Velkommen til DK's bedste motorcykelforum.
Jeg vil sige det samme som mange af de andre... Lad hjertet råde.
Jeg vil dog godt lige knytte en kommentar til et par ting. De er sikkert lidt farvede af, at jeg selv har en SV'er, så bær over med det.
Hvis jeg i dag skulle vælge mellem de to omtalte cykler, ville jeg nok vælge på samme måde som jeg gjorde da jeg købte min SV'er for fem år siden. Jeg ville vælge SV'eren igen. Måske ikke så meget på designet, selv om jeg da er begyndt at vænne mig til det nye, kantede design. Men nok mere på grund af SV'erens "brutalitet". Det er jo en V-motor, og den har derfor både det karakteristiske rå bundtræk og den buldrende lyd, som hører sig V-motorer til.
Der nævnes godt nok af nogle, at den mangler noget i toppen, men det gør Kawa'en sikkert også. Effekt- og motormæssigt er de to maskiner jo nogenlunde i samme klasse. Og SV'eren kan da sagtens runde 200 km/t, og hvor ofte har man egentlig brug for mere? I øvrigt kan alle mennesker finde ud af at køre stærkt ligeud, selv den grønneste nybegynder. Det er der ingen ben i, og det er ikke her, SV'eren har sin force. Det er derimod på små, snoede veje. Den svinger som en drøm, den laver ikke noget utilsigtet, som du ikke har bedt den om. Den er utroligt letkørt. Og alligevel leverer den masser af udfordrende underholdning til selv meget erfarne MC-kørere. Jeg er ikke blevet træt af min endnu, og jeg har som sagt haft den i fem år. Den bliver ikke skiftet ud før den dag der er råd til enten en ZX10R eller en GSX-R 1000.
Så i mine øjne er en SV'er det oplagte valg. Den har masser af potentiale ude på vejene, og den har samtidig masser af appeal.
Og husk, at uanset hvad du vælger, så er du stadig velkommen her på forum.