Forfatter Emne: Bagdæk???  (Læst 11235 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Bagdæk???
« Svar #15 Dato: Juli 03, 2006, 12:39:39 pm »
Det skal også generelt frarådes at købe brugte race-dæk. De har med stor sandsynlighed opbrugt deres kvote af heat cycles, og er hårde som sten uanset føret.

Tænk - hvorfor mon de sælges? Fordi der ikke er mere i dem.


De sælges fordi de er blevet for slidt på siderne til flere banedage/løb  (midten af dækkene er der stadig mange kilometer i til alm. gadebrug )  



Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Bagdæk???
« Svar #16 Dato: Juli 03, 2006, 01:47:43 pm »
De sælges fordi de er blevet for slidt på siderne til flere banedage/løb  (midten af dækkene er der stadig mange kilometer i til alm. gadebrug ) 

Jeg kører sgu ikke lodret. Hvis man ikke kan stole på siderne af dækket, er det heller ikke noget værd til gadebrug.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Bagdæk???
« Svar #17 Dato: Juli 03, 2006, 02:31:15 pm »
daekonline.dk!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Bagdæk???
« Svar #18 Dato: Juli 03, 2006, 02:38:49 pm »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Bagdæk???
« Svar #19 Dato: Juli 03, 2006, 03:55:30 pm »
De sælges fordi de er blevet for slidt på siderne til flere banedage/løb  (midten af dækkene er der stadig mange kilometer i til alm. gadebrug ) 

Jeg kører sgu ikke lodret. Hvis man ikke kan stole på siderne af dækket, er det heller ikke noget værd til gadebrug.
Nej, men du bruger sikkert heller ikke "skuldrene" af dækket når du kører. og det er derude det meste slid er på race dæk. de er jo ikke slidte så der ikke er gummi.. eller greb derude, der er bare mindre mønster  og generelt på racedæk, så er der slet ikke mønster på de sidste centimeter for at opnå bedst vejgreb.

det er dog ikke anbefales værdigt at bruge de dæk til alm gadekørsel. da der er for mange ulemper :
De er stejle pga slidet på siderne = cyklen vælter meget nemt ind i svingene.(retningstabiliteten er røget)
De er noget lort i regn..
de bliver hurtigere slidt (og de er jo lidt slidt i forvejen)

Men det med at der ikke er grip i dem, det holder ihvertald ikke (jo i regn  :D )

Jeg ku godt finde på at smide et sæt af mine aflagte racedæk på når jeg skal til skagen (hvis vejrudsigten siger tørt) - for der går det ligeud og med oppakning, så kan jeg slide på midten af dækkene - så har man fået maksimalt ud af sine dæk ..  :D

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Bagdæk???
« Svar #20 Dato: Juli 03, 2006, 04:00:54 pm »
Jeg ku godt finde på at smide et sæt af mine aflagte racedæk på når jeg skal til skagen (hvis vejrudsigten siger tørt) - for der går det ligeud og med oppakning, så kan jeg slide på midten af dækkene - så har man fået maksimalt ud af sine dæk ..  :D

Deraf navnet ... LUSKEPETER ...  :lol:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Bagdæk???
« Svar #21 Dato: Juli 03, 2006, 04:39:29 pm »
Jeg ku godt finde på at smide et sæt af mine aflagte racedæk på når jeg skal til skagen (hvis vejrudsigten siger tørt) - for der går det ligeud og med oppakning, så kan jeg slide på midten af dækkene - så har man fået maksimalt ud af sine dæk ..  :D

Fair nok. I det hele taget et rigtigt fint og nuanceret indlæg som gav mig ekstra vinkler på emnet - tak for det :D Og efter at have læst det, står jeg nu stadig ved min holdning om at aflagte race-dæk ikke bør købes. Jeg forstår dog godt at du selv vil bruge dine egne. Dem ved man jo hvor har været og har været opbevaret.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Bagdæk???
« Svar #22 Dato: Juli 04, 2006, 08:08:06 am »
mcdaekonline.dk??? shit så er det derfor der stod stålradialdæk!
Der blir ikke noget af at lægge sig ned i svingene mere så!
Selvfølgelig B2!
My fault!
Spændt på resultatet! prisen var bestemt ok!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Re: Bagdæk???
« Svar #23 Dato: Juli 04, 2006, 04:02:59 pm »
mcdaekonline.dk??? shit så er det derfor der stod stålradialdæk!
Der blir ikke noget af at lægge sig ned i svingene mere så!
Selvfølgelig B2!
My fault!
Spændt på resultatet! prisen var bestemt ok!
 8)

Men www.reifenversand.com er da endnu billigere    :)
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Bagdæk???
« Svar #24 Dato: Juli 06, 2006, 09:52:15 am »
Jeg har lige regnet, reifenversand er ca 300 kr billigere ialt med Metzeler sportec både for og bag,  og så advarer de om at forsendelsen nok bliver dyrere end der står.
Ja ja nu må vi se!
De der sliddutter er ikke slidt under mål endnu, hverken for eller bag, men dækkene ser bestemt udskifningsparate ud alligevel! især fordækket ser mystisk ud!
Glæder mig til nogen nye sutter!
 8)
« Senest Redigeret: Juli 06, 2006, 11:10:41 am af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Bagdæk???
« Svar #25 Dato: Juli 06, 2006, 11:08:27 am »
Jeg har lige regnet, reifenversand er ca 300 kr billigere ialt med Metzeler sportec både for og bag,  og så advarer de om at forsendelsen nok bliver dyrere end der står.
Ja ja nu må vi se!
De der sliddutter er ikke slidt under mål endnu, hverken for eller bag, men dækkene ser bestemt udskifningsparate ud alligevel!
Glæder mig til nogen nye sutter!
 8)
Det kan du også roligt gøre, hvis du har bestilt Sportec. Det er et lækkert dæk. Der er masser af bid i det, det nærmest klæber til underlaget. Jeg har kørt en del trackday med Sportec, og aldrig haft antydningen af en udskridning.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Bagdæk???
« Svar #26 Dato: Juli 06, 2006, 01:12:41 pm »
Gav € 791.70 for 3 sæt Power 2CT (120/70 - 180/55) ALT inklusive...ved reifenversand, fragten udgjorde ca €12, så det er jo ca 1980 kr pr sæt. :) Og så var de meget hurtige til at levere (bestilte søndag, og de leverede onsdag) :)

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Juli 06, 2006, 01:43:27 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: Re: Bagdæk???
« Svar #27 Dato: Juli 06, 2006, 01:24:40 pm »
Jeg har lige regnet, reifenversand er ca 300 kr billigere ialt med Metzeler sportec både for og bag,  og så advarer de om at forsendelsen nok bliver dyrere end der står.
Ja ja nu må vi se!
De der sliddutter er ikke slidt under mål endnu, hverken for eller bag, men dækkene ser bestemt udskifningsparate ud alligevel! især fordækket ser mystisk ud!
Glæder mig til nogen nye sutter!
 8)

Hvor meget blev det i alt inkl. forsendelse?

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Bagdæk???
« Svar #28 Dato: Juli 06, 2006, 01:29:43 pm »
For Metzeler Sportec M1    120/70ZR17TL58W + 180/55ZR17TL73W
mcdaekonline.dk   1755,50
reifenversand.com 1435,50 +?
Enghave motor 3240,00 men det er vel så incl montering?
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Sv: Bagdæk???
« Svar #29 Dato: Juli 06, 2006, 01:38:18 pm »
 :lol: :lol: :lol: :lol: 3240..... de er da ikke kede af det...
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir