De sælges fordi de er blevet for slidt på siderne til flere banedage/løb (midten af dækkene er der stadig mange kilometer i til alm. gadebrug )
Jeg kører sgu ikke lodret. Hvis man ikke kan stole på siderne af dækket, er det heller ikke noget værd til gadebrug.
Nej, men du bruger sikkert heller ikke "skuldrene" af dækket når du kører. og det er derude det meste slid er på race dæk. de er jo ikke slidte så der ikke er gummi.. eller greb derude, der er bare mindre mønster og generelt på racedæk, så er der slet ikke mønster på de sidste centimeter for at opnå bedst vejgreb.
det er dog ikke anbefales værdigt at bruge de dæk til alm gadekørsel. da der er for mange ulemper :
De er stejle pga slidet på siderne = cyklen vælter meget nemt ind i svingene.(retningstabiliteten er røget)
De er noget lort i regn..
de bliver hurtigere slidt (og de er jo lidt slidt i forvejen)
Men det med at der ikke er grip i dem, det holder ihvertald ikke (jo i regn
)
Jeg ku godt finde på at smide et sæt af mine aflagte racedæk på når jeg skal til skagen (hvis vejrudsigten siger tørt) - for der går det ligeud og med oppakning, så kan jeg slide på midten af dækkene - så har man fået maksimalt ud af sine dæk ..