Forfatter Emne: Fejlkode F1  (Læst 11668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Fejlkode F1
« Dato: Juli 01, 2006, 03:12:10 pm »
I et lille anfald af kådhed og hjernen sat på 16 års alderen, fik SVinet en alvorlig omgang prygl (lige op af politistationen :lol: :lol:)

Og til min skræk lyste olielampen lige pludselig  :shock: :shock: Hurtigt ind på tanken jeg holdt ved siden af og slukke for dyret.
Tjekke oliestanden...... heldigvis fin :D  Jeg startter så igen og efter et halvt minut lyser olielampen igen, denne gang tog jeg det roligt og tjekkede andre informationer, den viste så F1.............

Jeg trillede så stille og roligt hjemad, og den holdt hurtigt op med at lyse og der var heller ingen F1 fejlkode mere.

Nå men, jeg kom hjem, og fik lige slået op i manualen, og det viste sig at være fejlkoden for fuel injection.
jeg kørte så en lille tur til for at se om den gjorde knuder, men den opførte sig som den plejer  :D :D :D

Nogen der har været ude for tilsvarende  :?:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Fejlkode F1
« Svar #1 Dato: Juli 01, 2006, 11:13:04 pm »
Hmmm... Lyder som en koldlodning ved den modstand som er sat på i forbindelse med "Pair system fix"

Hvis den ikke måler de ca 12 k.ohm i den kreds vil den komme med den fejl...

Mit bedste bud... :shock:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Rubin

• Sandt SVin
Sv: Fejlkode F1
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2006, 11:17:51 pm »
Har haft FI en del gange da det var mere fugtigt i vejret.
Når jeg drejede nøglen kørte pumpen meget kortvarigt, og derefter FI.
Forfra et par gange og alt spillede normalt.
Skal til 24kilo service i næste uge, så bliver der kigget på det.
Meen olielampen, nej den har jeg tilgode.
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Olfert

• Sandt SVin
Sv: Fejlkode F1
« Svar #3 Dato: Juli 02, 2006, 08:27:16 am »
Ifølge manualen skal olielampen lyse sammen med F1, så jeg er helt rolig  8) den skal bare ikke blinke, for så kan man ikke starte dyret  :(

Jeg får engang imellem også fejlkode i bilen, men så længe det hele spiller normalt tager jeg mig ikke af det.
Men når der kommer fejlkode har man også alle lytte og følesanser helt oppe og ringe  :D

Det kunne være jeg skulle tjekke modstanden på PAIR-systemet når jeg kommer tilbage fra ferie  :?

Tak begge 2

Ses derude om ca. 3 uger, hold gummiet nedad  :D :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Juli 02, 2006, 09:33:21 am »
FI anlæg, kan indimellem godt snuble over sine egne advarsler.. det er ikke unormalt at der kan komme FI fejl rapporter.

Jeg har endnu ikke oplevet det på min egen endnu, men oplevede det på en GSXR 600 K1, (leje cykel) på mit første Isle of Man.. fejlkoden kom i bykørsel ud af london. og jeg blev nervøs da vi lige var startet turen mod Øen (godt 400 kilometer foran os)... Jeg nåede på motorvej før jeg så den.. (den kørte upåklageligt), men alligevel.  ind til siden, slukkede cyklen, tændte den igen. og så så jeg ikke fejlkoden resten af ugen.

så bare rolig..  :D

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: April 16, 2007, 09:16:33 pm »
En lille opfølger på en gammel sag.
Der har ikke været problemer med FI fejlkode siden tråden her blev startet, men  :brok:
Efter en lille rask tur til Feddet (Faxe/Præstø) og en længere snak med genboen på campingpladsen (som kører kilo SV) og jeg pillede lidt ved SVinet.
Da jeg skulle køre viste den f.... FI igen mens den røde lampe nærmest blændede mig :brok: :brok:

Nå, en lille fejlkode stopper ikke en gammel kriger, så jeg drønede til Rønnede, købte en COLA og en pakke smøger og så gik jeg ellers igang med at splitte SVinet ad  :mrgreen:

Og her kommer så et lille surt opstød : Mens jeg stod med hænderne dybt begravet i SVinet og søgte efter løse forbindelser, kørte der nok 10-15 mcister forbi, og ikke een kørte ind på P-pladsen og spurgte om de kunne hjælpe. De kunne ikke hjælpe, men det kunne de sku da ikke vide  :brok:
Det lille sure opstød er så bare fordi jeg altid stopper hvis der er en mcist i nød (med mindre man ligger med 110+ i overhalingbanen :mrgreen:)

Jeg måtte samle SVinet og køre hjem med den røde lampe tændt og FI kækt blinkende på displayet.
Idag gav jeg så stikkene der har med PAIR systemet at gøre, en gang kontaktrens og lidt kærlighed, og vupti - det hele spiller igen :D :D

Jeg hader at få sorte fingre, men et eller andet sted er det sku meget charmerende.

Det er nu skønt at være MCist og jeg er sikker på at det bliver en lang og dejlig sommer :D :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #6 Dato: April 16, 2007, 10:16:18 pm »
hvorfor Hel.... kørte du ikke videre til Fensmark din nød  :huh: jeg har gået hjemme hele dagen og skruet på ged :D :D

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: April 17, 2007, 07:54:52 am »
hvorfor Hel.... kørte du ikke videre til Fensmark din nød  :huh: jeg har gået hjemme hele dagen og skruet på ged :D :D
Fordi jeg ikke ved hvor Fensmark ligger i forhold til Feddet  :oops: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #8 Dato: April 17, 2007, 08:43:23 am »
Fordi jeg ikke ved hvor Fensmark ligger i forhold til Feddet  :oops: :lmao:

hmm men Rønnede kunne du godt finde... :club:

:wink:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #9 Dato: April 18, 2007, 12:22:14 pm »
Jeg lavede faktisk en temmeligt dum selv-provokeret F1'er da jeg ikke havde tid til at læse SpyBall manualen i forbindelse med kørsel på det nye KiloSVin. Det viser sig nemlig at hvis man IKKE har slået alarm/startspærre fra når man drejer nøglen til ON - så får man en F1'er fordi startspærren kobler indsprøjtningen fra.

Det tog lidt tid i min hal-paniske tilstand at gætte mig til at jeg nok skulle huske at sfbryde alarmen INDEN jeg starter... Det virker også så uprofessionelt med alt den diskante larm  :oops:

D'ooh!!!!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

• Gæst
« Svar #10 Dato: April 18, 2007, 01:41:23 pm »
Jeg lavede faktisk en temmeligt dum selv-provokeret F1'er da jeg ikke havde tid til at læse SpyBall manualen i forbindelse med kørsel på det nye KiloSVin. Det viser sig nemlig at hvis man IKKE har slået alarm/startspærre fra når man drejer nøglen til ON - så får man en F1'er fordi startspærren kobler indsprøjtningen fra.

Det tog lidt tid i min hal-paniske tilstand at gætte mig til at jeg nok skulle huske at sfbryde alarmen INDEN jeg starter... Det virker også så uprofessionelt med alt den diskante larm  :oops:

D'ooh!!!!

Jeg synes det lyder mere underligt at du kan sætte tænding på UDEN at alarmen bliver aktiveret!!!  :shock:

AHEP

• Roadracer
« Svar #11 Dato: April 18, 2007, 01:59:52 pm »
Jeg synes det lyder mere underligt at du kan sætte tænding på UDEN at alarmen bliver aktiveret!!!  :shock:

Det virker også så uprofessionelt med alt den diskante larm  :oops:
Tror jeg heller ikke han kunne :wink:

Anders
Suzuki GS500E 96

Damage

• Gæst
« Svar #12 Dato: April 18, 2007, 02:36:15 pm »

Det virker også så uprofessionelt med alt den diskante larm  :oops:
Tror jeg heller ikke han kunne :wink:

Jeg synes bare ikke at jeg forstod det sådan. Hvis min alarm gik igang ville jeg nok ikke tænke på hvorfor min F1
lampe lyser...men okay.  :wink:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: April 25, 2007, 11:00:49 am »

D'ooh!!!!

Alarm/startspærre er monteret således at startspærren automatisk kobles til efter x antal sekunder i OFF eller LOCK position. Jeg skal trykke på fjernbetjeningen for at slå alarmen til. Jeg bruger ikke alarm når jeg holder i min baggård eller på linien... DERFOR  :wink:

For at koble startspærre fra skal jeg dog slå alarmen til og fra på fjernbetjeningen. Så er den slået fra i x antal sekunder og slå automatisk til igen hvis ikke man drejer nøglen over i ON position...
« Senest Redigeret: April 25, 2007, 11:02:38 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #14 Dato: Juni 11, 2007, 06:23:01 pm »
Ja nu laver mit SVin sku en F1 fejl. 24 gange hjem fra Odense i lørdags, jeg tog bare koblingen og slukkede på nøglen og men den havde meget svært ved at starte igen det er som om at start knappen ikk fungere hele tiden, men der er ikk noget mønster i det.
Men det er noget med at man kan se fejl koden  i displayet når man luser service stikket el. hva??? :huh:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277