Forfatter Emne: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC  (Læst 8354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

• Sandt SVin
Sv: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #15 Dato: Juli 03, 2006, 09:13:00 am »
Har også ramt en lille fugl en gang.... aner ikke hvad det var for en, men svinede pænt - og gjorde pænt nas (ramte nederste kant af hjelm / hals)

gd
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

coach

• Gæst
« Svar #16 Dato: Juli 03, 2006, 08:20:26 pm »
for to år siden ramte jeg et rådyr,det kostede en ny forskærm til SVinet.Bambi måtte lade livet
Respekt!

Smagte det godt, eller var kødet blevet ødelagt af mælkesyre..?
[Bambi døde på bondens mark så det var hans aftensmad der blev reddet/quote]

Fætter K

• Scooterfjæs
  • *
Re: Sv: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #17 Dato: Juli 04, 2006, 06:51:26 pm »
for to år siden ramte jeg et rådyr,det kostede en ny forskærm til SVinet.Bambi måtte lade livet
Respekt!

Smagte det godt, eller var kødet blevet ødelagt af mælkesyre..?

Den bambi jeg neglede smagte i hvert fald herre godt...  :D  En af kammy-lege-raterne (Askanius) er jæger og han brækkede bambi (eller hvad det nu end hedder i jæger-sprog) kort tid efter jeg havde ramt den på min gamle GS500E... herefter skar en flink slagter bambi op i fine små stykker...  :)  og Askanius' fætter, som er kok, tilberede den lille bambi til en større gastronomisk oplevelse...  :D 
Det er det fantastiske ved en motorcykel... så behøver man ingen jagttegn eller spreder...  :evil:
SV1000S, Wolla...!

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Sv: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #18 Dato: Juli 05, 2006, 10:33:06 am »
jeg havde ramt den på min gamle GS500E...

Hihihiihihi... Du har taget en Bambi på pigemotorcyklen  :laugh: :laugh: Det er nu ikke sikkert, at du skal fortsætte med at køre ind i et par kønne, brune dådyrøjne, der står og blinker til dig i vejkanten  :wink: :wink:  Men tænk at min fætter er sådan en trænet dræber. Det havde jeg ikke troet om dig lille skat  :kiss: :kiss:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Askanius

• Søndagskører
  • **
    • http://www.anlaeg-vest.dk
Re: Sv: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #19 Dato: Juli 31, 2006, 09:34:13 am »
Kun myg og andet småkravl... Men min Fætter K har også engang taget en Bambi, og sikkert også en fugl  :shock:

Og en harre

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
Re: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #20 Dato: Juli 31, 2006, 12:46:30 pm »
Af større dyr har jeg ramt en fugl (med min venstre støvle). Jeg så ikke fuglen, men jeg kunne mærke slaget og efterfølgende se klatten, som den havde lagt som visitkort.
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

BrianS

• Roadracer
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
« Svar #21 Dato: Juli 31, 2006, 12:56:12 pm »
Jeg har engang ramt en kat. Den satte sig fast i forskærmen på min Jawa 250 '79. Jawa'en var heldigvis så tung i røven at jeg forblev på begge hjul. Da katten slap sit greb i dækket blev den grunddigt aflivet af lastbilen bag mig.
Chauføren af lastbilen var mere srkæmt end mig, han sagde at det så helt vildt ud.
Der var 2-3 meter sort stribe på vejen efter forhjulet  :shock:.

Ellers har jeg ikke ramt noget større end en brumbasse (Altså levende ting). Jeg kører nok for pænt.  :)

Anders

• Roadracer
    • http://www.nif-trading.dk
« Svar #22 Dato: Juli 31, 2006, 02:00:48 pm »
Har taget en solsort med venstre side af brystkassen - øm brystkasse og død solsort til følge.... kørte ca. 120 km/t og var glad for at have MC-tøjet på! Tænk hvis jeg kørte i T-shirt og den kom med næbbet først... av av  :|
YAMAHA FZS 600 Fazer

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
« Svar #23 Dato: Juli 31, 2006, 09:23:48 pm »
Jeg kørte hjem på motorvejen til københavn fra roskilde, en nat her for en måned siden med 160+ km/t  :innocent:, her var jeg 40cm fra at ramme et pindsvin med forhjulet, jeg tør slet ikke tænke op hvad der kunne være sket. :]

Ellers er det kun myg, bier og lign. Har dog taget en and med bilen.

Er der egentlig nogle regler om at man skal aflive hvad man rammer, eller kontakte Falck?
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #24 Dato: Juli 31, 2006, 11:18:46 pm »

Er der egentlig nogle regler om at man skal aflive hvad man rammer, eller kontakte Falck?
Ved faktisk ikke om der er egentlige regler om det  :roll:

Sidste år ramte jeg et rådyr med bilen en mørk aften på vej hjem fra job.
Jeg nåede at tage en god del fart af øsen, men da jeg ikke ønskede at panikbremse og risikere at køre af, fik bambi et los i røven  :?
Den forsvandt med det samme ind i skoven, så jeg ringede til Falck, der så fik en hundeføre til at tage ud og aflive dyret.

Det skal lige siges at jeg ikke har Falck abonnoment, men alligevel kostede det ikke en krone  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
Sv: Re: hvor mange her inde har ramt en fugl eller andet dyr på MC
« Svar #25 Dato: August 01, 2006, 10:29:54 am »
Jeg har endnu ikke ramt nogle dyr, men har dog været tæt på at slagte en bambi på cyklen, men fik bremset for den, så den kunne løbe tilbage over vejen... Det er et sygt dyr  :shock:

Ved faktisk ikke om der er egentlige regler om det  :roll:

Sidste år ramte jeg et rådyr med bilen en mørk aften på vej hjem fra job.
Jeg nåede at tage en god del fart af øsen, men da jeg ikke ønskede at panikbremse og risikere at køre af, fik bambi et los i røven  :?
Den forsvandt med det samme ind i skoven, så jeg ringede til Falck, der så fik en hundeføre til at tage ud og aflive dyret.

Det skal lige siges at jeg ikke har Falck abonnoment, men alligevel kostede det ikke en krone  :D

Jeg mener der er noget med, at rådyr skal du melde til Falck, det har vist noget med bestanden at gøre, men jeg er ikke sikker.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #26 Dato: August 01, 2006, 10:52:32 am »
Jeg kørte en kat over for et par uger siden. Katten forsvandt og SV'en gav et ordentlig hop da jeg kørte den over med begge hjul. Mon ikke den kat er død nu.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #27 Dato: August 01, 2006, 12:28:43 pm »
Jeg kørte en kat over for et par uger siden. Katten forsvandt og SV'en gav et ordentlig hop da jeg kørte den over med begge hjul. Mon ikke den kat er død nu.
Skal du ikke sige. De er jo noget seje de kræ, må bare håbe den ikke tog alvorligt skade... :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #28 Dato: August 01, 2006, 01:25:19 pm »
Skal du ikke sige. De er jo noget seje de kræ, må bare håbe den ikke tog alvorligt skade... :?

Jeg fandt ejeren og da han var informeret om uheldet tog han sin bøsse under armen og ville prøve at finde den. Mere ved jeg ikke - endnu
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #29 Dato: August 06, 2006, 03:43:42 pm »
Sådan ser det ud når man rammer en lille hjort:

http://www.dumpalink.com/media/1154864257/Deer_Chopper

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4