Jeg er enig med Koster, Olfert og Ritzau. Knægten i varevognen har efter al sandsynlighed ikke siddet og tænkt "Hey, en motorcyklist. Ham klipper jeg sq lige!"... Jeg gætter på, at gutten har det ekstremt skidt i øjeblikket, og at ulykken sikkert vil hænge ved ham i lang tid fremover.
Men ingen tvivl om, at han har handlet groft uforsvarligt. Og det får han nok også sin straf for. Så alt i alt har han sikkert rigeligt om ørerne, uden han behøver blive fordømt af alverdens motorcyklister oven i købet.
Selvfølgelig har idioten ikke gjort det med vilje, men det fjerner ikke at spaden har optrådt groft uagtsomt, og burde aldrig nogen sinde have mulighed for at sætte sig bag et rat igen, heller ikke en radiobil! Jeg er EKSTREMT træt af folk har travlt med ALT muligt andet i trafikken end at køre bil, f.eks. spise mad, sms'e (det ser jeg SÅ tit, og man ser altså ikke ret meget trafik når man sidder og kigger ned på en tlf), snakke i tlf, råbe af ungerne på bagsædet, pille ved radionen, læse kort, læse avis, tage tøj på, lægge make-up, ja man kunne blive ved i én lang undelighed med alt det folk har travlt med, i stedet for at køre bil og sørge for at vi alle kommer helskindede hjem.
I følge britiske undersøgelser kører man mere uagtsomt mens man snakker i tlf (SELVOM DEN ER HÅNDHOLDT) end hvis man har en promille på 1,5. Om den unge fyr bag ratten har gjort nogen af disse ting fortæller han nok aldrig, men faktum er at han er direkte skyld i at en ung pige svæver mellem liv og død.
Der står i artiklen at pigen så ud til at have kørt det tilladte, så det kan man ikke klantre hende for. Selvfølgelig er fart ofte en af årsagerne til at MCister kommer galt afsted, men det er ingen undskyldning for at billister kan køre groft uagtsomt.
Selvfølgelig er det synd for knægten, han glemmer nok aldrig den episode... Man kan bare håbe at andre billister kan tage ved lære af det, og være opmærksommme i trafikken, det er nøglen til færre ulykker hvis man spørger mig.