Forfatter Emne: Forbandede bilister  (Læst 7208 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Re: Forbandede bilister
« Svar #15 Dato: Juni 30, 2006, 03:15:48 pm »
Easy guys ...
I dummer jer aldrig ?
Handlingen hvor dum den end måtte være har nok ikke bevidst haft til hensigt at skade nogen.
Fortsat god og trafiksikker dag  8)

Du kom mig i forkøbet...........

Der er ikke nogen der gør noget dumt i traffiken med vilje, heller ikke "de hvide kassevogne" (selvom det nogengange ser sådan ud :shock:)

Ingen tvivl om at føreren af vognen ville gi mange penge for at kunne spole tiden tilbage  :(

Een eller anden dag er der måske en der kommer i vejen for en af os, og det er måske lige på det tidspunkt man lige er krøbet over den lovbefalede hastighed  8) Altså det er din skyld alene p.g.a farten, skal man så bare dø eller i fængsel på livstid  :?:

De eneste der skal straffes hårdt er sprittraffikanter når de slår ihjel eller lemlæster, de andre har det slemt nok i forvejen  :(
Tonen er måske ret så hård, men dumhed og uopmærksomhed er (i min verden altså) ikke nogen undskyldning i disse tilfælde  :evil:

Bevares ! Han bliver straffet og skal leve med det resten af sit liv, hvilket nok ikke er det fedeste man kan forestille sig.  :?
Jeg ved bare, at jeg ville gå rimeligt heftigt agurk, hvis noget sådant overgik en af dem jeg holder af
Derfor kan jeg ikke mønster medfølelse for andre end den stakkel der kom til skade, og familierne (hans har det nok heller ikke for godt)  :!:

Nu vil jeg køre ud i trafikken og være en venlig og opmærksom motorcyklist, og så ellers håbe at jeg ikke møder sådan et fjols  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Re: Forbandede bilister
« Svar #16 Dato: Juni 30, 2006, 03:37:58 pm »
Jeg er enig med Koster, Olfert og Ritzau. Knægten i varevognen har efter al sandsynlighed ikke siddet og tænkt "Hey, en motorcyklist. Ham klipper jeg sq lige!"... Jeg gætter på, at gutten har det ekstremt skidt i øjeblikket, og at ulykken sikkert vil hænge ved ham i lang tid fremover.
Men ingen tvivl om, at han har handlet groft uforsvarligt. Og det får han nok også sin straf for. Så alt i alt har han sikkert rigeligt om ørerne, uden han behøver blive fordømt af alverdens motorcyklister oven i købet.
Selvfølgelig har idioten ikke gjort det med vilje, men det fjerner ikke at spaden har optrådt groft uagtsomt, og burde aldrig nogen sinde have mulighed for at sætte sig bag et rat igen, heller ikke en radiobil! Jeg er EKSTREMT træt af folk har travlt med ALT muligt andet i trafikken end at køre bil, f.eks. spise mad, sms'e (det ser jeg SÅ tit, og man ser altså ikke ret meget trafik når man sidder og kigger ned på en tlf), snakke i tlf, råbe af ungerne på bagsædet, pille ved radionen, læse kort, læse avis, tage tøj på, lægge make-up, ja man kunne blive ved i én lang undelighed med alt det folk har travlt med, i stedet for at køre bil og sørge for at vi alle kommer helskindede hjem.

I følge britiske undersøgelser kører man mere uagtsomt mens man snakker i tlf (SELVOM DEN ER HÅNDHOLDT) end hvis man har en promille på 1,5. Om den unge fyr bag ratten har gjort nogen af disse ting fortæller han nok aldrig, men faktum er at han er direkte skyld i at en ung pige svæver mellem liv og død.

Der står i artiklen at pigen så ud til at have kørt det tilladte, så det kan man ikke klantre hende for. Selvfølgelig er fart ofte en af årsagerne til at MCister kommer galt afsted, men det er ingen undskyldning for at billister kan køre groft uagtsomt.

Selvfølgelig er det synd for knægten, han glemmer nok aldrig den episode... Man kan bare håbe at andre billister kan tage ved lære af det, og være opmærksommme i trafikken, det er nøglen til færre ulykker hvis man spørger mig.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Forbandede bilister
« Svar #17 Dato: Juni 30, 2006, 03:45:56 pm »
Jeg er enig med Koster, Olfert og Ritzau. Knægten i varevognen har efter al sandsynlighed ikke siddet og tænkt "Hey, en motorcyklist. Ham klipper jeg sq lige!"... Jeg gætter på, at gutten har det ekstremt skidt i øjeblikket, og at ulykken sikkert vil hænge ved ham i lang tid fremover.
Men ingen tvivl om, at han har handlet groft uforsvarligt. Og det får han nok også sin straf for. Så alt i alt har han sikkert rigeligt om ørerne, uden han behøver blive fordømt af alverdens motorcyklister oven i købet.

Freddy ... han er en torsk !  Det er straf nok i sig selv at have været årsag til en så alvorlig ulykke ... enig ... ingen grund til at gøre ondt værre.

Men der er to ting her som gør at han er en torsk (undskyld men jeg er kun én mand !) 1. Det er en HUN han klipper  :evil: og 2. Hun køre på en MC  :evil:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Forbandede bilister
« Svar #18 Dato: Juni 30, 2006, 05:54:41 pm »
Jeg er enig med Koster, Olfert og Ritzau. Knægten i varevognen har efter al sandsynlighed ikke siddet og tænkt "Hey, en motorcyklist. Ham klipper jeg sq lige!"... Jeg gætter på, at gutten har det ekstremt skidt i øjeblikket, og at ulykken sikkert vil hænge ved ham i lang tid fremover.
Men ingen tvivl om, at han har handlet groft uforsvarligt. Og det får han nok også sin straf for. Så alt i alt har han sikkert rigeligt om ørerne, uden han behøver blive fordømt af alverdens motorcyklister oven i købet.
Selvfølgelig har idioten ikke gjort det med vilje, men det fjerner ikke at spaden har optrådt groft uagtsomt, og burde aldrig nogen sinde have mulighed for at sætte sig bag et rat igen, heller ikke en radiobil! Jeg er EKSTREMT træt af folk har travlt med ALT muligt andet i trafikken end at køre bil, f.eks. spise mad, sms'e (det ser jeg SÅ tit, og man ser altså ikke ret meget trafik når man sidder og kigger ned på en tlf), snakke i tlf, råbe af ungerne på bagsædet, pille ved radionen, læse kort, læse avis, tage tøj på, lægge make-up, ja man kunne blive ved i én lang undelighed med alt det folk har travlt med, i stedet for at køre bil og sørge for at vi alle kommer helskindede hjem.

I følge britiske undersøgelser kører man mere uagtsomt mens man snakker i tlf (SELVOM DEN ER HÅNDHOLDT) end hvis man har en promille på 1,5. Om den unge fyr bag ratten har gjort nogen af disse ting fortæller han nok aldrig, men faktum er at han er direkte skyld i at en ung pige svæver mellem liv og død.

Der står i artiklen at pigen så ud til at have kørt det tilladte, så det kan man ikke klantre hende for. Selvfølgelig er fart ofte en af årsagerne til at MCister kommer galt afsted, men det er ingen undskyldning for at billister kan køre groft uagtsomt.

Selvfølgelig er det synd for knægten, han glemmer nok aldrig den episode... Man kan bare håbe at andre billister kan tage ved lære af det, og være opmærksommme i trafikken, det er nøglen til færre ulykker hvis man spørger mig.

taget fra artiklen: Den mandlige bilist blev alkoholtestet på stedet, men føreren var ædru.
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Forbandede bilister
« Svar #19 Dato: Juli 02, 2006, 08:58:17 am »
Der er ingen undskyldning for hvad han har gjort.

Hvordan kan man finde på at lave en u-vending på en smal og traffikeret vej.

Jeg har flere gange oplevet bilister, der tilsyneladene er kørt forlangt, hvorefter de vender på de mest sindsyge steder.

Min far måtte sidste år stoppe for en mand, der bakkede ud i en stor rundkørsel i myldretiden, bare fordi han havde taget den forkerte afkørsel.

Det er her at folk skal have taget kørekortet og op til ny køreprøve.
Et er at man kører for stærk og leger med sit eget liv, men når man udfører hasaderet stunts og sætter andres liv på spil, så skal hammeren falde.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Forbandede bilister
« Svar #20 Dato: Juli 02, 2006, 09:22:36 am »
Hun er desværre temmelig slemt tilredt  :( ...  (flere detaljer vil jeg ikke komme ind på her)

det er endnu mere slemt at se den slags, når det går udover folk man kender.  :( :( :( :(  (så kommer det lige et par skridt tættere på)

Håber fanme du kommer godt ud af det, omstændighederne taget i betragtning :( :( :( :(
« Senest Redigeret: Juli 02, 2006, 09:57:27 am af Luske »

JP

  • Gæst
Re: Forbandede bilister
« Svar #21 Dato: Juli 02, 2006, 10:58:23 pm »
Tragisk, ingen tvivl om det.

Men

"Lad den uskyldige kaste den første sten!"

Jørgen

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Forbandede bilister
« Svar #22 Dato: Juli 03, 2006, 02:04:21 am »
Hun er desværre temmelig slemt tilredt  :( ...  (flere detaljer vil jeg ikke komme ind på her)

det er endnu mere slemt at se den slags, når det går udover folk man kender.  :( :( :( :(  (så kommer det lige et par skridt tættere på)

Ja, det er frygteligt for lillepigen er det!!! Uden overhoved at mene det feministisk, så berører det mig (og en del andre piger), netop fordi hun er en af tøserne. Så er vi pludselig ikke usårelige længere  :( :( Vi tænker meget på hende, og håber trods det forfærdelige omfang af hendes skader, at det nu snart vil begynde at gå den rette vej for hende....

Skulle der sidde nogen derude, der har bare det mindste kendskab til hende, eller hendes klub, så ville det være rart, hvis I kunne spæde lidt sammen, så vi i samlet flok som MC´ister kunne sende hende en hel blomsterbutik når hun er klar til det. Der er allerede nu gang i noget indsamling og pt. forlyder det, at folk fra Runnin´Free, Falkne og Morgenhaar(d) gerne vil være med til at vise hende alt den opmærksomhed vi kan give hende.

Det kan ikke siges nok gange, men pas nu godt på jer selv og hinanden. Folk griner vist lidt af mig, fordi jeg beder dem skrive til mig, når de er kommet godt hjem efter en køretur, men vi er sgu bløde derude i trafikken. Og som i denne ulykke, så er det ikke altid vores egen skyld, når der sker noget...
Kør efter evne, ikke over....
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Forbandede bilister
« Svar #23 Dato: Juli 03, 2006, 08:42:42 am »
Nu bliver jeg nød til at spørge:

Er det en vi andre også kender?? :? :( :(
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Forbandede bilister
« Svar #24 Dato: Juli 03, 2006, 08:44:27 am »
Nu bliver jeg nød til at spørge:

Er det en vi andre også kender?? :? :( :(

Nej, det tvivler jeg på, at de fleste gør. Det er ikke en af os piger herinde fra...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

billie_joe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 156
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
Re: Forbandede bilister
« Svar #25 Dato: Juli 03, 2006, 10:32:38 pm »
Kender hende, det er bare pis fuck lort snot... får sgu koldsved når jeg ser hvor meget varevognen er skadet.... det kan sgu ik være helt ok med hende...

MiE (PiP)

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 172
  • ZERO TO BITCH IN 10 SECONDS
Sv: Forbandede bilister
« Svar #26 Dato: Juli 04, 2006, 01:18:40 am »
Først vil jeg lige sige; Synes alle burde vende den energi mange af jer ligger i at være sure på fjolset i varevognen! Brug den i stedet på at sende en ekstra tanke eller to til hende og hendes familie!!!

Kender hende lidt, ved hun er en utrolig sød, frisk og skøn pige! Og det er med tårer i øjnene jeg lige nu skriver! :cry:

Hvis nogen er interesserede i at vide mere, og give lidt til en gave til hende kan jeg henvise til www.mc71.dk !

Ejer af et styk suzuki GSF 650 s bandit
                      ------------
Husk når du kører og haster i vrimlen,
vejen er kort fra jorden til himlen....!!

Benjii

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
Re: Forbandede bilister
« Svar #27 Dato: Juli 04, 2006, 10:25:15 am »
Nu har jeg så siddet og læst hele denne tråd igennem og kan sandelig godt forstå folks reaktioner og det er fanme trist det der er sket for dem begge, der er ingen der fortjener nogle af deres skæbner.. men men men med alt dette sagt så husk også lige......................

Hvad er det nu mange af os som køre mc syntes er rigtigt fedt???
Små snoede landevej, hvor vi kan give den gaaaaaaaaaaaz helst også med lidt grønt i siderne

Næste gang vi/i ligger og racer der ude på landevejene så tænk lige over... ingen ved hvad der gemmer sig bag det næste sving eller bakketop... er det måske den lille familie der er ude og gå tur med barnevognen eller mor og far der er ude og lære den lille og cykle.

Det kan så nemt og hurtigt gå galt - husk det inden vi fordømmer andre!

Med dette sagt sender jeg en masse kærlige tanker til hende og hendes familie og nærmeste. 
MASTURBATING IS NOT A CRIME!!!

Havenissen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 500
  • Havenissernes Befrielsesfront
Re: Forbandede bilister
« Svar #28 Dato: Juli 04, 2006, 11:34:00 am »
Nu har jeg så siddet og læst hele denne tråd igennem og kan sandelig godt forstå folks reaktioner og det er fanme trist det der er sket for dem begge, der er ingen der fortjener nogle af deres skæbner.. men men men med alt dette sagt så husk også lige......................

Hvad er det nu mange af os som køre mc syntes er rigtigt fedt???
Små snoede landevej, hvor vi kan give den gaaaaaaaaaaaz helst også med lidt grønt i siderne

Næste gang vi/i ligger og racer der ude på landevejene så tænk lige over... ingen ved hvad der gemmer sig bag det næste sving eller bakketop... er det måske den lille familie der er ude og gå tur med barnevognen eller mor og far der er ude og lære den lille og cykle.

Det kan så nemt og hurtigt gå galt - husk det inden vi fordømmer andre!

Med dette sagt sender jeg en masse kærlige tanker til hende og hendes familie og nærmeste. 
God pointe.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Forbandede bilister
« Svar #29 Dato: Juli 04, 2006, 11:38:36 am »
Billister er som Snowboardere  .... De er kun i vejen