Forfatter Emne: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??  (Læst 13131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Sv: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #15 Dato: Juli 28, 2006, 09:32:23 am »
Jeg kan klart anbefale Schuberth S-1
Har haft min i snart 14 dage, og jeg fortryder kun at jeg ikke har købt den før.
Den er meget støjsvag i forhold til min gamle AGV hjelm.
Visiret er meget kraftigt, og det er endnu ikke lykkedes at få det til at dugge. (i den gamle hjelm var fogcity et must).
Den er dog lidt varmere end den gamle hjelm, men det har måske noget at gøre med at S1'eren sidder en del strammere på mig end den gamle hat (den var for stor).
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #16 Dato: August 29, 2006, 12:15:00 pm »
Køb en Arai
Nu med Flystøj

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #17 Dato: September 03, 2006, 03:07:07 pm »
 
Citér
Hvis man er totalt ligeglad med sikkerhed og støj, er det en Bandit hjelm med top-lakering man skal have..... http://www.motorbike.de/bandit/Airbrush/index.htm
Men de ser da meget sjove ud!!

Yes! Flot hjelm - men lidt kostbar for en "lir & leg" model. Jeg har luret på den længe og ved nu at de forhandles i dk hos Extreme Machines i glostrup ww.x-m.dk
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #18 Dato: September 08, 2006, 12:28:15 pm »
Er vildt glad for min XR-1000 Badge TC-5... Har dog ikke prøvet Arai - men gør det uden tvivl næsten gang jeg skal ud og kigge - blot for at stifte bekendskab med deres produkter.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #19 Dato: Oktober 05, 2006, 09:17:56 pm »
et lille tip ville nok lige være at vente til efter vinter hvis du kan, for jeg har lige set samtlige modeller af shoei vi sælger til næste år, og der er altså nogle seriøst fede imellem.. "blink blink" (arbejder for reinhardt, derfor jeg ved det)
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #20 Dato: November 15, 2006, 08:13:56 pm »
takker for tippet :mrgreen:
nu med gixxer 1000k8:o)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #21 Dato: November 15, 2006, 09:23:50 pm »
Louis har tilbud på Schubert S1 til sølle €400.

Sidste år havde Enghave Motor tilbud på Shoei X-Spirit til 3700  :shock: Jeg var fristet!!

Jeg endte med en Arai Astro-R. Der er ikke så mange udvendige kanaler som på en RX7, så der er mindre vindstøj  :afro:
Jeg er dog ikke helt sikker på at der også er mindre vindstøj end der var i min gamle AGV Q3  :?

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #22 Dato: November 15, 2006, 11:24:13 pm »
Jeg havde først en Arai Condor hjelm som så godt ud, sad fint og alting. Desværre var der en forfærdelig vindstøj fra den, lige så snart farten kom over 50 km/t. Derudover var der ingen chinguard, så vinden røg op i ansigtet på en under visiret. Nu bruger jeg den kun som passagerhjelm.

Til gengæld har jeg købt en Schuberth S1 i Power Silver design, tror jeg det hedder:


Pasformen er god, den har chinguard, støjen er minimal, og den ser blændende godt ud (synes jeg). Desværre er den ret stor, så man ligner en smalskuldret tøs når man kører - men det er vel bare et spørgsmål om at køre så hurtigt at ingen ser én ;)

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #23 Dato: Januar 04, 2007, 05:36:37 pm »
Godt du er glad for den Dakota  :D :D :D

Jeg kører selv med en Arai Astro til 4500 kr. Og der er også vindstøj i.. Specielt i min venstre side hvor jeg føler at det blafre inde i øret.. Men min hjelm kan sagtens være meget lydsvag hos f.eks nikolaj eller Alex, ja hvem som helst.. Det er meget med ens hovedform at gøre.. nogen af aflange hoveder hvor andre har brede..

Men jeg vil også anbefale Schubert S1.. Fed hjelm, men til en pige vil den være meget stor.. for som Dakota skriver så er den stor.. Og er man en lille splejs som f.eks jeg ( havde netop købt den Freddy hentyder til - Schubert Nordic Dragon  ( forhandles hos Aagesen motorcykler ))  Men byttede den fordi jeg synes jeg lignede en Alien  da den var så stor og jeg lille.. Men den er LYDSVAG...  Men som sagt - tag evt. en prøvetur inden man køber den.. Så finder man ud af det.. Der er altid nogen som har noget godt at sige om hvilken som helst hjelm.. Men forskellige hjelme passer altså ikke til alle hoveder....  :D :D :D

Rasmus, hvad fandt du frem til at købe i sin tid ?????

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #24 Dato: Januar 09, 2007, 04:52:34 pm »
Rasmus, hvad fandt du frem til at købe i sin tid ?????

Det endte med at blive en SHOEI XR-1000 i en "kedelig" sort farve uden fartstriber eller andet pynt. Købte også en såkaldt traffikvest med reflekser og andet lir, for at blive set derude i mørket.

Er vildt glad for hjelmen og efter at have købt og monteret en wind-guard under hagen (som fåes til omkring 150 kr.) er den nok noget af det mest støjsvage jeg nogensiden har prøvet.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #25 Dato: Januar 09, 2007, 07:27:24 pm »
Rasmus, hvad fandt du frem til at købe i sin tid ?????

Det endte med at blive en SHOEI XR-1000 i en "kedelig" sort farve uden fartstriber eller andet pynt. Købte også en såkaldt traffikvest med reflekser og andet lir, for at blive set derude i mørket.

Er vildt glad for hjelmen og efter at have købt og monteret en wind-guard under hagen (som fåes til omkring 150 kr.) er den nok noget af det mest støjsvage jeg nogensiden har prøvet.

Har du prøvet at spille skak? Det er også rimelig støjsvagt! :hand: :innocent:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #26 Dato: Januar 10, 2007, 12:50:58 pm »
Har du prøvet at spille skak? Det er også rimelig støjsvagt! :hand: :innocent:
:whatever: Hehe
Anders
Suzuki GS500E 96

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #27 Dato: Januar 16, 2007, 09:58:16 pm »
Nogen der har prøvet at køre med nogle af de omtalte?
XR-1000
S1
Viper GT
+ Hvad der ellers har været oppe at vende i samme prisklasse som XR-1000?
Man kan jo sagtens sige hvor støjsvag sin hjelm er, men hvad i forhold til hinanden?

Ermeget i tvivl, ikke om jeg skal have ny hjelm inden længe, men hvad det skal være.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #28 Dato: Januar 19, 2007, 04:06:22 pm »
Har du prøvet at spille skak? Det er også rimelig støjsvagt! :hand: :innocent:

SCHHHH......  :D