Forfatter Emne: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??  (Læst 13674 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus

• Roadracer
Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Dato: Juni 28, 2006, 12:01:36 am »
Jeg skal lige have skaffet mig en gryde, men Suzuki forhandleren i Viborg sagde at SHOEI XR-1000 (som var den jeg gerne ville have) er næsten udsolgt i DK. I hvert fald i den model/farve jeg gerne vil have. Og jeg vil ikke bestille over nettet uden at have prøvet den først.

:afro:

Derfor ville jeg lige høre om der var nogen der kunne komme på et godt alternativ til ovennævnte hjelm i samme prisklasse 3-4.000 kr.

Talte med en der havde en ARAI RX-7 Corsair, som var meget utilfreds med den pga vindstøj, til trods for det er deres topmodel. Det bekræfter bare at pris hænger ikke sammen med om den passer på ens hoved. Jeg havde tidligere en SHOEI, og var meget glad for den, derfor ville jeg gerne finde en igen. Eller en der har samme opbygning.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #1 Dato: Juni 28, 2006, 12:46:11 am »
Find en XR-1000 der passer .... bestil den du vil have i samme størrelse over nettet !

Hvis ikke du vil købe over nettet og spare op mod 1000 DKK !!  Så må forhandleren tage sig sammen og bestille den hjem til dig .... !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #2 Dato: Juni 28, 2006, 05:58:03 am »
Tja, som Banditten skriver. Tag ned og prøv en Xr-1000 - find ud af hvilken størrelse du bruger og så find det billigste sted på nettet.

Det har jeg selv gjort - jeg fandt en X-Spirit til 3000kr :)
Theis

Ex. SV650S ejer.

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Juni 28, 2006, 08:06:13 am »

Find en XR-1000 der passer .... bestil den du vil have i samme størrelse over nettet, eks. www.mlol.de

Jeg kører med en ARAI CONDOR som jeg er meget glad for. Jeg købte den hos "mlol.de" og sparede
mange penge....de har også SHOEI XR-1000!  :D

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #4 Dato: Juni 28, 2006, 08:14:32 am »
Ja jeg kan kun anbefale XR-1000'eren.

Købte den selv fra USA, så jeg kunne få den i gul  8)
(derovre hedder den RF-1000)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Rasmus

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 28, 2006, 06:59:11 pm »
Nå - søg og du skal finde.... Det lykkede mig at finde nogle XR-1000 i sort hos http://www.rydbergsmc.dk/
Jeg ved godt det er en lidt kedelig farve men jeg må jo finde en tusch og skrive SVrider.dk:lol: og så med et mørkt visir på, bliver den lidt bandit-agtig...

Jeg fandt under min intense søgen et kanon tilbud på nogle af X-spirit modellerne.
Pris herhjemme ca. 6000 kr.! ca. 500 euro hos http://www.mlol.de/index.html

Overvejede at købe en selv, men da jeg ikke kunne prøve den herhjemme i str. small (ja ja grin bare) tør jeg heller ikke købe en i udlandet. Læste også i en anden tråd, at der var en der havde hørt hos Enghave at den og ARAI RX-7 havde meget vindstøj. Noget med at de slet ikke var designet til at køre med på vejen.
Men det kunne da være det kunne friste nogen af jer andre?!?!?

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #6 Dato: Juni 28, 2006, 09:19:21 pm »
Hvis vindstøj er af absolut højeste prioritet, skulle du måske kigge på enten Schuberth S1 eller Baehr Sonic.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Rasmus

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Juni 28, 2006, 09:55:03 pm »
Schuberth S1 er helt klar også en fed hjelm. (specielt den i kulfiber til 7.000 kr.  :shock:) Jeg havde bare så gode oplevelser med min gamle Shoei, at jeg gerne ville satse mine penge der igen. I hvert fald nu hvor jeg har fundet ud af hvor jeg kan skaffe den. Ellers kunne S1´eren helt klart være et værdigt alternativ til XR-1000.

Vindstøj har helt klart en stor betydning for mig.... meeeen jeg kan squ ikke sige mig fri for at udseendet også betyder en del. Sådan tror jeg de fleste har det. Syntes faktisk de ensfarvede er lidt kedelige, men samtidig har jeg heller ikke rigtigt fundet en multifarvet som jeg bare sagde "wow" til.
Renggøringen er jo også en større opgave på de ensfarvede vs. multi. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget tid Rune bruger på at rense dyr af sin gule hjelm!
Der er jo også sikkerheden... Der vinder Rune nok i en "se-mig-komme-med-1000km/t-konkurrence".

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #8 Dato: Juni 29, 2006, 12:37:51 am »
Jeg sværger nu også selv til Shoei. Har en gammel Raid Fireball, som jeg egentlig er ganske udmærket tilfreds med.
En veninde har lige købt en S1 i noget sort/sølv (modellen hedder Nordic Dragon):

Jeg må indrømme, at den faktisk er ret pæn. Og i hvert fald betydeligt kønnere end min egen 15 år gamle Schuberth Concept!
Og så er den integrerede solbrille altså bare alt for blæret!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #9 Dato: Juni 29, 2006, 08:07:20 am »
Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget tid Rune bruger på at rense dyr af sin gule hjelm!

Nej, lad være med det, det er deprimerende  :rolleyes: :wink:

Der er jo også sikkerheden... Der vinder Rune nok i en "se-mig-komme-med-1000km/t-konkurrence".

Lige præcis  :D 8) 8)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Rasmus

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Juni 29, 2006, 02:18:48 pm »
Hvis man er totalt ligeglad med sikkerhed og støj, er det en Bandit hjelm med top-lakering man skal have..... http://www.motorbike.de/bandit/Airbrush/index.htm
Men de ser da meget sjove ud!!  :afro:

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #11 Dato: Juni 29, 2006, 04:41:29 pm »
Hvis man er totalt ligeglad med sikkerhed og støj, er det en Bandit hjelm med top-lakering man skal have..... http://www.motorbike.de/bandit/Airbrush/index.htm
Men de ser da meget sjove ud!!  :afro:

De er da for seje .... selv for en bandit ... ;-)  Lige før jeg skal have en hjelm mere ..... Damn !!!!!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #12 Dato: Juli 09, 2006, 04:40:23 pm »

Ja den her er da for sej ...
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Trace

• Scooterfjæs
  • *
  • ´02 SV650s K2..........
« Svar #13 Dato: Juli 24, 2006, 08:36:31 am »
Jeg skal lige have skaffet mig en gryde, men Suzuki forhandleren i Viborg sagde at SHOEI XR-1000 (som var den jeg gerne ville have) er næsten udsolgt i DK. I hvert fald i den model/farve jeg gerne vil have. Og jeg vil ikke bestille over nettet uden at have prøvet den først.

Derfor ville jeg lige høre om der var nogen der kunne komme på et godt alternativ til ovennævnte hjelm i samme prisklasse 3-4.000 kr.

Talte med en der havde en ARAI RX-7 Corsair, som var meget utilfreds med den pga vindstøj, til trods for det er deres topmodel. Det bekræfter bare at pris hænger ikke sammen med om den passer på ens hoved. Jeg havde tidligere en SHOEI, og var meget glad for den, derfor ville jeg gerne finde en igen. Eller en der har samme opbygning.

Hvad med Arai Viper GT? den overvejede jeg selv inden jeg fandt en XR-1000 til 2.000,-  8)
State laws of Alaska:

•Moose may not be viewed from an airplane.
•It is considered an offense to push a live moose out of a moving airplane.
•It is considered an offense to feed alcoholic beverages to a moose.

Grand Danois

• Sandt SVin
Sv: Re: Et alternativ til SHOEI XR-1000 ??
« Svar #14 Dato: Juli 27, 2006, 03:18:06 pm »

Hvad med Arai Viper GT? den overvejede jeg selv inden jeg fandt en XR-1000 til 2.000,-  8)

XR-1000 til 2000,- hvor fandt du den ????
Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir