Forfatter Emne: Førstehjælpskursus i weekenden 29-30 Juli ( AFLYST på grund af for få tilmeldte)  (Læst 5482 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Så har jeg endelig fået svar... Instruktøren som skal undervise os ( hvis det bliver aktuelt ) har været i USA i lang tid, derfor denne sene tilbagemelding...

Vi kan få et kursus over en weekend.. Altså fordelt på denne måde : 6 timer lørdag til hold 1 og 6 timer søndag til hold 2

Der må max være 15 mand pr. dag, så altså højst 30 mand ialt...

Normalpris for førstehjælpskursus koster 12200 kr

Vores pris for 2x6 timer er : 3000 kr. ( altså 100 kr pr. mand ) Grunden til at det er så billigt, er at jeg tidligere og stadig giver gamle hjelme til røde kors, som de bruger til deres kursister under førstehjælpsopgaver... Og skulle nogen af jer ligge inde med en gammel hjelm som I vil smide ud, så giv dem endelig til røde kors.. Evt. gennem jeg... Det vil de sætte pris på og måske man kan lave en aftale fremover med noget kursus.

Kurset er eksklusiv mad og drikke + bevis ( kan man få mod et mindre gebyr hvis man ønsker ) + hjertestopsbogen som koster 50 kr. ( den vil være en god idé og købe )

Jeg har BESTEMT en weekend og skal melde tilbage til Røde kors i næste uge om det bliver til noget.. Er vi kun 16 bliver det stadig afholdt... men det er også et minimum... og desværre kan vi heller ikke være flere end 30 personer...

Der er som sagt 30 pladser... de 2 første er taget.... :evil: ( moolex og jeg ) -  Så det er først til mølle....

Det vil blive afholdt hos Røde Kors i Greve.. Vil tro det er fra omkring kl. 8.00 - 9.00

Tilmelding forgår her i tråden... og IKKE på PM........ De første 28 navne er med.

Vælg Lørdag ..... eller Søndag....
« Senest Redigeret: Juli 01, 2006, 06:32:56 pm af Majse »

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: Førstehjælpskursus i weekenden 29-30 Juli
« Svar #1 Dato: Juni 23, 2006, 10:07:10 pm »
Hej Majse
Det lyder rigtig fedt. Jeg kan ikke lørdag, men muligvis søndag. Kender du tidspunktet for kursus start?

/Jonas

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
Re: Sv: Førstehjælpskursus i weekenden 29-30 Juli
« Svar #2 Dato: Juni 23, 2006, 10:25:22 pm »
Hej Majse
Det lyder rigtig fedt. Jeg kan ikke lørdag, men muligvis søndag. Kender du tidspunktet for kursus start?

/Jonas

Sætter dig på listen til søndag.. og tror det er fra omkring kl. 8-9 stykker om morgen....  :wink:

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
« Svar #3 Dato: Juni 23, 2006, 10:34:33 pm »
Tak tak, men så er det desværre nok nogle timer for tidligt, så jeg må bede dig om at fjerne mig  :(

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
« Svar #4 Dato: Juni 24, 2006, 02:57:41 pm »
Tager det kun 6 timer??

Det kan da ikke være rigtigt.. Det må kun være en "introduktion" til første hjælp...
Theis

Ex. SV650S ejer.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #5 Dato: Juni 24, 2006, 06:39:31 pm »
Tager det kun 6 timer??

Det kan da ikke være rigtigt.. Det må kun være en "introduktion" til første hjælp...
må vist lige smide en kommentar her:

det er et førstehjælpskursus fokuseret på mc-ister dvs. vi vil lære om de typiske mc-skader og ikke ordinær 1.hjælp, vi har vel alle hørt om eller set en køre tosset, derfor vil det være en knaldhamrende god ide at melde sig til..;-), så vi ved hvad vi skal gøre når uheldet er ude!! :sad:

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #6 Dato: Juni 25, 2006, 03:40:58 pm »
Argh... pis kan ikke den weekend. Gad ellers godt.  :?
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

helle merete

• Sandt SVin
Re: Førstehjælpskursus i weekenden 29-30 Juli
« Svar #7 Dato: Juni 25, 2006, 08:53:08 pm »
Jeg er klar - den dag hvor det passer bedst.
KH Helle Merete
SV650SK3

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Førstehjælpskursus i weekenden 29-30 Juli
« Svar #8 Dato: Juni 27, 2006, 11:28:43 am »
Jeg vil også gerne tilmeldes - helst søndag, men kan også lørdag.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
Jeg må indrømme at jeg ikke FATTER hvor eller jer der var vilde efter førstehjælpskursus hvor indholdet kun var MC relatereret... er ???? et specielt lavet kursus... Solo - hvad med dig... du gik så meget op i det ???

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Øv  :(

Underligt at der ikke er flere der vil med, når prisen er så latterligt lav.
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Som jeg tidligere har været inde på, undrer jeg mig over hvorfor det kun tager 6 timer.
Fornylig var jeg til et arrangement hos det firma jeg begynder at arbejde for efter sommerferien - et 4 timers førstehjælpskursus. Jeg lærte hvordan man lægger en person i aflåst sideleje, og ellers kun lidt omkring hvad man kan gøre når der er sket en ulykke. Men ikke hvordan man udøver livreddende første hjælp. Jeg forestiller mig nu at et 6 timers første hjælps kursus ikke vil gavne mig særlig meget, idet jeg ikke tror på man kan lære særlig meget på sølle 6 timer.
Selvfølgelig kan man lære lidt, men jeg var mere interesseret i et helt førstehjælps kursus hvor man lærer hvordan man udøver første hjælp.

?????
« Senest Redigeret: Juli 02, 2006, 03:18:38 pm af Copy_Cat »
Theis

Ex. SV650S ejer.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
Som jeg tidligere har været inde på, undrer jeg mig over hvorfor det kun tager 6 timer.
Fornylig var jeg til et arrangement hos det firma jeg begynder at arbejde for efter sommerferien - et 4 timers førstehjælpskursus. Jeg lærte hvordan man lægger en person i aflåst sideleje, og ellers kun lidt omkring hvad man kan gøre når der er sket en ulykke. Men ikke hvordan man udøver livreddende første hjælp. Jeg forestiller mig nu at et 6 timers første hjælps kursus ikke vil gavne mig særlig meget, idet jeg ikke tror på man kan lære særlig meget på sølle 6 timer.
Selvfølgelig kan man lære lidt, men jeg var mere interesseret i et helt førstehjælps kursus hvor man lærer hvordan man udøver første hjælp.

?????

De fleste herinde var interesseret i førstehjælp som kun indeholdt noget for mc-ister... Dette kursus har jeg så fået bikset sammen med en herre fra Rødekors...  Det har hele tiden været meningen at det kun skulle være MC-førstehjælp. Skal du have fuldt pensum skal du regne med MANGE flere timer...

Det er et specielt fikset førstehjælpskursus.. Står også øverst..

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Jeg må indrømme at jeg ikke FATTER hvor eller jer der var vilde efter førstehjælpskursus hvor indholdet kun var MC relatereret... er ???? et specielt lavet kursus... Solo - hvad med dig... du gik så meget op i det ???

Som mange af de andre, har jeg også må se mig slået i kampen om at deltage i kurset. Jeg har arbejdsweekend  :x :x Uden at vide det med sikkerhed, så kunne jeg forestille mig, at mange har været nød til at takke nej, da det jo også ligger lige midt i folk ferie  :roll: :roll:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Havenissen

• Sandt SVin
  • Havenissernes Befrielsesfront
Lidt uheldig weekend for mange kunne jeg forestille mig, det er jo lige det tidspunkt hvor rigtigt mange er på ferie. Personligt er jeg i sommerhus på det tidspunkt, så har ikke mulighed for at deltage.

Jeg er helt klart interesseret i at deltage i et sådant kursus, hvis det ligger på et tidspunkt hvor jeg har mulighed for at deltage.
Havenissen AKA Mads Peter
Sort SV650N K5