Forfatter Emne: Afledt tråd: Internethandel  (Læst 5679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Afledt tråd: Internethandel
« Dato: Juni 22, 2006, 09:48:22 pm »
gå ned og prøv det hos naren på roskildevej.. og bestil det derefter over nettet.. så har du ikke støttet ham, men faktisk aktivt givet ham en næse.

(fedt mærke iøvrigt..)

Kan se ideen med at købe tøj over nettet... og alligevel ikke....

1) Du får en masse bøvl hvis du skal have lavet noget på garantien..
2) Man skal støtte MC forretningerne i DK
Dette siger jeg ikke fordi jeg arbejder hos Aagesen, for den holdning har jeg altid haft...

Jeg synes man skal støtte op om vores forretningsliv herhjemme... og så slipper man for bøvl hvis der skulle opstå en reklamationsfejl i tøjet....

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Internethandel
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2006, 10:37:59 pm »

Kan se ideen med at købe tøj over nettet... og alligevel ikke....

1) Du får en masse bøvl hvis du skal have lavet noget på garantien..
2) Man skal støtte MC forretningerne i DK
Dette siger jeg ikke fordi jeg arbejder hos Aagesen, for den holdning har jeg altid haft...

Jeg synes man skal støtte op om vores forretningsliv herhjemme... og så slipper man for bøvl hvis der skulle opstå en reklamationsfejl i tøjet....

Jeg kan snildt følge dig langt hen af vejen.. Jeg har lige købt nyt Rukka-gear hos Special i Aalborg og har fået en rigtig fin service..

Et af problemerne er bare, at jeg synes ikke der er den store velvilje hos forhandlerne til at så meget som afvige en 5-krone fra listepriserne - og det er de altså noget mere villige til i f.eks. Tyskland.. Mht. garanti, så har Louis aldrig nogen sinde voldt mig problemer.

Det er lidt et dilemma.. For selvfølgelig vil man gerne at de lokale overlever - på den anden side, så er jeg ikke interesseret i at give 2000 mere for noget for at få det lokalt..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Internethandel
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2006, 11:26:08 pm »

Kan se ideen med at købe tøj over nettet... og alligevel ikke....

1) Du får en masse bøvl hvis du skal have lavet noget på garantien..
2) Man skal støtte MC forretningerne i DK
Dette siger jeg ikke fordi jeg arbejder hos Aagesen, for den holdning har jeg altid haft...

Jeg synes man skal støtte op om vores forretningsliv herhjemme... og så slipper man for bøvl hvis der skulle opstå en reklamationsfejl i tøjet....

Jeg kan snildt følge dig langt hen af vejen.. Jeg har lige købt nyt Rukka-gear hos Special i Aalborg og har fået en rigtig fin service..

Et af problemerne er bare, at jeg synes ikke der er den store velvilje hos forhandlerne til at så meget som afvige en 5-krone fra listepriserne - og det er de altså noget mere villige til i f.eks. Tyskland.. Mht. garanti, så har Louis aldrig nogen sinde voldt mig problemer.

Det er lidt et dilemma.. For selvfølgelig vil man gerne at de lokale overlever - på den anden side, så er jeg ikke interesseret i at give 2000 mere for noget for at få det lokalt..

Det kan jeg sagtens forstå.... 100 %

Men grunden til at forhandlere ikke vil afvige ret meget i pris er fordi flere og flere tager udenlands på den ene eller anden måde og forhandler.  Dengang internettet ikke rigtig var kommet på mode fik du også tit gode procenter... Så man kan sige at vi ødelægger ønsket om at få procent selv... Desværre... men jeg forstår udenmærket godt at man gerne vil spare penge når man er i de høje beløb... det er en balancegang.. Svært...  :azn:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Internethandel
« Svar #3 Dato: Juni 23, 2006, 03:02:57 am »
Jeg ville også foretrække at købe gear herhjemme. Men blandt andet grundet den grådige danske stat er alt bare urimeligt dyrt herhjemme. Ikke nok med at vi betaler vores køretøjer næsten tre gange, men derudover giver vi også temmelig meget mere for "alt det ekstra". Det er som sådan vel ikke engang forhandlernes skyld, men derimod statens.
Jeg har købt alt mit udstyr herhjemme. Men havde jeg vidst bedre dengang, havde jeg gjort det anderledes. Som det var, købte jeg det jeg havde råd til, i stedet for at købe det jeg gerne ville have haft. Og i hvert fald hvad min dragt angår, så må det siges at have været en temmelig dårlig handel.

Men det er rigtigt, det er vitterligt et dilemma. Hvis den samme skovl koster et par hundrede mindre i Bilka end i det lokale byggemarked, så går man da selvfølgelig i Bilka og køber skovlen. Indenfor MC-branchen er det så blot beklageligt for de danske forhandlere, at de billigere alternativer ligger udenfor landets grænser.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Internethandel
« Svar #4 Dato: Juni 23, 2006, 11:23:42 am »
Jeg må også lige stemme i her, mit valg af læder stod mellem Louis.de eller intet læder overhovedet, netop p.g.a prisen i DK  :(

Jeg gik faktisk så langt som at søge efter brugt, for at handle i DK, men brugtpriserne følger nypriserne  :(

Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Internethandel
« Svar #5 Dato: Juni 23, 2006, 11:38:31 am »
Smiler .... Der er en løsning :-) Men det er jo op til forhandlerne samlet set at sætte den iværk ... Det er jo set før rent forretningsmæssigt.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Internethandel
« Svar #6 Dato: Juni 23, 2006, 07:59:43 pm »
Hvis jeg kan spare ca. 700,- på et par støvler der ikke engang er på tilbud, ja så gir det sig selv Majse :)

Husk at motorcyklisme er en (dyr) hobby for langt de fleste. Det er altså ren luksus og kan man spare nogle penge på de nøjagtigt samme produkter, så gør de fleste altså det.

Der findes jo også danske netbutikker for bikere, så et udenlandsk fænomen er det ikke kun...

Et eks. kunne være at jeg jo købte en Dainese Gore-Tex jakke til Connia i forbindelse med Aagesens åbent-hus arrangement. Det var et resttilbud og prisen var 2500,-
Det er præcis samme beløb som jakken (eller en tilsvarende) kostede hos en tysk onlinebutik, altså deres normalpris.

Jeg tror det er en svær branche at lave penge i for tiden...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Sv: Afledt tråd: Internethandel
« Svar #7 Dato: Juni 23, 2006, 10:52:50 pm »
Du har ret... Jeg ville da også selv købe udenlands hvis jeg kunne spare mange penge.. Det jeg mener er at vi kan ikke brokke os over de høje priser i DK sålænge vi selv skyder dem i sænk...  :(

Du har ret Paw...  :lol:

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Sv: Afledt tråd: Internethandel
« Svar #8 Dato: Juni 24, 2006, 12:42:26 am »
Du har ret... Jeg ville da også selv købe udenlands hvis jeg kunne spare mange penge.. Det jeg mener er at vi kan ikke brokke os over de høje priser i DK sålænge vi selv skyder dem i sænk...  :(

Du har ret Paw...  :lol:
Selvfølgelig kan vi da brokke os over priserne, hvis det er billigere et andet sted. Det kaldes konkurrence og det findes i alle brancher.

Hvis indstillingen er at vi skal betale lidt (nogen gange meget) mere, og så bevare de danske firmaer, så må det vel gælde dem alle.
I så fald skal man KUN købe Danske fødevarer, der KUN er transpoteret af Danske vognmænd osv. osv.

Næ konkurrencen firmaerne imellem er kun godt for os forbrugere. Det stiger priserne jo da i hvert fald ikke ved.  :)
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Sv: Afledt tråd: Internethandel
« Svar #9 Dato: Juni 26, 2006, 11:33:50 am »
Jeg må også tilslutte mig gruppen af udlandskøbere...

Jeg har lige købt et todelt Arlen Ness skindsæt i kænguru hos www.fc-moto.de til EUR577.85 inkl. fragt :shock: :shock:
Når det er så mange penge at spare, må jeg indrømme min samvitihed har det ganske ude mærket.

Men jeg kan også kan udemærket se Majses pointe!!!

« Senest Redigeret: Juni 26, 2006, 11:35:52 am af AHEP »
Anders
Suzuki GS500E 96

h

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
Re: Afledt tråd: Internethandel
« Svar #10 Dato: Juni 26, 2006, 03:49:45 pm »
Problemet er måske også at mange i dag slet ikke har brug for en "ægte" person i butikken for at rådgive, mange af os bruger nettet til at læse anmeldelser af det vi køber, det være sig lige fra et digitalt kamera til f.eks en MC jakke. Mange butikker har heller ikke tilnærmelsesvis det udvalg som netbutikker, og så skal butikken måske først have det hjem, det gider vi heller ikke vente på. Forbrugere i dag er fantastisk godt klædt på til at handle, og ved ofte mere om et givent produkt end den forhandler som burde vide mest. Hvad er der så tilbage at komme i butikken efter ? I mine øjne faktisk ikke så meget, andet end få service og reperationer på cyklen. Netbutikker er kommet for at blive og tage kunder fra dem som ikke lige opfangede at nettet faktisk eksisterer.

Jeg opfatter at der netop ikke er meget bøvl med de etablerede online butikker når der opstår en situation, men jeg har til gengæld læst mange som klager over forskellige forhandlere.

Henrik
SV650S K6 med MIVV Titanium potte