Forfatter Emne: Køb af Democykel  (Læst 6028 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Køb af Democykel
« Svar #15 Dato: Juni 21, 2006, 10:01:03 am »
Jeg kan ikke tale for Enghave, men jeg ved at KOK-mc selv tilkører deres demo MC'er og udfører service før de bliver brugt til demo.
Så er der da skiftet olie, og de første 800-1000 Km er kørt rimeligt fornuftigt.

Jeg tror også at de fleste rent faktisk er lidt påpasselige med en cykel de ikke kender, om ikke andet for deres egen skyld.

Det der kan genere mig, er tanken om at den nok har fået klø på en kold maskine et par gange, og alene det vil afskrække mig fra at købe demo.  Specielt fordi Enghave åbenbart tror at en demo er guld værd ( er der nogen der kan huske hvor lang tid deres SV1000S demo var sat til 132K, efter en var sat ned til 120K  :? WFT?)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Asthpe

• Søndagskører
  • **
Re: Sv: Køb af Democykel
« Svar #16 Dato: Juni 22, 2006, 06:39:58 pm »
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.

Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter??  :D  ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).

Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!

Jeg tror der er gået sommerferie i tælleren!! ALLE fire beskeder er da blevet postet og der er også kommet respons på dem, så jeg er glad og tilfreds.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sv: Køb af Democykel
« Svar #17 Dato: Juni 22, 2006, 06:45:28 pm »
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.

Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter??  :D  ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).

Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!

Jeg tror der er gået sommerferie i tælleren!! ALLE fire beskeder er da blevet postet og der er også kommet respons på dem, så jeg er glad og tilfreds.

Der tælles ikke i følgende kategorier:

"Lidt af hvert" & "sjov & Spas".
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Køb af Democykel
« Svar #18 Dato: Juni 22, 2006, 09:15:24 pm »
Hvis jeg bevæger mig lidt ind i min egen branche som jeg gerne vil lige nu..., så mine damer og herre... er motorcykler som biler allerede kørt til fra fabrikkens side.... Motorcyklen er næsten kørt til,( bliver derefter nulstillet ) så derfor sker der ikke det store ved et par hurtige ryk på kold motor... Derudover vil jeg skrive som Nyg at de fleste er påpasselige når de kører på en cykel de ikke kender......

Ja, man skriver at man ikke må komme op over et vis antal omdrejninger de første 1500 km... Men der sker altså ikke noget ved det... men det er vigtigt at man får sit første service, da alle ting skal efterspændes... Dette kunne jo have været gjort fra fabrikken ville man nok sige... Men nej, for på fabrikken står den på stativ, så der er ikke bump eller ujævnheder som kan være i en vejbane der kan ryste tingene fra hinanden... Så husk første service...

Mit råd, køb den democykel hvis du kan få den til en god pris... Og lad være med at tænk så meget over det.. Skulle der komme en mislyd, som der også kan opstå i en cykel som ikke har kørt en km, så har du garantien...

Mekanikeren
« Senest Redigeret: Juni 22, 2006, 09:21:19 pm af Majse »

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Køb af Democykel
« Svar #19 Dato: Juni 23, 2006, 12:40:21 am »
måske kan du prutte noget lækkert udstyr ud af dem istedet for en prisnedsættelse!!!  8) 8)
ellers spørg de få jyder der huserer herinde de ved hvad de snakker om :grin:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #20 Dato: Juni 23, 2006, 09:15:28 am »
Motorcyklen er næsten kørt til,( bliver derefter nulstillet ) så derfor sker der ikke det store ved et par hurtige ryk på kold motor...

Arggg ikke helt enig der Majse.

ALDRIG høje omdrejninger på en kold motor!!

Jeg er ikke så nervøs for lidt høje omdr. på en ny motor, men den skal altid være varm så olien er rundt og smører alle delene.

Min holdning er den at en democykel fra forhandlere i byen - Nej tak for lyskryds-race på kold motor koster levetid, hvorimod forhandler "på landet" hvor man kører direkte ud på de små veje er ok, for der indbyder det ikke lige så meget til tæsk.

Husk nu at du kun har garanti det første ½ år, for derefter er det dig der skal bevise at fejlen var der på købstidspunktet. Pænt svært hvis den smadre noget i "hesten"
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #21 Dato: Juni 23, 2006, 09:29:18 am »
Formuleret forkert... selvfølgelig ikke fyre den af på kold motor... Det jeg mente var at der sker ikke noet ved at den ryger op over omdrejningsgrænsen de første 1500 km... Idet den er kørt til...

sorry :)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #22 Dato: Juni 23, 2006, 09:35:48 am »
Formuleret forkert... selvfølgelig ikke fyre den af på kold motor... Det jeg mente var at der sker ikke noet ved at den ryger op over omdrejningsgrænsen de første 1500 km... Idet den er kørt til...

sorry :)

Præcis... Så er vi enige. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing