Forfatter Emne: Køb af Democykel  (Læst 6032 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Asthpe

• Søndagskører
  • **
Køb af Democykel
« Dato: Juni 20, 2006, 10:09:17 pm »
Jeg går og leder efter en sv650s, der blev desværre ikke råd til en 1000. Forsikringen gør forskellen. Jeg har snakket med Enghave, og han vil gerne sælge sin demo cykel. Ja den er jo så fra i år og har kørt godt 2K, men er det overhovedet en god idé? Jeg tænker på hvor vigtigt er det nu om dage at man kører stille og roligt de første par tusinde km?? Han skal tage min virago 535 i bytte, og vi har ikke snakket om nogen pris endnu. Aagesen vil give 50K i ren handel for min virago, hvad skal jeg forvente at give i bytte for democyklen?

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Køb af Democykel
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2006, 11:33:22 pm »
Jeg ville ikke købe en demo-cykel. Den har været igennem mange "hænder", og jeg gætter på at en temmelig stor del har kørt som svin (nej, ikke os) på sådan en.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

h

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2006, 11:58:47 pm »
Ville nu også tage en ny, du vil sikkert altid vil være i tvivl med om du gjorde det rigtige valg med demo modellen hvis den en dag driller eller siger en mærkelig lyd ? Selv om den højst sansynlig er god som ny og aldrig vil drille :huh: Med en ny får du helt store fornøjelse selv at vide hvordan den er kørt til.

Henrik
SV650S K6 med MIVV Titanium potte

Rasmus

• Roadracer
Sv: Køb af Democykel
« Svar #3 Dato: Juni 21, 2006, 12:05:09 am »
Ville nu også tage en ny, du vil sikkert altid vil være i tvivl med om du gjorde det rigtige valg med demo modellen hvis den en dag driller eller siger en mærkelig lyd ? Selv om den højst sansynlig er god som ny og aldrig vil drille :huh: Med en ny får du helt store fornøjelse selv at vide hvordan den er kørt til.

Henrik

Jeg kunne ikke være mere enig... Alternativet til en ny kunne måske være en der kun er en enkelt sæson "gammel", og som højst sandsynligt er kørt ordentligt til (af en der rent faktisk holdt af sin maskine).

Meeeen jeg ville helt sikkert foretrække en ny. Så er man ude over tvivlen som Henrik nævner!

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2006, 12:47:01 am »
tjaah men hvis prisen er rigtig......

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 21, 2006, 07:51:56 am »
Den skal godt nok være billig.. Demo-cykler får tæsk.. Køb en ny eller en "almindelig" brugt..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Olfert

• Sandt SVin
Sv: Re: Køb af Democykel
« Svar #6 Dato: Juni 21, 2006, 07:57:26 am »
Den skal godt nok være billig.. Demo-cykler får tæsk.. Køb en ny eller en "almindelig" brugt..

Tæsk ja, men var der ikke et eller andet indlæg om tilkøring med smæk på  :?:

Noget med at det ikke betød så meget, men igen, jeg ville også ha det i baghovedet hvis den en dag begyndte at sige en mærkelig lyd................. :? :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
« Svar #7 Dato: Juni 21, 2006, 08:07:01 am »
Jeg kørte sgu pænt på Enghaves demo-SV'er tilbage i 2003, så hvis alle kørte som mig, så er den i super stand   :grin: :rolleyes:
(men det er jo ikke den samme demo-SV de har i dag, så...)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #8 Dato: Juni 21, 2006, 08:18:22 am »
Mit råd er :
1. Se grundigt efter tegn på misbrug/uheld
2. Start den op og lyt godt efter mislyde
3. Kør en god tur, og se om den kører som forventet (få evt en erfaren Sv-kører til at prøve den  :idea:)
4. Når den har kørt en tur og er blevet godt varm, så tag gryden af og lyt til den igen.

Hvis alt forløber tilfredsstilllende så skru det kritiske pokerfjæs på, og forhandel dig frem til en god pris  :wink:

Jeg tror ikke det her det store at sige at det er en demo cykel !
SV'eren og især dens motor har efterhånden bevist at man skal være mere end almindeligt grum får at tage livet af den.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

JoGi

• Gæst
« Svar #9 Dato: Juni 21, 2006, 09:14:03 am »
Jeg ville ikke være nervøs ved en democykel. Du har jo stadig garanti. Det må være begrænset hvor meget skade/slidtage sådan en cykel har efter 2k km. Kunder der prøver sådan en cykel i 15-20 minutter kan ikke engang komme til at give det gas i området omkring Enghave. Og den "traktor motor" kan holde til lidt af hvert  :D

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #10 Dato: Juni 21, 2006, 09:17:32 am »
køb en lidt brugt... køber du en ny taber du bare en masse penge i øjeblikket du kører ud over dørtærsklen hos forhandleren.

der findes masser af SV'ere til salg, syntes at se en del der sælger dem relativt hurtigt (inden for de første 6000 km.   Det er smartere at købe sådan en.. så er du fri for de første service, tilkørning og du taber ikke mange penge hvis du vil skifte den ud senere.

god jagt

Asthpe

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Juni 21, 2006, 09:39:51 am »
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #12 Dato: Juni 21, 2006, 09:50:15 am »
SV'eren og især dens motor har efterhånden bevist at man skal være mere end almindeligt grum får at tage livet af den.
Så er jeg mere end almindeligt grum...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #13 Dato: Juni 21, 2006, 09:52:31 am »
Så er jeg mere end almindeligt grum...
Hvad var det egentlig der skete med den ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Rasmus

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Juni 21, 2006, 09:55:58 am »
Tak for de mange gode råd. Jeg kan se vandene er delte, jeg må se hvad der byder sig. Jeg skal holde jer underrettet om hvad det bliver.

Ikke for at spamme tråden med ligegyldigheder, men hvorfor står der "beskeder: 2" ved siden af dit indlæg?? Jeg kan se på din profil at du har skrevet 4.... (husker du at trykke enter??  :D  ha ha).
Nå der må være gået sommerferie i tælleren (ellers er det bare mig der er gået på sommerferie i øjnene).

Glæder mig i øvrigt til at høre nærmere om din beslutning. Jeg er jo selv i gang med at købe!
« Senest Redigeret: Juni 21, 2006, 09:59:08 am af Rasmus »