Forfatter Emne: Gearing af sv 650  (Læst 9098 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Gearing af sv 650
« Svar #15 Dato: August 10, 2007, 05:18:23 pm »
Hvor slem er "Lydmuren" da siden det ikke anbefales?
Ikke alle er helt glade for lydmuren...
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=801.0
Anders
Suzuki GS500E 96

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Gearing af sv 650
« Svar #16 Dato: August 10, 2007, 06:48:34 pm »
Ulfborg??

Det lyder langt væk  :undecided:

Hvor slem er "Lydmuren" da siden det ikke anbefales?

Ja det er det også men deres værksted ligger i 4690 Haslev
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Angelo1981

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
  • Så'n er det bare...!
Re: Gearing af sv 650
« Svar #17 Dato: August 10, 2007, 09:05:54 pm »
Se det er jo straks mere overkommeligt :)


Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Re: Gearing af sv 650
« Svar #18 Dato: August 14, 2007, 04:24:12 pm »
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!  :shock:

Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?

Men hvordan har du fået den gearet.?

Angelo1981

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
  • Så'n er det bare...!
Re: Gearing af sv 650
« Svar #19 Dato: August 14, 2007, 05:42:21 pm »
Der er sat andet tandhjul i...
Ved ikk med sikkerhed om den er hurtigere på toppen.
Har været oppe på 211 ved 11.000 omdrejninger.
- Ved ikk hvor den lå som standard.
Men i hvertfald noget hurtigere i optræk.  :)

Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Re: Gearing af sv 650
« Svar #20 Dato: August 14, 2007, 06:08:30 pm »
Men hvilket tandhjul og hvor mange tænder er der på dem..? færre eller flere tænder..?

Angelo1981

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
  • Så'n er det bare...!
Re: Gearing af sv 650
« Svar #21 Dato: August 14, 2007, 06:22:56 pm »
Uh det må du næsten ikke spørge om.
Tror der er færre, men du må ikke hænge mig op på det :)
Du kunne tage med til MC-tirsdag i Buddinge og få syn for sagen...
Det er måske lidt bedre...?

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Gearing af sv 650
« Svar #22 Dato: August 14, 2007, 06:32:23 pm »
Uh det må du næsten ikke spørge om.
Tror der er færre, men du må ikke hænge mig op på det :)
Du kan uden det store besvær se hvor mange tænder der er på bagtandhjulet - det står derpå. Fortandhjulet er lidt sværrere hvis ikke du har lidt værktøj ved din side.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Gearing af sv 650
« Svar #23 Dato: August 14, 2007, 09:11:46 pm »
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!  :shock:

Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?

Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)

Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Gearing af sv 650
« Svar #24 Dato: August 15, 2007, 12:27:43 am »

[/quote]
Fortandhjulet er lidt sværrere hvis ikke du har lidt værktøj ved din side.

Hygge
[/quote]

Læg et lille stykke kridt på kæden, kør det rundt om det fortandhjulet og vupti - du kan tælle hullerne mellem kridtmærkerne.
Sådan gjorde Gert & Helge, når de checkede gearing på vores Kreidlere og Puch Flagskibe for nogle få år siden...
Og kridtet kan bare pustes af - det skader ikke.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Gearing af sv 650
« Svar #25 Dato: August 15, 2007, 08:40:00 am »
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!  :shock:

Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?

Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)

Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.

Er dette hvis man vil have mere topfart??

For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Gearing af sv 650
« Svar #26 Dato: August 15, 2007, 12:14:35 pm »
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!  :shock:

Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?

Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)

Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.

Er dette hvis man vil have mere topfart??

For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:

Du er IKKE forkert på den, men det er som regel nok enten at sætte et mindre på foran ELLER et størrer bagpå - alt efter hvor meget man vil geare den ned.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Gearing af sv 650
« Svar #27 Dato: August 15, 2007, 12:16:08 pm »
Hey hey

Jeg har fået chiptunet min og gearet den en ekstra tand.


Mvh Michael

Chiptunet  :huh: :huh: hvordan det ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Gearing af sv 650
« Svar #28 Dato: August 15, 2007, 08:17:44 pm »
Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!  :shock:

Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?

Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste :)

Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.

Er dette hvis man vil have mere topfart??

For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den :oops:

Pardon, du har helt ret, det med op på det forreste og ned på det bagerste var ment som en dårlig joke, da det ville udligne hinanden :)

Ja, du kan gøre din gearing lavere både ved at sætte et mindre tandhjul på foran og at sætte et større på bag til.

Angående at opnå højere tophastighed med en lavere gearing, så kan man nogle gange opnå det hvis man med den høje gearing er forholdsvist langt fra at kunne køre gearet helt ud, høj gearing giver lavere moment. Men det kommer an på hvordan motorens momentforløb er, hvis momentet falder så meget ved høje omdrejninger at det udligner den lavere gearing er man jo lige vidt mht topfart, men det kan man jo regne på...

Mvh
Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

Ole K

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
  • Her har vi så SVansen
Re: Gearing af sv 650
« Svar #29 Dato: August 17, 2007, 03:55:19 pm »
 :huh: Lige der tager du så fejl. Det udligner ikke hinanden hvis du går op foran og ned bagi det gør bare gearingen endnu højere hvilket vil sige mere fart (teoretisk, det er jo ikke sikkert motoren kan trække det).. går du ned foran og op bagi giver det en lavere gearinge hvilket vil sige mere træk (igen teoretisk) og "lettere forende"  :D

Alt det der er Matematisk-logik og det handler bare om at jo flere gange det lille tandhjul skal køre rundt for at det store har taget en omgang jo mere rå power men mindre fart på toppen..

selvfølgelig er det hele bare i teori for jeg har ikke prøvet.. Endnu..!  :wink:



Nogen der har nogle mærker der er værd at gå efter når vi snakker kæder og tandhjul..?