Ikke for at "afbryde" jer men for lige at vende tilbage til emnet så siger du at du har fået gearet om så den har mere bundtræk OG er hurtigere i toppen....!
Hvordan er det lige det kan lade sig gøre..?
Let nok, op på det forreste og ned på det bagerste
Seriøst: Hvis man er for fed kan man måske godt vinde lidt på toppen ved at geare ned, altså hvis 6. gearet ikke kan køres helt ud.
Er dette hvis man vil have mere topfart??
For jeg troede at hvis man ville være hurtigere fra 0-150 så skulle man vælge et mindere tandhjul foran og et større bag til. Ret mig hvis jeg er helt forkert på den
Pardon, du har helt ret, det med op på det forreste og ned på det bagerste var ment som en dårlig joke, da det ville udligne hinanden
Ja, du kan gøre din gearing lavere både ved at sætte et mindre tandhjul på foran og at sætte et større på bag til.
Angående at opnå højere tophastighed med en lavere gearing, så kan man nogle gange opnå det hvis man med den høje gearing er forholdsvist langt fra at kunne køre gearet helt ud, høj gearing giver lavere moment. Men det kommer an på hvordan motorens momentforløb er, hvis momentet falder så meget ved høje omdrejninger at det udligner den lavere gearing er man jo lige vidt mht topfart, men det kan man jo regne på...
Mvh
Christoffer