Forfatter Emne: Ny SV1000SK6  (Læst 8720 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Ny SV1000SK6
« Dato: Juni 12, 2006, 04:59:15 pm »
Hej

Jeg har lige købt mig en ny SV1000SK6 og det første man finder ud af er www.svrider.dk. Jeg synes det er et fedt forum...ros til alle.

Det er først gang jeg skriver her og håber at der er nogle som kan svare på mine spørgsmål.

Jeg har læst en hel del om alle de modifikationer som mange sv´ejer laver, og der er en del af de "problemer" som jeg ikke kan genkende
på min K6´er. Kan det være at der er forskel på modellerne K3, K4, K5 og K6?

Eks.
Jeg synes ikke min sv´er har et "dyk" i acc. ved ca. 5000-5500 r/pm, men det kan være at det kommer når jeg sætter mine Yoshi´er
samt k&n filter på. Hvis der kommer et "dyk" hvorfor så sætte en power commander på når den originale ECU kan justeres med en TEKA
Box? Jeg har også læst en del om dette på sv1000.zyns forum og her er der faktisk rigtig mange med K5 og K6 som justere med TEKA box.

Jeg synes heller ikke at min K6´er er langsom på gassen i 2 eller 3 gear, her tænker jeg på TRE-mod. Nogle siger det er helt vildt andre kan
ikke mærke forskel. Er det nogle som kan anbefale en fagmand som ved noget om denne TRE-mod?

Før havde jeg en Fazer 600 og der er jo ingen vibrationer men det skal jeg lige love for at der er i sv´eren!!! hvis den kommer over 5000 r/pm
er der så mange vibrationer at ikke bar to fingre sover lidt...nej...begge hænder er døde efter at have kørt i 10 min! :-l
Er der nogler som har lignende oplevelse eller er der nogle som har stiftet endestykkerne på styret (vægt-klodser)?
Eller måske en synkronisering af spjæld kunne hjælpe lidt, det kan jo være at den ikke er så godt justeret fra fabrikken?

Hilsen

René T




 

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2006, 05:38:24 pm »
På trods jeg har en SV650 kan jeg jo lige lægge ud:

Power Commanderen kan justeres over et større område, samt mere detaljeret.
Afhængig af de ændringer man har lavet kan det ligefrem være nødvendigt.
Nyg ved vist mere om det, fra da han var hos Mr. Dyno.

TRE-mod opleves meget forskelligt, men er vist mere psykologisk tuning end reel tuning  :rolleyes:

Jeg ved ikke om det er værre på 1000'eren, men jeg kører helt uden styrender.
Husk at du skal holde løst på styret. Jo strammere du holder jo værre føles det.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2006, 06:10:23 pm »
Hej Rene og velkommen
mht vibrationer som er det emne jeg kan være med på :shock:, så jo! kilo sv'eren vibrerer nogle syntes det er værre end andre, og i forhold til din tidligere cykel så vil det nok føles voldsomt, men et par gode råd er at slappe af i hænder og albuer, ikke lægge vægten på armene men holde den med mave og ryg , bevæg hænder og fingre for at undgå er "krampagtigt" greb, ellers er en synkronisering ved næste service ikke af vejen det skulle også hjælpe på det. Og til sidst husk at en del af oplevelsen ved at køre V2 er vibrationer og motorkarakteristik :D :D :D

Ps. husk at skrive hvor du kommer fra i din profil og så billeder billeder billeder billeder billeder billeder 
« Senest Redigeret: Juni 12, 2006, 06:12:06 pm af Moolex »
   

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #3 Dato: Juni 12, 2006, 07:29:33 pm »
Citér
så mange vibrationer at ikke bar to fingre sover lidt...nej...begge hænder er døde efter at have kørt i 10 min!

Jeg havde samme problem Rene. Men jeg har nu næsten fået løst problemet. Ved foreksempel længere strækninger, såsom ved kørsel på motorvej, har jeg købt et par handsker med tykt for. Det bevirker, at hænderne ikke sover på samme måde - det ta'r vibrationerne og aflaster håndledene og gør, at det stadig er sjovt og behageligt at køre.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2006, 08:50:37 pm »
Hej Rene og velkommen
mht vibrationer som er det emne jeg kan være med på :shock:, så jo! kilo sv'eren vibrerer ....

Ps. husk at skrive hvor du kommer fra i din profil og så billeder billeder billeder billeder billeder billeder 

Kan kun nikke genkendende til Moo..s kommentar og råd. Men bare rolig vibrationerne forsvinder igen over 8k ..;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Ny SV1000SK6
« Svar #5 Dato: Juni 12, 2006, 09:24:18 pm »
Er der ikke ændret ved motorstyringen på K6'eren? Det synes jeg at kunne huske et eller andet om..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Damage

  • Gæst
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #6 Dato: Juni 12, 2006, 11:43:11 pm »

Så har jeg lige synkroniseret gas spjældene, i følge service manualen var de faktisk uden for grænsen!

Jeg har efterfølgende været ude og kører en lille tur og det hjalp på de værste vibrationer, så det kan jeg
godt anbefale til andre. Det er åbenbart ikke sikkert at cyklen er korrekt synkroniseret fra fabrikken!  :embarrassed:

Så længe min SV´er kører med standard potter kommer der ingen billeder.....men når jeg får mine Yohsimura TRS titanium så...  :twisted:

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #7 Dato: Juni 13, 2006, 06:26:34 pm »
super Rene
har du selv gjort det eller????
og ja den er ikke toptrimmet fra fabrikken, andre har justeret på tps'en, min var dog ok, Janniks kørte for magert osv osv det hele er bare en del af Suzukis "Learning by doing " program
   

Damage

  • Gæst
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #8 Dato: Juni 13, 2006, 11:28:17 pm »

Ja...det har jeg selv gjort. Jeg kunne også mærke på min gamle cykel (Fazer 600) når den var ude af sync. På sv´eren
er det lidt nemmere der er jo kun to som skal synkroniseres med hinanden.  :)

Så har jeg lige fået en seddel ind af døren.....mine Yoshi´er ligger på posthuset!  :D
Det har taget 14 dage at få dem fra USA, så det er ok...jeg glæder mig helt vildt til at få dem på.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #9 Dato: Juni 14, 2006, 12:15:38 am »
Så har jeg lige fået en seddel ind af døren.....mine Yoshi´er ligger på posthuset!  :D
Det har taget 14 dage at få dem fra USA, så det er ok...jeg glæder mig helt vildt til at få dem på.
Fra JC Motors?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Ny SV1000SK6
« Svar #10 Dato: Juni 14, 2006, 12:21:59 am »
Det lurer jeg på også. Har bestilt mitt TRS-system derfra..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Damage

  • Gæst
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #11 Dato: Juni 14, 2006, 07:44:09 am »

Jeg har bestilt mine Yoshimura TRS bolt on hos Flyinbrian31 og det har fungeret fint indtil nu. Jeg henter
dem i dag på posthuset, jeg kan jo lige skrive om de er ok og hvad den samlet regning blev inc. told og moms.  :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #12 Dato: Juni 14, 2006, 11:24:04 am »

Jeg har bestilt mine Yoshimura TRS bolt on hos Flyinbrian31 og det har fungeret fint indtil nu. Jeg henter
dem i dag på posthuset, jeg kan jo lige skrive om de er ok og hvad den samlet regning blev inc. told og moms.  :)
Nu ikke fordi jeg vil opfordre til snyd, men du kan da lige vente lidt med at spørge til told/moms, det kunne jo være det var glemt...? :angel:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #13 Dato: Juni 14, 2006, 11:36:59 am »
Bare rolig nyg du får sgu ikke pakken før alt er betalt... :-(
   

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Ny SV1000SK6
« Svar #14 Dato: Juni 14, 2006, 11:45:51 am »
Bare rolig nyg du får sgu ikke pakken før alt er betalt... :-(

Jeg mindes ellers et forummedlem der var så heldig...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson