Forfatter Emne: Syn  (Læst 4904 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Syn
« Dato: Juni 11, 2006, 02:11:29 am »
Er der mon en side om syn af MC??? Om hvad cyklen skal leve op til af krav... Freddy og Luske stresser mig lidt, ved at snakke om, at hvis jeg ikke har de rette skruer på min nummerplade, så går den ikke igennem og andre ting i småtingsafdelingen :shock: :shock:  Er de virkelig så strikse, og kan jeg mon slippe afsted med en mindre fejl som fx. forkerte skruer på nummerpladen, hvis jeg begynder at græde i synshallen  :grin: :grin:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2006, 07:26:31 am »
Er der mon en side om syn af MC??? Om hvad cyklen skal leve op til af krav... Freddy og Luske stresser mig lidt, ved at snakke om, at hvis jeg ikke har de rette skruer på min nummerplade, så går den ikke igennem og andre ting i småtingsafdelingen :shock: :shock:  Er de virkelig så strikse, og kan jeg mon slippe afsted med en mindre fejl som fx. forkerte skruer på nummerpladen, hvis jeg begynder at græde i synshallen  :grin: :grin:
Hehe, nåede du alligevel at blive lidt små-pløret inden du tog hjem og skrev dette indlæg? :wink:
Selvfølgelig er det lidt ligegyldigt, hvilke skruer din nummerplade sidder fast med. Eller rettere, det er det faktisk ikke. For man skal bruge de der farvede knapper til at sætte over skruehovederne.
Anyway, så skal vi nok gøre alt for at din cykel er synsklar når du får den.
Men hvis du alligevel har lyst til at læse lidt om det, så kan du jo passende starte med Færdselsstyrelsens "Vejledning om syn af køretøjer".
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Syn
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2006, 08:42:31 am »
Selvfølgelig er det lidt ligegyldigt, hvilke skruer din nummerplade sidder fast med. Eller rettere, det er det faktisk ikke. For man skal bruge de der farvede knapper til at sætte over skruehovederne.

Sikker på det? - Nu har min Tissan været til syn 3 gange uden de "knapper/hætter" og den er da blevet synet..

Hvorfor SKAL de sidde på?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
Re: Syn
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2006, 09:15:26 am »
Selvfølgelig er det lidt ligegyldigt, hvilke skruer din nummerplade sidder fast med. Eller rettere, det er det faktisk ikke. For man skal bruge de der farvede knapper til at sætte over skruehovederne.

Sikker på det? - Nu har min Tissan været til syn 3 gange uden de "knapper/hætter" og den er da blevet synet..

Hvorfor SKAL de sidde på?

De der hvide/sorte og gule plastikknapper står nævnt i registreringsbekendtgørelsen. Så hvis ikke de er tilstede og i rigtig farve så koster det en plovmand. Men de "originale" skruer og og "knapper" ligger til fri afbenyttelse på motorkontoret på korsdalsvej i Rødovre.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Syn
« Svar #4 Dato: Juni 11, 2006, 12:15:12 pm »
nummerpladen vil jeg mene er ligeglydlig mht hvilke skruer/hætter der er på... det er jo reelt først efter syn at man får lov at sætte pladen på .. og det kontrollerer de jo ikke   :D

så kan det godt være at man får bøder for at det ikke er iorden når man blir stoppet.. men det har jo ik noget med syn at gøre.

men det er rigtigt at der er mange små ting på din MC der skal laves på din cykel før den går gennem syn. Vær fortrøstningsfuld. Freddy og jeg er på sagen og med dit dankort ska vi nok få bestil stumper og gjort den klar  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn
« Svar #5 Dato: Juni 11, 2006, 03:14:26 pm »
...og med dit dankort ska vi nok få bestil stumper og gjort den klar  :D
:D :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Syn
« Svar #6 Dato: Juni 11, 2006, 05:13:47 pm »
...og med dit dankort ska vi nok få bestil stumper og gjort den klar  :D
:D :D :D

Minder jer lige om, at jeg er enlig forsørger  :evil: :evil: Knægten er dyr i drift, når han konsekvent skal have 3 poser popcorn hver gang han skal ned og besøge Onkel Luske  :rolleyes: :rolleyes: Prøv om i ikke kan finde nogle reservedele på nogle af de andre MC´er, der står nede i klubben  :wink: :wink: :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Syn
« Svar #7 Dato: Juni 11, 2006, 05:18:25 pm »
Hey SVea det er kun et spørgsmål om hvor nedringet du er når synsmanden skal konsentrerer sig... :grin: :grin: :grin:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Syn
« Svar #8 Dato: Juni 11, 2006, 05:19:04 pm »
Vi har talt om at smide min ekstra motor i jeg har stående og fylde ... men den vil nok bare trække cyklen fra hinanden  - Vi vurderede at din cykel nok ville leve længere uden den.

Der mangler ikke reservedele på din cykel.. kun diverse sliddele/pakninger.. og de er kommet.

Vi kigger måske på det i dag og ser om vi ka fyret op under din cykel, efter ventil justering og karburator rensningen som kan vise sig at være altafgørende. For tomgangs dyserne var helt stoppede.. man ku ikke se noget lys igennem dem og man ku heller ik puste igennem dem før vi fik renset dem for måske 20 års gammelt skidt  :D .  

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Syn
« Svar #9 Dato: Juni 11, 2006, 05:26:02 pm »
Hey SVea det er kun et spørgsmål om hvor nedringet du er når synsmanden skal konsentrerer sig... :grin: :grin: :grin:

 :oops: :oops: Jannik altså  :oops: :oops: Sidst jeg så mine... øhhh... bryster var engang i 1999  :oops: :oops: Jeg har ikke kunne finde dem siden, måske ligger de og flyder et sted på fødeafdelingen på Roskilde Sygehus  :oops: :oops: Jeg plejer at kompensere for manglende evne til at flashe, ved at bruge trusler  :twisted: :twisted:

man ku heller ik puste igennem dem før vi fik renset dem for måske 20 års gammelt skidt  :D

HAHAHAHAH.... Jamen min elskede Luske, så smut du da ned og giv min bike et blæs, hvis det er det, der gør jer begge glade  :twisted: :twisted:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Syn
« Svar #10 Dato: Juni 11, 2006, 05:55:42 pm »
det gør vi...

Lasse

  • Gæst
Re: Syn
« Svar #11 Dato: Juni 11, 2006, 09:26:51 pm »
Er der mon en side om syn af MC??? Om hvad cyklen skal leve op til af krav... Freddy og Luske stresser mig lidt, ved at snakke om, at hvis jeg ikke har de rette skruer på min nummerplade, så går den ikke igennem og andre ting i småtingsafdelingen :shock: :shock:  Er de virkelig så strikse, og kan jeg mon slippe afsted med en mindre fejl som fx. forkerte skruer på nummerpladen, hvis jeg begynder at græde i synshallen  :grin: :grin:
:police:

Bare rolig SVea, der findes også synsfolk (som mig selv) der kører motorcykel og selvfølgelig SV'ere...

Du spørger bare løs...
Mvh. Lasse
www.koldingbilsyn.dk (også MC selvfølgelig.. :D)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Syn
« Svar #12 Dato: Juni 11, 2006, 09:43:20 pm »
synsfolk (som mig selv) der kører motorcykel

Sweet!!! Anede ikke, at synsfolk også var mennesker  :wink: :wink: Hvor skævt må mit styr så være, for at gå igennem syn?? Jeg lagde ikke mærke til noget den ene gang jeg kørte den, men Freddy påstår at det er skævt  :rolleyes: :rolleyes:

Hvor lang tid tager sådan et MC syn??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn
« Svar #13 Dato: Juni 12, 2006, 01:18:20 am »
Du spørger bare løs...
Mvh. Lasse
www.koldingbilsyn.dk (også MC selvfølgelig.. :D)
Nu du selv opfordrer, så vil jeg da benytte mig af det. :wink:
Lad os antage, at du får en cykel som SVea-biken ind. Den er fra '83, og naturligvis er den mærket af tidens tand.
Selvfølgelig skal du vurdere den kritisk og uvildigt, som ethvert andet køretøj. Den skal jo være både lovlig og forsvarlig (specielt i dette tilfælde, da den skal fragte en uhyre kostbar last, nemlig SVea). Hvad vil du kigge efter? Hvor vil du specielt være opmærksom?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Re: Syn
« Svar #14 Dato: Juni 12, 2006, 07:23:16 pm »
Er der mon en side om syn af MC??? Om hvad cyklen skal leve op til af krav... Freddy og Luske stresser mig lidt, ved at snakke om, at hvis jeg ikke har de rette skruer på min nummerplade, så går den ikke igennem og andre ting i småtingsafdelingen :shock: :shock:  Er de virkelig så strikse, og kan jeg mon slippe afsted med en mindre fejl som fx. forkerte skruer på nummerpladen, hvis jeg begynder at græde i synshallen  :grin: :grin:

Lårkort og krokodilletårer, så skulle den være hjemme.... Har en kammerat der er synsmand, så den er god nok... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000SK4