Forfatter Emne: Sætter ud  (Læst 6697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Sætter ud
« Dato: Juni 09, 2006, 11:13:15 am »
Hej Gutter

Jeg har sgu lagt mærke til nogle gange at min SV'er sætter lidt ud når den får lidt snoninger fra en 8-10.000 rpm, men det har været mest når der har været varmt, når den er kold eller der har været lidt koldere i vejret har det ikke rigtig været noget... men i dag på arbejde der satte den sgu ud nogle gange med jævn fart på ca. 140 km/t :rolleyes: og den ene gang var det som om den mestede omdrejninger helt, dvs motoren vel egentlig gik ud... og så da jeg røg af motorvejen gassede jeg lige op engang i lyskrydset til 6.000 rpm og så gik den ud da jeg slap gassen... nogen der har idé hvad det kan gå ud på???? jeg har prøvet at få fat i bruun larsen i odense for lige at se om de havde tid til at kigge på den, men de er sgu ikke til at få fat på... det er ikke så længe siden den har været til service så den skulle være helt på toppen hvad det angår, dog har jeg selv skiftet tændrør, og måske et af dem kunne være gået løst eller noget????
mvh

Kenneth (SV650S)

SWínger

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Sætter ud
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2006, 11:20:58 am »
Min har også gjort det! Den satte ud på den en cylinder. Det var tænrøret den var gal med!

Held og lykke med det!!

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sætter ud
« Svar #2 Dato: Juni 09, 2006, 11:21:08 am »
løft evt tanken og se om nogle af dine benzinslanger kommer i klemme nogle steder, eller har "knæk" på der begrænser tilstrømningen af benzin..  Det har jeg kureret  på 2 cykler med samme sympton. (senest en Kawa zx6r, der også døde ved 140-50 stykker - den fik benzin nok når han kørte bykørsel, så han lagde ik mærke til problemet, før den fik lov at marchere lidt mere og strække ben på motorvejen. Så brugte karburatorne pludselig mere benzin end den begrænsning på slangen kunne levere)

ellers er det måske at rense dine benzin filtre ( i tanken, på slangen eller hvor de end måtte være), og evt hvis der sidder et lille filter inde i benzinslangen lige hvor den sidder på karburatoren (nogen modeller har det -ved dog ik med SV'erne)

Lad os høre i tråden når du finder problemet og får det løst. Det er jo rart at lære  :D

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2006, 11:25:47 am »
ok har lige snakket med en fra midtfyns-mc (han var nu meget flink nogen der kender til dem?) han sagde jeg skulle få tjekket mine tændrør igen, måske den fik for meget benzin, det kunne de typisk godt gøre når det blev lidt varmere i vejret, og ellers skulle jeg lige tjekke luftfilteret om det var helt sat til... og hvis det ikke hjalp kunne det være den lige skulle rulles engang, det kostede så lige et sted mellem 1.500-3.500.... syntes godt nok det sidste lyder af meget koster det virkelig det? men i den forbindelse kunne jeg så få smidt et andet filter på.... :grin:
mvh

Kenneth (SV650S)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sætter ud
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2006, 11:30:46 am »
prøv at undersøg ovenstående løsning men slangerne først.. det koster ik noget.. og hvis ikke dine slanger ligger ordentligt, ka du justere herfra og frem til år 2010 uden resultat  :D (du ka samtidigt kigge til luftfilteret mens tanken er løftet.

dernæst ville jeg kigge på tændrørene, eller købe et nyt sæt (det er jo billigt til en V2'er). det skader ikke at have et sæt liggende hvis ik det er tændrørene der fejler noget
« Senest Redigeret: Juni 09, 2006, 11:33:03 am af Luske »

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2006, 11:33:10 am »
Super det vil jeg starte på....så jeg må lige lave service hjemme i garagen....
mvh

Kenneth (SV650S)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sætter ud
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2006, 11:34:05 am »
Super det vil jeg starte på....så jeg må lige lave service hjemme i garagen....
Det er sundt at få fingrene ned i knallerten selv. så lærer man også hvordan det hele hænger sammen.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #7 Dato: Juni 09, 2006, 01:20:50 pm »
ja hvis man da ik når at ødelægge noget.... :rolleyes:
mvh

Kenneth (SV650S)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sætter ud
« Svar #8 Dato: Juni 09, 2006, 01:48:06 pm »
ja hvis man da ik når at ødelægge noget.... :rolleyes:
Det gør du da ikke ! Det er jo ikke en Aprilia  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2006, 01:53:36 pm »
haha nej det kan der være noget om, men stadig det er heller ikke en gammel kadett og tingene sidder sgu tæt og der er meget plastik...
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sætter ud
« Svar #10 Dato: Juni 09, 2006, 02:13:31 pm »
haha nej det kan der være noget om, men stadig det er heller ikke en gammel kadett og tingene sidder sgu tæt og der er meget plastik...
Hvis du bruger din sunde fornuft og altid det rigtige værktøj, skal du altså være ualmindeligt fummelfingret for at ødelægge noget. Det er ikke alle problemer der kan klares med "det store justér-værktøj"... :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #11 Dato: Juni 09, 2006, 02:27:04 pm »
nej det er nok rigtig, det er bare nu det er godt vejr, og jeg vil hellere køre end skrue...hehe
mvh

Kenneth (SV650S)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sætter ud
« Svar #12 Dato: Juni 09, 2006, 02:36:45 pm »
nej det er nok rigtig, det er bare nu det er godt vejr, og jeg vil hellere køre end skrue...hehe
Det er også en yderst fornuftig prioritering! :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sætter ud
« Svar #13 Dato: Juni 09, 2006, 02:41:15 pm »
nej det er nok rigtig, det er bare nu det er godt vejr, og jeg vil hellere køre end skrue...hehe
Det er også en yderst fornuftig prioritering! :)
Ja hvis cyklen vel og mærke kan køre ordentligt  :wink: 
se du at få rettet fejlen. så har du hele næste uge og nyde resultatet i. det blir jo SVine godt vejr

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
Re: Sætter ud
« Svar #14 Dato: Juni 11, 2006, 10:18:02 pm »
nå jeg har lige haft kigget lidt på SVinet, men syntes ikke jeg kan se nogen benzinslager der er i klemme og når jeg kigger på dem tyder det heller ikke på de har været det... selve benzinfilter syntes jeg dælme ikke jeg kan finde, sidder det i tanken eller? Luftfilteret ser også meget fint ud er en lille smule gult på den ene side, ellers ser det ikke beskidt ud... har faktisk taget billeder, men jeg kan sgu ikke lige få lov at smide det op på min hjemmeside...:-( det ene tændrør har jeg kigget på og det er brunt og egentlig ikke særlig svinet til... skal jeg tjekke begge rør eller er det nok et kigge på et af dem??? hvad skal jeg mere kigge nu jeg er igang?
mvh

Kenneth (SV650S)