Forfatter Emne: komplet eller slip-on  (Læst 11817 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SWínger

• Scooterfjæs
  • *
komplet eller slip-on
« Dato: Juni 08, 2006, 10:40:12 pm »
Jeg blev, i foråret 05, den lykkelige ejer af min første mc, en sv650s!
Fint kompromis mellem pris og kæreglæde synes jeg. Dog savner jeg lidt mere effekt og i særdeleshed noget mere lyd.
Jeg har rådført mig hos min forhandler, FA moto (Ib) mht valget mellem et slipon sysstem og et fuldt system, der jo som bekendt koster en del mere. Ib synes det er en forbrydelse at ødelægge originalpotten med en slip-on. Jeg er i tvivl om jeg vil ofre pengene til et fuldt system. Hvad siger i? Hvad har i af erfaringer? Og hvad har i selv på jeres mc?

MVH Martin/SWínger

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: komplet eller slip-on
« Svar #1 Dato: Juni 08, 2006, 11:02:39 pm »
Jeg har selv Slip-on på min SV650S - min er en Holeshot og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet..

Se evt. billeder her: www.jesperj.dk/pics/SV650S/
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Milex

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Juni 08, 2006, 11:22:18 pm »

Jeg købte en billig slip-on i Tyskland til min gamle SV. Mener det power4bikes.de. Prisen var god og den var også rimelig pæn, ikke akrapovic eller yoshimura, men den lød rigtig godt, sådan en tør dyb raspen.

Fortsat god jagt.
Ex SV'er. Nu ZX636-R

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #3 Dato: Juni 09, 2006, 01:24:52 am »
Jeg synes også, det er en skidt idé at ødelægge den originale udstødning.
Specielt efter at jeg har fundet ud af, at den koster 8.500,- kroner.
Jeg ved godt det er lidt søgt, men man kunne rent faktisk godt forestille sig at en eventuel fremtidig køber ville forlange at få original udstødning med (den er jo nærmest nødvendig hvis cyklen skal synes, hvilket den skal ved ejerskifte når den er over fem år gammel), og hvis det ikke kan lade sig gøre, så vil vedkommende ha' afslag i prisen.
Så jeg er ærlig talt glad for, at jeg har beholdt min originale udstødning intakt, og kan give den med i købet når SVinet en skønne dag skal sælges.

Desuden (og det synspunkt er der ingen som helst fornuftig argumentation for) synes jeg helt klart, der er meget mere respekt over at ha' monteret et fuldt system. Det andet er sådan en "halv" løsning... :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Juni 09, 2006, 11:10:28 am »
det kan heller ikke svare sig rigtigt at sælge en MC med ekstra udstyr (sådan groft generaliseret)

hvis du sælger din cykel som original, så kan du snildt tjene penge på at sælge dine ekstra stumper bagefter. Så kan man måske som minimum få dækket det man har måtte have tabt i afslag af prisen.

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
  • Bike: andet
Sv: komplet eller slip-on
« Svar #5 Dato: Juni 09, 2006, 12:54:29 pm »
Jeg har Leo Vince slip-on, og har ikke savet i den originale !

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #6 Dato: Juni 09, 2006, 01:00:27 pm »
Din cykel er heller ikke en Old Skool, vel? På dem er udstødningen nemlig i ét stykke helt hen til et godt stykke før collectoren. Det er kun det første stykke af de to forrør, der er separate.

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #7 Dato: Juni 09, 2006, 01:09:32 pm »
Din cykel er heller ikke en Old Skool, vel? På dem er udstødningen nemlig i ét stykke helt hen til et godt stykke før collectoren. Det er kun det første stykke af de to forrør, der er separate.

Jow deeet, det er en årg. 2000

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #8 Dato: Juni 09, 2006, 01:10:58 pm »

Hvordan har du så mestret at montere en slip-on uden at skære den originale potte af?

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #9 Dato: Juni 09, 2006, 01:16:33 pm »

Hvordan har du så mestret at montere en slip-on uden at skære den originale potte af?

Måske det er en Bolt-On ....  :cheesy:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
« Svar #10 Dato: Juni 09, 2006, 01:23:35 pm »
Der skal et fuldt system… det andet er kun halve løsninger  :)

Men hvis det bare er for at være med i kliken ;-) og have lyden, så kan du godt klare dig med mindre… men et helt system er at foretrække !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #11 Dato: Juni 09, 2006, 01:37:53 pm »

Hjælper stadig ikke... den option er der bare ikke på de gamle. Det er enten saven eller et komplet system.

Dommeren

• Sandt SVin
  • TLR
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #12 Dato: Juni 09, 2006, 02:25:01 pm »

Hjælper stadig ikke... den option er der bare ikke på de gamle. Det er enten saven eller et komplet system.

Rørene er måske ikke 100% alignet. Fandt noget pakning som passede mellem Leo-V og orig.forrør.
Du må hellere se det en dag Freddy!

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: komplet eller slip-on
« Svar #13 Dato: Juni 09, 2006, 02:51:25 pm »

Rørene er måske ikke 100% alignet. Fandt noget pakning som passede mellem Leo-V og orig.forrør.
Du må hellere se det en dag Freddy!
Ja, det må jeg vist hellere.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Sv: komplet eller slip-on
« Svar #14 Dato: Juni 11, 2006, 10:25:56 pm »
Hmm.. Nu bliver jeg lidt halv forvirret - kan man godt montere en "slip-on" på den nye model (f.eks. min K4) uden at skære den orig. potte af? For jeg kan ikke lige se en samling tæt på potten..?  :huh:
Theis

Ex. SV650S ejer.