Forfatter Emne: Er det en ok pris for mc`en?  (Læst 2165 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Buch

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Er det en ok pris for mc`en?
« Dato: Juni 01, 2006, 05:49:15 pm »
Hej
Jeg er måske snart den stolte ejer af en SV 650!!
Jeg vil bare lige slynge den omkring jer for at høre om prisen er ok, og om der er noget jeg ikke har tænkt på.
SV`eren er en S-model fra 2000 og har kørt 37.000km. Den har haft 2 ejere, den sidste har haft den i ca. 1 år. Det sidste år har den stået ude under en altan, når den ellers ikke er blevet brugt. Man kan godt se at den har stået ude, der er lidt rust hist og pist og der skal en ny starterlås til.
Det viser sig at ikke har været til 30.000 og 36.000km service. Det vil den nuværende ejer dog have lavet før han sælger den til mig.
Andre ting der lige kunne ses: malingen på den foreste del af motoren var begyndt at skalle af, den trænger til en polering, bagdækket skal skiftes næste sommer,nyt kædekit, koblingen skal justeres, og puha den skal vaskes!

Jeg er ved at få den til 60.000-62.000kr - Er det en fornuftig pris? ( der er noget arbejde i den)

-Og er der evt. noget jeg ikke har tænkt på? eller bør undersøge?

jeg håber i kan hjælpe.  :huh:

Nårja.. Den er gået igennem syn med indmaden taget ud af udstødningen ( han startede den godt nok ikke....). Hvad sker der hvis man bliver stoppet af politiet fordi den larmer lidt meget, men har papir på at den er gået igennem syn?...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2006, 05:53:06 pm »
den skal presses ned!!
prøv at hør om Mette har fået solgt sin http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2761.0
« Senest Redigeret: Juni 01, 2006, 05:58:05 pm af Moolex »
   

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2006, 05:58:53 pm »
Det ville jeg også mene... check evt. nogle priser på dba.dk og se om du ikke kan finde en tilsvarende model i "topform" og brug den som beregningsgrundlag (træk de reperationer fra, som du skal lave på den du har kig på).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2006, 06:03:09 pm »
Uden at have undersøgt hvad andre SV'ere står til synes jeg det lyder dyrt i forhold til den stand den er i.

2 missede services !? Har den ikke engang fået skiftet olie ?
Ikke nødvendigvis en ulykke, men heller ikke optimalt.

Man kan ikke sige at bagdækket skal skiftes næste sommer. Det kommer da helt an på hvor slidt det er nu og hvor meget man efterfølgende kører !

Nyt kædekit koster 1000 kr. + montering (kan gøres selv, hvis man kan bruge et stykke værktøj og låner/køber et kædeværktøj)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Buch

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Re: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2006, 06:25:04 pm »
det skal lige siges at ejeren betaler alt det der skal skiftes før jeg evt. får fat i den til de 60.000-62.000kr. Men i har nok ret... Det er nok lidt dyrt. Jeg fik nok bare set mig lidt blind i den da jeg så den. :undecided:

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #5 Dato: Juni 01, 2006, 06:32:51 pm »

Det er nok bedre at finde en der ikke er blevet "mishandlet".... Der kan jo være andre fejl som ikke bliver opdaget/udbedret på sådan en cykel. Risikoen for skjulte fejl er langt mindre på en maskine der er blevet behandlet som den skal (med respekt og kærlighed :lol:)


Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2006, 07:04:16 pm »
den skal presses ned!!
prøv at hør om Mette har fået solgt sin http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2761.0

Mette har fået købt sig en rigtig rigtig fed kværn   :cool: :wink:... så tror umiddelbart hendes er solgt

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #7 Dato: Juni 01, 2006, 10:15:00 pm »
det skal lige siges at ejeren betaler alt det der skal skiftes før jeg evt. får fat i den til de 60.000-62.000kr. Men i har nok ret... Det er nok lidt dyrt. Jeg fik nok bare set mig lidt blind i den da jeg så den. :undecided:

Du må ikke være sulten når du køber kværn ! Bliv ved med at finde ligende SV'ere og sammenlign prisen.  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: Er det en ok pris for mc`en?
« Svar #8 Dato: Juni 02, 2006, 03:26:33 am »
den skal presses ned!!
prøv at hør om Mette har fået solgt sin http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=2761.0

Mette har fået købt sig en rigtig rigtig fed kværn   :cool: :wink:... så tror umiddelbart hendes er solgt
Jep, hun har fået den solgt. Den var allerede væk d. 4. maj.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...