Dunk og jeg byttede maskiner på lidt Sydsjællands GP, ingen tvivl om at 1000'eren trækker som som et lokomotiv, og sætter 650'eren af når vejen er lige
Men min oplevelse var faktisk lidt underlig, jeg kørte i samme tempo som på min 650'er men jeg følte det mere roligt (selvom stempelslagene i den grad kunne mærkes i styret) Det var ikke nødvendigt at skifte gear så meget, for den store var sådan set ligeglad med om jeg kørte i 3. 4. eller 5. den trak bare igennem
Når farten har rundet de 100 km/t indhenter den store meget hurtigt den lille, den accellererer simpelthen bare videre til over 200 km/t
Om den store er mere træg i styringen end den lille kunne jeg ikke rigtig mærke, så dygtig er jeg ikke
Men hvis der er en venlig sjæl der stiller sin 1000'er til rådighed på en banedag, skal jeg da hjertens gerne komme med lidt input
Den stores bremser bider lidt hårdere, vægtforøgelsen kunne jeg ikke rigtig mærke, når først toget kører, så kører det sku
Jeg købte min 650'er ud fra et økonomisk hensyn, og havde jeg haft dadlerne var det sikkert blevet en 1000'er......
Men jeg bliver gladere og gladere for den lille, det er sikkert fordi jeg kan li at køre med lidt snoninger på
Især efter jeg har været på bane med den
(Og her behøver LarsL ikke komme med kommetarer om sin Kawas 15000 omdr.
)
HVIS jeg havde pengene til det............. så valgte jeg begge 2, den lille til de korte baner og den store til de lange