Forfatter Emne: Hader kamera og latterlige sorte politifolk  (Læst 7832 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #15 Dato: Maj 23, 2006, 09:15:20 am »
Giv mig noget opmundtring :( :( :(
Det lyder som om, at det er bedst, at du dukker op hos Suså MC på torsdag og får noget forums lovin´ og måske en Ice eller 7  :wink: :wink: Så lover jeg, at jeg nok skal snøvle en masse pæne og opmuntrende ting til dig!!

Sammen skal vi nok få dig opmuntret! Glæd dig også til den varmeste krammer i dag ved Aagesen.
KH Helle Merete
SV650SK3

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #16 Dato: Maj 23, 2006, 11:23:45 am »
Og for så lige at hælde salt i såret, er der så ikke noget med betinget frakendelse ved mere end 30% overskridelse i Byzoner????


som jeg læser det her (interessante læsestof): http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0106.pdf

så giver overtrædelsen et klip - men ikke akut frakendelse

kør pænt - så er der ingen ko på isen  8)
Nu uden tohjulet liv...

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #17 Dato: Maj 23, 2006, 12:34:20 pm »
Jeg vil lige sige som opmuntring, at hvis du har en nyere bil så er der en meget god sandsynlighed for at speedometeret viser ca. 7-9 % for meget - det gør det nemlig på langt de fleste biler. Så hvis du mener den har stået på 80 har du sandsynligvis kørt omkring en 72-75 km/t. - Min far undrede sig for nogle år tilbage over, at han kørte bag flere lastbiler som kunne køre over 90 km/t på hans speedo. Lastbiler er normalt begrænset til at køre max. 90 km/t ellers slår en fartbegrænser til. Derfor fik han kørt sin bil på værksted. Der målte de den til at vise generelt 9% for meget. De påstod, at de var meget normalt. Efterfølgende spurgte jeg min kørelærer på det tidspunkt, om det kunne være rigtigt. Det mente han absolut. Påstod, at det er ganske alment for de fleste bilproducenter, at man sætter speedo lidt højere her til Vesteuropa for at begrænse traffikuheld m.m: folk tror de kører lidt hurtigere end de reelt gør....
- Som Freddy siger, så er der jo også en fejlmargin på politiets måleudstyr, derfor bliver det nok ikke så dyrt, som du først troede :wink:
« Senest Redigeret: Maj 23, 2006, 12:37:23 pm af Drlund »
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #18 Dato: Maj 23, 2006, 12:39:47 pm »
...Påstod, at det er ganske alment for de fleste bilproducenter, at man sætter speedo lidt højere...
Det har jeg også hørt fra flere uafhængige kilder. Derfor sætter jeg også generelt hastigheden mindst 10 km/t højere på SVinet, for at kompensere for udåden!  :twisted: :twisted: :twisted:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #19 Dato: Maj 23, 2006, 12:40:45 pm »
...Påstod, at det er ganske alment for de fleste bilproducenter, at man sætter speedo lidt højere...
Det har jeg også hørt fra flere uafhængige kilder. Derfor sætter jeg også generelt hastigheden mindst 10 km/t højere på SVinet, for at kompensere for udåden!  :twisted: :twisted: :twisted:
Me 2  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #20 Dato: Maj 23, 2006, 01:12:21 pm »
- Også her haha :P :wink:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Chris

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #21 Dato: Maj 23, 2006, 04:48:12 pm »
Ja, altså hvis man kan køre stærkt kan man også betale bøder...  :( Men jeg kan godt se at det ikke er så sjovt når det hele kommer her på samme tid... det er surt at skulle punge ud...
Men som SVea siger, så prøver vi og se om vi kan drikke det væk hos Suså...  :D

Krammer fra Chris

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #22 Dato: Maj 23, 2006, 06:28:33 pm »
En GPS viser selvfølgelig hastigheden korrekt. På min SV har jeg derfor måttet konstatere at speedometeret viser 5% for meget.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #23 Dato: Maj 23, 2006, 07:05:42 pm »
30% giver kun et klip + bøden.
Det har min gamle mor lige konstateret 54km/t hvor hun måtte køre 40.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #24 Dato: Maj 23, 2006, 07:06:59 pm »
Jeg må se hvad der sker..... Men må indrømme at jeg er vildt nervøs lige nu.... I morges troede jeg at jeg igen så et kamera..... Men det var bare et stakit.... :?  Derudover bliver jeg nervøs når jeg ser en bil holde i siden.... Totalt paranoia.....

Da jeg skulle hjem idag, besluttede jeg og min hjerne at kører hvad man må.... Damn det er belastende... Istedet for at lade sin fod "hvile" på speederen skal man jo nu til at holde foden tilbage... Får sgu øm vrist... :lol: Og så er det altså vildt pinligt at alle ligger lige i røven på een og presser fordi de vil forbi... ( dem er jeg jo nok normalt een af ) .. Men jeg må jo nok hellere vænne mig til at kører ordentlig...

Men jeg vil altså godt forsvare mig lidt... Selvfølgelig er man stor nok til at kører forstærkt, så må man også tage ansvaret... Men de steder hvor jeg kørte er det helt forrykt at man ikke må kører hurtigere... Der er marker på siderne og ingen ting der kan komme spontant ud foran een... Hastigheden er sat for lav.... Men sådan er livet... Jeg er blevet en meget mindre fartbølle nu... :( :( :(

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #25 Dato: Maj 23, 2006, 07:21:59 pm »
Men jeg vil altså godt forsvare mig lidt... Selvfølgelig er man stor nok til at kører forstærkt, så må man også tage ansvaret... Men de steder hvor jeg kørte er det helt forrykt at man ikke må kører hurtigere... Der er marker på siderne og ingen ting der kan komme spontant ud foran een... Hastigheden er sat for lav.... Men sådan er livet... Jeg er blevet en meget mindre fartbølle nu... :( :( :(
Sådan havde jeg det også, da jeg blev stoppet på Gl. Køge Landevej forrige lørdag. Det er fuldstændigt latterligt, at der er en begrænsning på 50 km/t på det sidste stykke hen til motorvejskrydset. Men det kan jo ikke hjælpe noget. "Det koster bønder at spille skak"
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

lorenzo

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #26 Dato: Maj 24, 2006, 12:29:06 am »
Et godt tip er, at geare en pind ned når man ikke må køre mere end omkring 50 km/t, så har man (jeg i hvertfald) en tendens til ikke at køre så stærkt igen.

Tony
Tony // KiloFazer med SV-venner

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Sv: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #27 Dato: Maj 24, 2006, 01:44:31 am »
vi har det vist meget godt alligevel.. :shock: :shock: :shock:
   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #28 Dato: Maj 25, 2006, 10:48:55 am »
En GPS viser selvfølgelig hastigheden korrekt. På min SV har jeg derfor måttet konstatere at speedometeret viser 5% for meget.
Hov, retter lige mig selv... jeg skal trække 5% fra den viste hastighed for at få den rigtige. Ikke den store fejlvisning egentlig, men jeg går ud fra at når der nu står jeg har trillet 16000 km, betyder det i realiteten 15200. Hvilket er rimelig nederen.

Tror jeg må ha' mig en speedohealer.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Sv: Re: Hader kamera og latterlige sorte politifolk
« Svar #29 Dato: Maj 25, 2006, 11:01:22 am »
30% giver kun et klip + bøden.
Det har min gamle mor lige konstateret 54km/t hvor hun måtte køre 40.

Hvor sejt!!! Thomas´s mor kører ræs på SV´eren (eller er det mon i bil trods alt  :wink: )
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"