Sikke en fin vaske/pudse guide
-Jeg ville smøre kæde først, for derefter at køre en lang rask tur for at få slynget olierester af, det olie der så måtte side på fælgen m.m. kan tøres af med en klud med petroleum på...
Hummm .... smør kæden først ... kør en tur så olien "løber" af ... og så vaske den.
Vel egenligt et spørgsmål om hvor meget kædeolie man giver og hvordan .... så det ikke "sprøjter" på baghjulet.
Andre der også smører først og vaske bagefter ?
Er der en god måde/smøremiddel til at få en smurt kæde, uden at der sprøjter kædefedt på bagfælgen m.m.. ??
Er en "Scott-oiler" sagen.. ??
En Scott-Oiler er vist super god, når man lige får den justeret ind. Personligt synes jeg, det er noget slemt touring-bøsse-pez, som ikke hører hjemme på en sportscykel.
Jeg bruger en kædespray fra Silkolene. Det er sådan noget hvidt gel-agtigt pladder, som klistrer
helt forfærdeligt! Men det bliver hvor det skal, det bliver ikke slynget af kæden. I øvrigt, lad være med at smøre en kold kæde. Kør en tur på 10 km, så kæden bliver varmet godt igennem. Smør så kæden, gerne med løftet baghjul så man lige kan trille kæden et par omgange ved håndkraft og derved få arbejdet smørelsen ind i leddene og på rullerne. Og tril så de 10 km hjem igen. Eller endnu bedre, kør en rigtig go' lang tur, når du nu alligevel er ude.