Forfatter Emne: G-PACK  (Læst 4424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

stefanhansen

  • Gæst
G-PACK
« Dato: Maj 17, 2006, 10:57:17 pm »
Lige stødt på dette ord - G PACK - det sku fjerne restriktionerne for støj i 2 og 3 gear! Nogen der har erfaringer med dette, og evt påvirkning af motorydelse hvis man har power-commander på? :)

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: G-PACK
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2006, 10:58:23 pm »
Hold dig væk fra det stads - du kan ikke mærke forskel (hvis der er nogen)!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: G-PACK
« Svar #2 Dato: Maj 18, 2006, 08:06:37 am »
Hold dig væk fra det stads - du kan ikke mærke forskel (hvis der er nogen)!

Nej, jeg kunne/kan ihvertfald ikke mærke forskel  :?
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Rasmus

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
Re: G-PACK
« Svar #3 Dato: Maj 18, 2006, 10:54:37 am »
Lige stødt på dette ord - G PACK - det sku fjerne restriktionerne for støj i 2 og 3 gear! Nogen der har erfaringer med dette, og evt påvirkning af motorydelse hvis man har power-commander på? :)

Har hørt at det drejer sig om at fjerne 2 kabler fra ledningsnettet for at fjerne "støj-reduktionen". Det skulle efter sigende gøre at motoren tror den er i 5 gear hele tiden, og dermed ikke pålægger neddroslingen....

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: G-PACK
« Svar #4 Dato: Maj 18, 2006, 11:35:25 am »
Lige stødt på dette ord - G PACK - det sku fjerne restriktionerne for støj i 2 og 3 gear! Nogen der har erfaringer med dette, og evt påvirkning af motorydelse hvis man har power-commander på? :)

Har hørt at det drejer sig om at fjerne 2 kabler fra ledningsnettet for at fjerne "støj-reduktionen". Det skulle efter sigende gøre at motoren tror den er i 5 gear hele tiden, og dermed ikke pålægger neddroslingen....
Det er det såkaldte "Tre-mod" (spørg mig ikke hvorfor det hedder sådan). Og det skulle som sagt fjerne den begrænsning, der ligger i 2. og 3. gear. Jeg har selv lavet indgrebet (fremgangsmåden til 1.G SVin kan ses HER eller HER).
Men jeg kunne ærlig talt ikke mærke nogen som helst forskel før og efter.
« Senest Redigeret: Maj 18, 2006, 11:46:13 am af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: G-PACK
« Svar #5 Dato: Maj 18, 2006, 11:43:46 am »
TRE = Timing Retard Elimination
Udføres lidt forskelligt på hhv. karburator og indsprøjtnings modellerne.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

knolp

  • Gæst
Re: G-PACK
« Svar #6 Dato: Maj 18, 2006, 01:01:37 pm »
Jeg har lige prøvet at hive de to stik det drejer sig om ud og har siden kørt 30 km. i aftes på en rimmelig fri og stor vej hvor jeg havde mulighed for at dreje på gashåndtag i 2-3 gear og jeg kan ikke mærke nogen forskel på ydelsen, men det ville jeg formegentlig heller ikke kunne selv om jeg havde fået 2-3 heste mere. Men jeg tjekkede om jeg kunne mærke det i mellem gearskiftene. Jeg havde tidligere haft let ved at få cyklen til at dykke ret hårdt i indgangen til 2. gear (svært at finde korrekt mellemgas) og netop på det område mærker jeg måske en forbedring. Men jeg er ikke helt afklaret endnu.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: G-PACK
« Svar #7 Dato: Maj 18, 2006, 01:52:38 pm »
Bare skift gear uden kobling, så er det ikke et problem med "mellemgas" :?: :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: G-PACK
« Svar #8 Dato: Maj 18, 2006, 01:55:11 pm »
Bare skift gear uden kobling, så er det ikke et problem med "mellemgas" :?: :wink:
Nemmerlig  :D :D :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: G-PACK
« Svar #9 Dato: Maj 18, 2006, 02:49:06 pm »
Jeg har selv gjort det – vil ikke sige at det var som at få en nyt cykel eller at jeg ikke længere torde at bruge gashåndtaget  :) :)

Man skal ikke havde gået mange år på produktionsskole – for at lære at ingen gider at føre 2 ekstra ledninger og kontakter, bare for et en gruppe teenager, kan trække dem ud og blære sig med at de har tunet deres cykler.. Der er en begrundelses for det er der  :? :?

Sikker på at det er lavet som en foranstaltning for et reducer affaldsstoffer i udstødningen – så den kan accepteres af EU !! måske er der mere at hente på Canada modellen ??

Og skal man nævne her, at jeg også skifter gear uden kobling  :oops: :oops: :oops: mest ned af.. men synes faktisk at det virker – og efter noget tid, så hakker det ikke i cyklen !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: G-PACK
« Svar #10 Dato: Maj 18, 2006, 03:22:52 pm »
Man skal ikke havde gået mange år på produktionsskole – for at lære at ingen gider at føre 2 ekstra ledninger og kontakter, bare for et en gruppe teenager, kan trække dem ud og blære sig med at de har tunet deres cykler.. Der er en begrundelses for det er der  :? :?

Sikker på at det er lavet som en foranstaltning for et reducer affaldsstoffer i udstødningen – så den kan accepteres af EU !!
Nope!

Grunden er den at en SV´er som alle andre har nogle støj-normer som den skal befinde sig inden for, og da det er det nemmeste i verden for producenten at lave ændringen ved at ændre tændingen, får de dermed støj-nivauet ned på et acceptabelt nivau.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

knolp

  • Gæst
Sv: G-PACK
« Svar #11 Dato: Juni 03, 2006, 12:38:46 am »
Nu har jeg kørt 400km uden stik i og satte i dag stikkene tilbage og nød en dejlig tur i eftermiddags solskin og der var ikke skyggen af ændring at spore..
Jeg tror det er et overflødigt og festligt indslag til idioter som mig der afsøger internettet falder for håbefulde og fantasifulde ekstra hesterkræfter og spændende teorier om neddroslinger.

Mht. til min teori om motorbremse/mellemgas i lave gear så tror jeg mere på at forsøge med at hæve nålene et hak op... (Hvis de kan den slags? det kunne min gamle mikuni godt)

Men det har da været spændende. Idiot :(

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sv: G-PACK
« Svar #12 Dato: Juni 03, 2006, 07:07:06 am »
Mht. til min teori om motorbremse/mellemgas i lave gear så tror jeg mere på at forsøge med at hæve nålene et hak op... (Hvis de kan den slags? det kunne min gamle mikuni godt)
På en 1.G'er? Jep, det kan du sagtens. Det var det allerførste mod jeg lavede på min 01'er (bortset fra at fjerne den dengang lovpligtige bagskærmsforlænger).
Det er faktisk et rimeligt let lille indgreb. Det tager vel et par timer hvis man er omhyggelig og ikke har travlt.
I øvrigt et godt lille tip når man roder med den slags... Når luftfilterkassen og karburatorerne er taget af, kan man lige lukke hullerne ned til cylindrene med et par stykker plastic (klip en frysepose i stykker) og et par elastikker. Så risikerer man ikke at tabe alle mulige fremmedlegemer ned i maskineriet.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: G-PACK
« Svar #13 Dato: Juni 03, 2006, 05:42:50 pm »
Freddy, hvad har du tabt ned i maskinen????
(har selv måttet afmontere udstødning for at hente en pensel ud ) :oops:

Og Knolp ,kan du ikke prøve at skrue lidt op for tomgangen ,hvis du hopper.
1700-1900 omdrejninger er fint ,synes jeg(farvel motorbremse)
Nu med Flystøj

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: G-PACK
« Svar #14 Dato: Juni 03, 2006, 05:59:44 pm »
Freddy, hvad har du tabt ned i maskinen????
(har selv måttet afmontere udstødning for at hente en pensel ud ) :oops:

Og Knolp ,kan du ikke prøve at skrue lidt op for tomgangen ,hvis du hopper.
1700-1900 omdrejninger er fint ,synes jeg(farvel motorbremse)
Jeg kan nu ikke forstå, hvad du har imod motorbremsen på en SV'er... det er da noget af det fedeste i verden at komme hen mod et kryds med låst hjul! 8) 8)

Og beklager at måtte skuffe dig... jeg har IKKE tabt noget ned i motoren! Jeg kendte til tricket i forvejen, og tog netop derfor den omtalte forholdsregel. :D :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...