Forfatter Emne: Wheelie's ... har du ? kan du ?  (Læst 5038 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Dato: Maj 17, 2006, 09:50:00 am »
Som sædvanligt er jeg nysgerrig  :)

Det ser jo flot ud ... det er cool .... The babes love it ... etc. når manden laver en wheelie ....

Men der er nok lige så mange der er enig om at det er "lidt risikofyldt"  :wink:

Så hvad er dine erfaringer ?

Hvor har du lært det ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2006, 09:53:21 am »
Jeg er på begynderstadiet - kan ikke gøre det på kommando, men nogle gange så sker det bare :)

Er dog ikke meget for det, vil gerne være sød ved min bike :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #2 Dato: Maj 17, 2006, 10:10:04 am »
Lært og lært!
Ind imellem løfter den da forhjulet lidt, typisk ved grønt lys, det mærker man næsten ikke.  :D
En enkelt gang har jeg så været helt oppe at ringe,  :wink:
holdt for rødt med bagsædepassager på, han læner sig tilbage for at snakke med ham der holder bagved, det ser jeg ikke, jeg holder jo og venter spændt på startsignalet,  :twisted: det bliver grønt, og så klipper jeg ellers til den, ooooååååiiihhh, forhjulet helt op i skyerne,  :shock: luk for gassen, luk for gassen, tog også bremserne for en sikkerheds skyld, yes både for og bagbremsen! forhjulet i jorden med et brag, nu ryger bagenden så op shiiittt,  :shock: :shock: fik sluppet forbremsen i en fart, puuuhhh, kørte så videre somom intet var hændt,  8) de andre troede det havde været med vilje, i virkeligheden tror jeg ikke jeg ku ha holdt den hvis jeg havde stoppet,  :oops: nå jeg fik da også lige tjekket pacemakeren ved samme lejlighed!
 8) Ritzau
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #3 Dato: Maj 17, 2006, 10:12:54 am »
Jeg tæller kun power-wheelies med. De andre blære-wheelies gider jeg simpelthen ikke :D

De ødelægger din bike!

Næh, når man blaster ud af et sving i 2. gear og forhjulet lige slipper... Det er fedt 8)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2006, 10:18:32 am »
Jeg vil mene at betegnelsen "wheelie" er hvor du kører adskillige meter og holder den oppe i lang tid med fuldt overlæg..

Jeg betegner ikke en "wheelie" som at forhjulet løfter sig under accelleration og kravler opad og må stoppes ved at holde lidt igen på gassen, så man ik ryger bagover. (hvis det er andres opfattelse for en "wheelie" - så laver min cykel dem dagligt  :lol: )

Jeg praktiserer ikke "SMART ass wheelies"  (det har jeg ikke lært hehe...  - men ku da også godt tænke mig at snuse lidt til emnet, for at blive mere sikker,rolig og fattet når hjulet er i vejret)
« Senest Redigeret: Maj 17, 2006, 11:01:16 am af Luske »

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2006, 10:23:19 am »
Har da lavet et par stykker med vilje hvor næsen er helt i skyerne. Mit problem er at sætte den ned på en fornuftig måde uden at ødelægge pakdåser, så jeg gider ikke rigtigt lege med det mere. SV650 er såmend let nok at smide på baghjul, men en lavere gearing ville nok gøre det mere kontrolleret.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #6 Dato: Maj 17, 2006, 10:25:04 am »
Jeg tæller kun power-wheelies med. De andre blære-wheelies gider jeg simpelthen ikke :D

De ødelægger din bike!

Næh, når man blaster ud af et sving i 2. gear og forhjulet lige slipper... Det er fedt 8)
Enig  :!:

Jeg tænker oftest idiot/smartass  :?
Det er oftest da samme typer der ikke kan hænge på når vejen er andet en lige  :roll:

"Det er bare fordi din lille knallert ikke kan følge med"  Lyder det ofte !
Men tør de tage med på en banedag og sige det igen ?  :twisted: :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #7 Dato: Maj 17, 2006, 10:52:53 am »
Jeg er enig med de fleste af I andre i, at det er lidt popsmart og blærerøvsagtigt at køre på baghjul. Men jeg kunne alligevel godt ønske, at jeg mestrede kunsten. Ikke for at kunne køre rundt og gøre det i tide og utide, men mere for at vide lidt mere om hvad min cykel kan og ikke kan, hvilke kræfter og hvilke begrænsninger den har. Jeg kan sagtens få den til at løfte forhjulet på vej ud af et kryds, men den skal ikke ret langt op inden jeg begynder at sidde og flagre med arme og ben. Det ville være rart at få en lidt mere klar fornemmelse af, hvor langt den kan trækkes op mens man stadig har (relativ) kontrol over hvad der sker.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Freno

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 457
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2006, 11:09:08 am »
Har også prøvet at den løftede sig under acceleration, men det betegner jeg nu heller ikke om en wheelie. Men lige som Freddy skriver, kunne det da være fedt at få mere kontrol over hvad cyklen kan, og hvad man skal gøre når den løfter forhjulet..
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #9 Dato: Maj 17, 2006, 11:17:04 am »
Jeg kunne da godt tænke mig at prøve en rigtig wheelie....men må indrømme at jeg aldrig har haft "balls" til det, for F.CK hvor ville jeg da ærge mig hvis jeg krøllede mit SVin på noget så ligegyldigt, som det.

Men jeg syntes da det ser vildt fedt ud når de der mestre det, laver en fuldt kontrolleret wheelie.

DEN HER får jeg nok tæsk for, men kan ikke lade være. : Utilsigtet wheelie må da et eller andet sted betyde at man ikke har alt for meget tjek på at køre SVinet.
« Senest Redigeret: Maj 17, 2006, 11:21:36 am af grand-danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2006, 11:44:56 am »
Gjorde det en del da jeg var lidt yngre, men ikke mere (bevares det ka da komme over een :oops:
Utilsigtet power-wheelie kan man nemt komme ud for, også selv om man har tjek på dyret  8)
7000-8000 omdrejninger i andet gear under max accelleration, og du rammer en mindre bule i asfalten, så ryger forhjulet i luften i en fart :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

helle merete

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 515
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #11 Dato: Maj 17, 2006, 02:12:06 pm »
Har øvet mig lidt i det og fandt det ret underholdende. Men jeg kan ikke lide at det "hakker" så hårdt ned for til når man lander. Har prøvet at gasse op for at undgå den hårde nedsætning, men det fungerede ikke rigtigt.

Men det er nu lidt sjovt alligevel - men at sige at jeg har fuldt ud kontrol over cyklen ville nok være at lyve...
KH Helle Merete
SV650SK3

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #12 Dato: Maj 17, 2006, 03:38:03 pm »
Hov hov, snak pænt i 2 drukmåse :)

SVea>Bare vent til din GSX'er kommer ud og trille - den laver Powerwheelie i alle gear!! :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #13 Dato: Maj 17, 2006, 04:01:24 pm »
Tror jeg kan finde lidt pænere svar ved selv at google efter dem...
Hvis du forventer pæne svar, skulle du tage og stille pæne spørgsmål.

Var det ikke smartere at tage dette i en PM og så lade dette dreje sig om Wheelie's? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Wheelie's ... har du ? kan du ?
« Svar #14 Dato: Maj 17, 2006, 05:10:04 pm »
Det nye forum tilladder at slette sine indlæg igen.. så hvis i syntes i har svinet tråden.. så kan i bare slette løs :D

en fantastisk funktion for folk der er hurtige på aftrækkeren  :D
(denne besked vil selvdestruere - på et tidspunkt  :lol:)
  :D hahaha  :D Good One m8.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.