Hej folkens!
Jeg står over for, som 30-årig, at skulle anskaffe mig min første motorcykel efter at have haft kortet et års tid, men drømt om det siden jeg var 12
Jeg vakler lidt mellem et par forskellige modeller, primært en SV 1000 og en Honda VFR 800 RC46 (98-01), og vil gerne høre jeres mening
Jeg hælder mest til SV'eren pga. den fantastiske motor (og ditto lyd), men jeg ikke kan holde ud at køre på en S-model; jeg finder kørestillingen alt for sportspræget og får ondt i nakke og håndled efter ganske kort tid (måske det hænger sammen med min højde, jeg er omkring 190 cm). Så kan man selvfølgelig købe en N-model, men jeg synes ikke den er så attraktiv rent visuelt, og er lidt bekymret for hvor sjove længere ture rundt i sommerlandet bliver uden kåbe. Samtidigt har jeg ej heller prøvet en N-model, da ingen forhandlere i Storkøbenhavn har en demomodel hjemme, så det er svært at vurdere hvor stort vindpresset vil være og hvor anderledes kørestillingen reelt er.
Så jeg ville sætte pris på at høre jeres bud på forskellen i kørestilling og hvad man ellers skal være opmærksom på, samt måske høre om der er nogen der kender nogen der alligevel har en demomodel hjemme eller en til salg el.lign.
På forhånd tak,
Lasse
PS: Jeg er godt klar over en liter twin ikke lige er den oplagte "begyndercykel", men jeg mener at kunne styre mig mht. kræfterne, og alligevel kender jeg mig selv godt nok til at vide jeg lynhurtigt vil blive træt af en GS 500 eller lignende...