Forfatter Emne: Spørgsmål ang. N-modellen - det er ikke til at opdrive en cykel! :)  (Læst 6472 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Hej folkens!

Jeg står over for, som 30-årig, at skulle anskaffe mig min første motorcykel efter at have haft kortet et års tid, men drømt om det siden jeg var 12 ;)
Jeg vakler lidt mellem et par forskellige modeller, primært en SV 1000 og en Honda VFR 800 RC46 (98-01), og vil gerne høre jeres mening :)

Jeg hælder mest til SV'eren pga. den fantastiske motor (og ditto lyd), men jeg ikke kan holde ud at køre på en S-model; jeg finder kørestillingen alt for sportspræget og får ondt i nakke og håndled efter ganske kort tid (måske det hænger sammen med min højde, jeg er omkring 190 cm). Så kan man selvfølgelig købe en N-model, men jeg synes ikke den er så attraktiv rent visuelt, og er lidt bekymret for hvor sjove længere ture rundt i sommerlandet bliver uden kåbe. Samtidigt har jeg ej heller prøvet en N-model, da ingen forhandlere i Storkøbenhavn har en demomodel hjemme, så det er svært at vurdere hvor stort vindpresset vil være og hvor anderledes kørestillingen reelt er.

Så jeg ville sætte pris på at høre jeres bud på forskellen i kørestilling og hvad man ellers skal være opmærksom på, samt måske høre om der er nogen der kender nogen der alligevel har en demomodel hjemme eller en til salg el.lign.

På forhånd tak,

Lasse

PS: Jeg er godt klar over en liter twin ikke lige er den oplagte "begyndercykel", men jeg mener at kunne styre mig mht. kræfterne, og alligevel kender jeg mig selv godt nok til at vide jeg lynhurtigt vil blive træt af en GS 500 eller lignende... :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
En kammerat købte en SV1000N sidste år, og han er i hvert fald blevet temmelig ked af det med den manglende kåbe. Han har ikke lyst til at køre alt for langt ved "motorvejshastighed", fordi han simpelthen er ved at blive blæst af.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

stefanhansen

  • Gæst
Styret på en sv1000 er klart højere end sv1000s, derfor den anden kørestilling, ved os at det er en anden forgaffel. Men du ku vel eventuelt købe en S og sætte et højere styr på :? .
Jeg købte en ny sv1000s i sidste uge, og får den forhåbentlig i morgen :D :D :D

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Jeg har faktisk kørt på Enghaves demo SV 1000S-model i sidste uge (mens vi havde det fede vejr), og det var der jeg blev forelsket i den. Men det var også der jeg fandt ud af at jeg ikke kunne forlige mig med kørestillingen på S-modellen, den er simpelthen for "aggressiv".

Jeg snakkede lidt med Jan fra Enghave omkring lidt forskellige handlebar risers bl.a. Helibars http://www.helibars.com og Convertibars http://www.convertibars.com, men sidstnævnte har vist nogle problemer med rent faktisk at levere hvad kunderne har betalt for. Og Helibars løfter ikke så meget som de kunne, så vidt jeg kan bedømme.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
du kunne jo også gå hele vejen

Ebay link

endnu et link
« Senest Redigeret: Maj 16, 2006, 06:09:37 pm af Moolex »
   

jukh

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
du skal da købe min N fra sidste år, de penge du sparer i forhold til en ny, kan så evt bruges til vindskærm ell. lign  :D

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Hvis ellers HOD kigger forbi forum engang imellem kan du måske få en detaljeret beskrivelse af hvad han har gjort ved sin SV1000N, send ham evt. en PM..

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
du skal da købe min N fra sidste år, de penge du sparer i forhold til en ny, kan så evt bruges til vindskærm ell. lign  :D

Det skulle jeg lige til at skrive... Køb dog Jukh`s 8)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Jeg har købt en 'N i foråret, og har fået lidt erfaringer på de første 2000 KM - og det er da rigtigt at man skal holde fast ved hastighed + 110-115. Her bemærker jeg for første gang vindpresset som en faktor, men det bliver først "træls" ved 135 - og hvis jeg har travlt hjemad kan jeg altså godt holde 150 ud i de 20 min. Det skal bemærkes at jeg er 185 cm med lange ben, så jeg sidder forholdsvis "ret op og ned". Over vejer en LILLE styrkåbe (som på K6 elller DUC'), men det er lige så meget af kosmetiske årsager. 8)

Talte dengang med Dansk Motor Co. i Valby - deres mekaniker har (havde) en 650 N som jeg havde planlagt at prøve - det kunne være du kunne få samme aftale ?

Jeg tror at netop det nøgne kan hjælpe dig med at køre "pænt" - jeg er bange for hvad min højre hånd kan finde på hvis jeg pludselig kan komme i læ for suset........Og jeg har det princip at jeg ikke vil lægge mig ned over tanken - Rigtige mænd holder bare fast!!! :D
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Hej.. :D

Jeg kan klart anbefale en "S" model.

Det er ikke noget problem med "ondt i håndled" skulder eller arme for mit vedkommende, jeg er 190 cm høj.
Det er vigtig at man holder sig fast på MC,en ved at klemme sig fast med bentøjet, og bruge sine mave- og rygmuskler. Og altid letbøjet albueled.
Hænder og arme er kun til at styre med.... ikke til at holde sig fast på MC med. (Det virker rigtig godt for mig)

Og sådan en "S model" er også super god ved høj fart, den kåbe gør det godt  :D
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Spørgsmål ang. N-modellen - det er ikke til at opdrive en cykel! :)
« Svar #10 Dato: Maj 17, 2006, 03:10:49 pm »
Mange tak for alle jeres svar, det er rart at se :)

Moolex, har du nogen erfaring med nogle af de styr du linker til? Især synes jeg Gimbel-versionen http://www.gimbel-suzuki.de/umbau/sv1000/sv1000.html ser interessant ud rent ergonomisk, selvom den måske kommer lidt for højt op. Jeg har lavet en sammenligning herunder til egen fornøjelse :) Der er jo pænt stor forskel må man sige.


Selv om cyklen mest købes for egen fornøjelses skyld og fortrinsvis skal bruges til nærtransport og sognevejskørsel, så kan jeg godt se argumentet med at det ikke er sjovt at blive "blæst" som Freddy nævner.
Og åbenbart er jeg mere deform end Letmatros, fordi min krop kan i hvert fald ikke holde til en standard S-model, uanset hvor meget jeg klemmer med benene, og mavemusklerne (eller mangel på samme :)).

EDIT: Fixede lige linket.
« Senest Redigeret: Maj 17, 2006, 04:04:44 pm af Zool »

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Spørgsmål ang. N-modellen - det er ikke til at opdrive en cykel! :)
« Svar #11 Dato: Maj 17, 2006, 03:14:11 pm »
Interessant bagende, der er på den blå...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Spørgsmål ang. N-modellen - det er ikke til at opdrive en cykel! :)
« Svar #12 Dato: Maj 17, 2006, 03:18:53 pm »
Interessant bagende, der er på den blå...

Second that .... den er da cool .... Hvor mon han har scoret den ?

Ligner heller ikke en standard full kåbe ... Ole Kåbeekspert hva siger du ?
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Spørgsmål ang. N-modellen - det er ikke til at opdrive en cykel! :)
« Svar #13 Dato: Maj 17, 2006, 03:23:20 pm »
Interessant bagende, der er på den blå...

Second that .... den er da cool .... Hvor mon han har scoret den ?
Den lugter en smule af MV Agusta, synes jeg.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ