Forfatter Emne: Tophastighed for SV1000 ...  (Læst 11078 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Tophastighed for SV1000 ...
« Svar #15 Dato: Maj 16, 2006, 11:45:16 am »
Har lige luret de forskellige SV1K sites.

Der syntes at være stor forskel på "tophastighed"  ..  :!:

Fra mellem 245 og op til 297 ....  :o

Personligt har jeg på lukket vej og uden fare for andre være op over 230 og der var stadig "træk" i SVinet ....

Nogen der har været deroppe ?
Tophastighed indikeret på instrumentet med mig på ryggen & under normale forhold (på lukket bane selvfølgelig :wink: ) = 246 Km/H.
på Dyno med Mr. dyno ved roret = 276 Km/H indikeret på instrumentet, 255 Km/H ifølge Dynamometeret.

Så realistisk set er den reelle tophastighed mellem 230 Km/H og 245 Km/H alt efter fører
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Mice

• Søndagskører
  • **
« Svar #16 Dato: Maj 17, 2006, 10:47:51 pm »
Ok, drenge  :lol: inden i falder over hinanden.. vi må ud at rulle en dag, jeg har garmin til at spænde på håndledet! så hvis en med en S model lover ikke at falde af i farten :P så låner jeg den gerne ud, også kan vi finde ud af det!

Jeg har kun en N model og som i sikkert ved, så er over 200 ægte(på bane) ikke så sjovt, på sådan en, så jeg har ikke noget bud!

Mvh.
Michael
« Senest Redigeret: Maj 17, 2006, 10:50:21 pm af Mice »
Blå SV1000 - uden bagskærm, nye blink, Pipercross luftfilter, Akrapovic bolton i TI og pcIII by Mr. Dyno

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #17 Dato: Maj 18, 2006, 06:09:41 am »
Det jeg mener er at: på dyno viser den 252 ægte km/t og på uret viste den så 275.

De 275 har den så efterfølgende vist med mig på ryggen. (På bane selvfølgeligt :wink:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #18 Dato: Maj 18, 2006, 07:42:53 am »
Nu er jeg jo ikke helt ung mere! (er der onde tunger der påstår).  :?
Jeg har haft min oppe lige over 220 (nej det var ikke på Vesterbrogade) og der var masser af skud tilbage.
Jeg synes faktisk den er hurtig :!:
Nu er hastighedsoplevelsen jo noget subjektivt noget. :idea:
Nogen gange låner jeg en kammerats Hayabusa eller samme kammerats BMW K1200S  :twisted: og de er jo begge to meget hurtigere og måske finere end SVeren, men fornemmelsen af hastighed er helt speciel på SVeren,  :D den er simpelthen mere rå og upoleret!
Hmmm hvad er det dog jeg nu forsøger at vrøvle mig ud af?? jo det er sjovere men også sværere og mere anstrengende at køre stærkt på SVeren, også selvom det måske ikke går helt så stærkt.
Altså, det er sgu en fin maskine :!: (Selvom den kommer fra Japan :oops:)
 8) Ritzau
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!