Forfatter Emne: Standard VS. Wave skiver  (Læst 13484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Standard VS. Wave skiver
« Dato: Maj 15, 2006, 02:42:02 pm »
Hej,

Sidder og kigger på nye bremseskiver (til en SV650 fra 99)

Hvor stor forskel er der på bremseeffekten på standard rustfri og Wave skiver?

Det påtænkes at der skal monteres sintret bremseklodser under alle omstændigheder..

Normale skiver koster 1589 stk, hvor wave koster 2344 stk (MC nøglen priser) (altså ca 1500 man sparer ved et forbremseskift)

De nuværende skiver har en meget "rug/stribet" overflade og har bestemt set bedre dage...
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2006, 02:54:28 pm »
Jeg gav ca. 1500,- pr. wave skive hos carpimoto.it
Hvad fa'n skulle man så vælge normale skiver for :wink:

Til gadebrug tror jeg ikke forskellen i bremseeffekt er så stor.
Men sinter klodserne + nye skiver vil nok kunne føles.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2006, 02:57:59 pm »
De nuværende skiver har en meget "rug/stribet" overflade og har bestemt set bedre dage...

Hvor langt har de kørt? De skulle gerne kunne holde omkring 50.000 km.. B2 har aldrig skiftet skiver..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2006, 03:01:27 pm »
Hvor langt har de kørt? De skulle gerne kunne holde omkring 50.000 km.. B2 har aldrig skiftet skiver..
Hvorfor bremse, når man har en SV  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2006, 03:03:01 pm »
Hvor langt har de kørt? De skulle gerne kunne holde omkring 50.000 km.. B2 har aldrig skiftet skiver..
Mener at de har kørt omkring 65000km (måske 70.000) - det er ikke til min bike..

Rune>Det må jeg lige kigge på..

Klodserne bag på er også slidt ret skævt :(
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2006, 08:31:17 pm »
Du får først gavn af wave-skiverne på bane, med mindre du kører hurtigere end "Mike the Bike" på Ø'en.
De skulle til gengæld virke rigtigt fint på bane (2. hånds viden  :?)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2006, 11:12:28 pm »
Wave-skiverne blev i sin tid skabt med én ting for øje: At spare vægt. I en verden hvor selv de sidste få gram tæller, er vægtoptimering selv på bremseskiverne også værd at tage med. Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2006, 11:50:02 pm »
Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.
Det hedder altså Rune-effekten... tsk tsk
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #8 Dato: Maj 16, 2006, 12:14:41 am »
Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.
Det hedder altså Rune-effekten... tsk tsk
Nåh ja... my bad. 8) 8)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #9 Dato: Maj 16, 2006, 08:09:47 am »
Det hedder altså Rune-effekten... tsk tsk

Cool  8)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #10 Dato: Maj 16, 2006, 09:13:16 am »
Wave-skiverne blev i sin tid skabt med én ting for øje: At spare vægt. I en verden hvor selv de sidste få gram tæller, er vægtoptimering selv på bremseskiverne også værd at tage med. Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.

Kommer de ikke lettere af med varmen?

Nå, så til en SV650 fra 1999 er det fint fint med standardskiver??
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #11 Dato: Maj 16, 2006, 09:28:05 am »
Hvorfor bremse, når man har en SV  :wink:

Du lægger dem da også bare lige til højrebenet B2  ...  :lol: :lol: :lol:

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #12 Dato: Maj 16, 2006, 09:37:05 am »
Wave-skiverne blev i sin tid skabt med én ting for øje: At spare vægt. I en verden hvor selv de sidste få gram tæller, er vægtoptimering selv på bremseskiverne også værd at tage med. Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.

Sidegevinsten er så at de køler meget bedre  :D
men det er jo også kun på bane man har brug for det måske ikke lige mig, men en proff :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #13 Dato: Maj 16, 2006, 10:33:14 am »
Wave-skiverne blev i sin tid skabt med én ting for øje: At spare vægt. I en verden hvor selv de sidste få gram tæller, er vægtoptimering selv på bremseskiverne også værd at tage med. Men for alle os almindelige dødelige er der intet som helst at hente i Wave-skiver, udover pop-effekten.

Sidegevinsten er så at de køler meget bedre  :D
men det er jo også kun på bane man har brug for det måske ikke lige mig, men en proff :?
Jeg tror såmænd ikke de køler så vanvittigt meget bedre end de fleste andre ventilerede skiver. Men indrømmet, de har da en marginalt større overflade som kan bortlede varmen til omgivelserne.
Jeg har i øvrigt aldrig nogensinde præsteret at få mine bremser til at fade.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Standard VS. Wave skiver
« Svar #14 Dato: Maj 16, 2006, 11:06:47 am »

Heller ikke her, men en kammerat har prøvet at ta temperaturen efter nogle omgange både med wave og alm skiver, og der var wave-skiverne meget køligere end de alm.  :?
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta