Forfatter Emne: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig  (Læst 7981 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Dato: Maj 14, 2006, 02:06:59 pm »
Jeg er nysgerrig mht. til ulykker blandt SV-Riders ....

Det der specielt interessere mig er ulykker der er sket indefor 100 meter af hvor man bor.
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #1 Dato: Maj 14, 2006, 02:20:51 pm »
Jeg stemte: Flere gange i alm. trafik, fordi jeg to gange er kørt af vejen. Den ene gang drejede vejen og jeg glemte at dreje med fordi jeg skulle glo på golfspillere... dumt! Ingen skade på cyklen, men en masse grøftemudder.
Anden gang var det en tankslapper på min gamle CB750Four, der røg jeg af og fik en forstrækning i nakken, og MC'ens kåbebeslag blev lidt bukkede.

Begge gange ved ganske lave hastigheder (45-50km/t)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #2 Dato: Maj 14, 2006, 02:37:54 pm »
Jeg ved ikke om dette tilfælde tæller med idet jeg ikke var på MC -
Men
Jeg stemte 1 gang / blev engang kørt ned ad en falck-redder der lige var kørt ud fra falck stationen.
Der var en knallert der svingede ud foran ham (knallerten skulle svinge til venstre - ind over kørebanen til der hvor han bor). Knallertføreren glemmer at orienterer sig, så uden at blinke eller noget svinger han lige ud foran falck-redderen, der prøver at undvige venstre om. Han rammer knallerten og fortsætter over i modsatte vejbane og rammer mig der kommer tøffende på min egen knallert.
Der skete intet med knallertføreren eller hans knallert.
Falck-redderen brækker vidst en arm og får asfalteksem på den ene arm og det ene ben. Jeg ved ikke hvor meget skade der skete på han "chopper".
Jeg brækker min fod, og der sker skade på min knallert for 8-10.000kr.
Jeg skulle have været til USA den sommer, men det blev aflyst pga. min fod  :(
Theis

Ex. SV650S ejer.

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #3 Dato: Maj 14, 2006, 03:05:26 pm »
Jeg stemte "har kun tabt den", eller nærmere lagt den ned, idet jeg skal trække den, og så får lagt vægten over på modsatte side, så den smutter. :)

Har faktisk lavet det nummer en 2-3 gange, dog er der aldrig sket noget ved det, andet end sidespejlet og forbremsen skulle rettes på plads.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #4 Dato: Maj 14, 2006, 04:14:39 pm »
Har kun tabt den.
Ikke SV'eren men min tidligere GS500 på vej ned af centralstøttebenet.
Lidt pinligt når vennerne stod ved siden af og kiggede på...
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #5 Dato: Maj 14, 2006, 04:15:34 pm »
Jeg ( og kæresten  :( ) har haft en enkelt "nedtur" kun 80m fra hvor vi bor nu.

En torsk i bil skar svinget, så jeg var nød til at tage en genske yderlig linie :evil:
Resultat : Vi kom ud på en ganske ny asfaltlap, der oven i købet var våd, og baghjulet forsvandt  :shock:
Fart: 40-45 Km/t

Jeg kan bare huske lyden af baghjulet der skred, og så at jeg kurrede på maven i støv og gnister efter SVinet  :(
Kæresten der desværre havde cowboy bukser på, fik en kraftig gang asfalt eksem, og et pænt sår på knæet (3 sting)
Jeg slap med et lettere trykket ribben samt en godt slidt køredragt og handsker.
SVinet fik revet hele venstre side op, og fik flækket motorblokken, da den tog den sidelæns op over kantstenen. Alt i alt kostede forsikringen det 41.000 kr

Jeg har den dag i dag stadig bagdækket (BT 020) mistænkt for at have en del af skylden !
For på en efterfølgende banedag, skred og skøjtede cyklen, så jeg nær var blevet skudt af ved en enkelt lejlighed  :evil:
Det er ALDRIG sket med min trofaste Sportec M1, så siden den gang har jeg altid kørt på bløde dæk.

En anden vigtig lektion vi lærte den dag er : :!: Kør ALTID ALTID med fuld køredragt :!:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #6 Dato: Maj 14, 2006, 05:04:58 pm »
Jeg har været nede 2 gange den ene gang en tidlig forårsmorgen på min dejlige DR500, en sidevej som jeg i en pludselig indskydelse ville dreje nedaf, hård opbremsning rimfrost.. forhjulet forsvandt :shock: og småkage så lå man der, det resulterede i en brækket tommelfingerknogle som fik et søm og gips i 6 uger og lidt asfalteksem.
Anden gang var en kvindelig bilist som overså mig :x, og kørte ud fra en sidevej(på min højre hånd) og blokerede min vejbane, da HUN ventede på at der blev hul i trafikken(hun skulle til venstre) ergo vejbane blokeret ingen mulighed for at undvige, da valget stod mellem helleanlæg eller ret høj kantsten med skilt og diverse, katastrofeopbremsede jeg direkte ind i siden på bilen(en mazda RX7), og mig i bedste superman stil flyvende ind over, lander, rejser mig :), lægger mig ned :( igen og venter på ambulancen, jeg havde slået min fod ret kraftigt og fået lidt asfalt eksem. Begge gange havde jeg cowboybukser :?(de overlevede ikke anden gang da de flinke sygeplejersker klippede dem til konfetti) :shock:, vindjakke, hjelm og handsker på.
   

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #7 Dato: Maj 14, 2006, 08:06:40 pm »
Tabte vel nærmest "bare" den gule SV´er 2 gange. Første gang i forbindelse med en u-vending og 2. gang i forbindelse med et højre sving  :roll: :roll: :roll: :roll:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2006, 08:30:56 pm »
Tja jeg røg i grøften påmin gamle Honda, hastigheden var ca. 45km/t og svinget kom sgu hvor det plejede, men jeg havde alt muligt andet i hovedet...  :(
Ingen personskade trods jeans. Blinklys, forlygte, forskærm og tændingslås gik i tu.


Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #9 Dato: Maj 14, 2006, 09:32:54 pm »
En anden vigtig lektion vi lærte den dag er : :!: Kør ALTID ALTID med fuld køredragt :!:

Den kan vist aldrig gentages for ofte.. Selv når man vimser rundt på et køreknisk anlæg, kan man nosse i det :P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #10 Dato: Maj 14, 2006, 09:54:52 pm »
Man burde kunne stemme på flere  :(
Jeg har dog stemt på banen: Lowsider i andet gear på en TZ350, med efterfølgende glidetur på maven  :evil:
Har dog også præsteret en lowsider på alm. vej, men kun med 40-50 km/t....
Og så lige an enkelt tabt mc : glemte at sætte fødderne ned ved stop........  :oops: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sole

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #11 Dato: Maj 14, 2006, 10:12:53 pm »
stemt en gang 100m, det var dog omkring 200m...

Bil som holdt stille for at venstre svinge ind til en tankstation, opdagede for sent at den ikke bevægede sig, og det havde regnet nogle timer tidligere, plus standard touring dækkene på cyklen, resultat et smut op bag i bilen, og en glide tur.

Derudover er det lykkedes mig at lave den sjove, holder parkeret, starter, første gear, slipper kobling og gas, smæk ligger ned :shock:.... skivebremse lås  :oops: en enkelt ridse, og mig forsøge at holde en 200kg cykel på et ben   :(

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #12 Dato: Maj 14, 2006, 11:39:12 pm »
én gang på vej (eller rettere kløvermark inkl stødhegn)

+
én gang på bane.. ( man kan ikke køre på curben)

begge gange pga for høj fart (ca 100 km/t) og manglende rutine til at holde hovedet koldt.
sidste gang var i 2004..  og jeg har kørt mange km siden og blevet mere erfaren,
men dermed ikke sagt at jeg ikke kan ryge af vejen  :D

hvor der handles, der spildes..

og vil da lige tilføje : jeg fik min ilddåb som 19 årig, da jeg sendte min 45 knallert (ja sådan én har jeg også haft) direkte ind i siden på en svingende bil.
jeg kørte (det fortæller jeg ikke !!)  GODT OG VEL "50km/t"  -lavede en salto hen over taget på bilen
og landede på vejen 15 meter længere henne, UDEN at slå "smut" på vejen, KLASK !!

begge køretøjer var totaltskadet..  jeg havde trykket vangen på bilen..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #13 Dato: Maj 15, 2006, 12:01:51 am »
én gang på vej (eller rettere kløvermark inkl stødhegn)

+
én gang på bane.. ( man kan ikke køre på curben)

Hmmm... Hvad med 1 gang på parkeringspladsen ved McD??? :oops: :wink: :wink:
« Senest Redigeret: Maj 15, 2006, 12:08:49 am af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC Ulykker ... Jeg er nysgerrig
« Svar #14 Dato: Maj 15, 2006, 12:37:52 am »
Min vote er lagt ved én gang. En ret kølig martsmorgen for tre år siden, hvor det tillige havde regnet om natten. Kom kørende i ret friskt tempo hen mod en rundkørsel. Ved nedbremsning på glat, våd og kold asfalt låste forhjulet, og jeg bumpede ind bag i en madkasse. Madkassen måtte have nyt baglygteglas samt et kofangerhjørne. SVinet slap med et par skrammer og (fandt jeg senere ud af) en ødelagt forlygte.
Derudover har jeg tabt den en gang, hvor jeg svingede ud fra en tank, og den simpelthen døde mellem hænderne på mig. Forsøgte at holde den, men på grund af den akavede stilling måtte jeg lade den falde om på siden.
Kylede den fra mig på Sturup (i pitten!), da støttebenet ikke var slået ordentligt ned da jeg satte cyklen og kravlede af. Klask, ned på siden igen.
Og så min le grand finale... efter en meget ubevidst 3-dobbelt stoppie endte den atter en gang på siden. Øjenvidner beretter, at det var et spektakulært skue...  :oops:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...