Forfatter Emne: Tankslapper  (Læst 6320 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Drlund

• Roadracer
Tankslapper
« Dato: Maj 11, 2006, 10:56:11 am »
Jeg købte for en måneds tid siden et sæt plastik-beskyttelse (tankslapper kit) )til benz-tanken. Problemet er, at når jeg har sat det på, så går der lige 1-2 min. så dannes der bitte små luft-bobler under filmen, som stort set er umulige at fjerne. Er der nogle af jer som har nogle tips ellers trix, til hvad jeg kan gøre?
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Tankslapper
« Svar #1 Dato: Maj 11, 2006, 11:15:27 am »
Er de klistret på, eller kan man hive dem af igen og genbruge?
Mit bud er, at de er blevet sat for stramt på. Man kan også opleve fænomenet på det der reklamefolie der sidder på blandt andet taxaer. Løsningen ved folie er at prikke hul på boblen med en nål, og så varme boblen med en hårtørrer eller en heatgun (man skal selvfølgelig være meget påpasselig hvis man bruger heatgun, da den potentielt kan smelte hele skidtet, og få malingen til at boble op). Desværre kan det godt være en anelse problematisk, da tankslappers sidder på en konveks flade, altså en overflade der buer indad.
Er dine tankslappers lavet af sådan noget film, som kan sættes på og tages af igen et uendeligt antal gange, er løsningen en del lettere... hiv dem af og forsøg igen. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Drlund

• Roadracer
Tankslapper
« Svar #2 Dato: Maj 11, 2006, 11:29:00 am »
Ja, de stykker film er netop sådan nogle til at ta' af og på igen og igen - de har ikke kilster på undersiden. Jeg har allerede prøvet en hel del gange - og hevr gang er fænomenet det samme...
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Tankslapper
« Svar #3 Dato: Maj 11, 2006, 11:55:45 am »
Er skidtet HELT rent, når du sætter dem på? Både selve tanken, men også bagsiden af filmen? Et enkelt lille støvfnug er nok til at skabe en boble.
Jeg går ud fra, at filmen kan tåle vand på bagsiden. Prøv evt. at sætte det på, mens både film og tank er våde, og så pres vandet ud ved at trykke på filmen med en blød klud. Arbejd inde fra midten og ud mod kanterne. Det kan muligvis gøre det af med de fleste af boblerne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Tankslapper
« Svar #4 Dato: Maj 11, 2006, 12:13:14 pm »
Hør Rune, for han har dem monteret på det gule lyn... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Drlund

• Roadracer
Tankslapper
« Svar #5 Dato: Maj 11, 2006, 12:49:53 pm »
Yes, yes helt rene...har prøvet med både voksning og dem. vand først som firmaet anbefaler. Hmm prøver at sende Rune en pm'er, for det er møgirriterende at køre rundt på en maskine, hvor tanken ligner l... :roll:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Tankslapper
« Svar #6 Dato: Maj 11, 2006, 01:41:02 pm »
Citér
Jannik:
Hør Rune, for han har dem monteret på det gule lyn... :wink:

høhø... Ja Rune har haft stor held med Happy(tank)slapping på sin cykel  :roll:  :roll:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Tankslapper
« Svar #7 Dato: Maj 11, 2006, 06:30:13 pm »
høhø... Ja Rune har haft stor held med Happy(tank)slapping på sin cykel  :roll:  :roll:

Hvad er nu det for noget ?

Anyway, jeg fik Drlund's pm på trods af forum opgraderingen, men jeg kan jo lige skrive her hvad jeg gjorde, hvis andre er nysgerrige.
Vand blandet med lidt opvaskemiddel, dyp hele tankslapperen i vandet og placer på tanken og så en skraber til at skrabe vandet under gummifilmen væk.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Bill

• Sandt SVin
  • Nu med gixxer :D
« Svar #8 Dato: Maj 13, 2006, 10:59:06 am »
Anyway, jeg fik Drlund's pm på trods af forum opgraderingen, men jeg kan jo lige skrive her hvad jeg gjorde, hvis andre er nysgerrige.
Vand blandet med lidt opvaskemiddel, dyp hele tankslapperen i vandet og placer på tanken og så en skraber til at skrabe vandet under gummifilmen væk.

Lige mine ord. Har gjort det på samme måde.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #9 Dato: Maj 13, 2006, 12:41:00 pm »
Jeg har monteret bilrudefilm på den måde også. Virker upåklageligt.

Drlund

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Maj 14, 2006, 10:21:03 pm »
Super! Det hjalp. Der kan stadig opstå en enkelt luftboble eller to, men det er til at fjerne :lol: Problemet har nok været, at når man sprayer vand på (som ifølge fab. vejl.) fordeler vandet sig sikkert ikke på samme måde som nu, samt sæben gør det hele lidt mere medgørligt.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4