Forfatter Emne: Førstehjælp?  (Læst 9759 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Førstehjælp?
« Svar #15 Dato: Maj 08, 2006, 03:51:01 pm »
Bongers: Nu lukker du fandme.. Bare fordi du er knotten i dag, skal du ikke lade det gå ud over andre!
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Førstehjælp?
« Svar #16 Dato: Maj 08, 2006, 04:49:59 pm »
Citat fra: Bongers
Nej hvor dejligt – skal vi alle sammen til at bytte sygdommen  :shock:  :shock:

Jeg vil sætte pris på at i bytter epidemien, sygdommen, ildebefindendet,  anfaldet og andet dårligdom over en PM -  eller på lægesbord.

Eller opretter en tråd for sig hvor man kan noter sine fodvorter, hæmorider, teknoanfald, blodsygdomme, svimmelhed, fugle inf, mælkeallergi, og hvad man vil ønske at andre mænd i læder tøj skal gøre ved en (når man foregiv et anfald)

Hvad end der skal med SVea, så skal hun bare havde kunstigåndedræt resten er censureret


Kære Bongers

Jeg ved ikke om du er klar over det, men der er forskel på fodvorter og på ikke at kunne trække vejret :shock:
Du har sikkert været udsat for folk med fodvorter masser af gange uden at tage notits af det, men blot én gang med et menneske der er fuldstændig afhængig af dig kunne måske ændre din tankegang.

Du er selvfølgelig velkommen til at skrive lige hvad du vil, men det er dog ikke altid en fordel at være den hurtigste og mest fejlfri knallert på molen... :oops:  :oops:

Personligt mener jeg at du skød langt under målet :(
SV1000SK4

Benjii

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
Førstehjælp?
« Svar #17 Dato: Maj 08, 2006, 06:35:00 pm »
:shock: her må jeg også lige komme med en udmeldning   :x
BONGERS altså :evil: ...nu du sgu kommet i bad standing :evil:  :!:

Astma er en total grim sygdom og har man først prøvet og have et astma anfald eller stået med et menneske som havde det så glemmer man det ikke igen :!:
Jeg ved det af personlig erfaring, da jeg nu har levet med det i ... host ihvertfald 27 år  :oops: men det er ikke noget andre skal være bekrymret for :!:  :!:  det er ikke sådan at vi lige pludselig falder om, som regl kan vi godt bede om hjælp inden det kommer så langt ud. :D

Men jeg kan da oplyse til jer som skulle have interresse i det at det man kan gøre i en sådanne situation som hjælper er..

1)Find medicin frem. se i taske eller lommer efter en rund blå "ufo" som der stå VENTOLINE på. (i de fleste tilfælde)

Men da vi nok allerede på det tidspunkt har brugt den alt for mange gange uden virkning så..

2) kør til nærmeste skadestue eller ring 112 og oplys at det er et astma anfald - navn - cpr - og evt hvad og hvor meget medicin der er taget.

Og der ud over ta det helt stille og roligt, ikke panikke!!! det skal vi nok selv klare  :wink: hvis det er.



Og lad os så kommet tilbage til det denne tråd egentlig handlede om  :wink:  :D  nemlig FØRSTEHJÆLP

Hvilket jeg syntes er totalt relevant når man begiver sig rundt i trafikken og i det hele taget som menneske... og jeg vil give Svea ret... et førstehjælpes kursus der er rettet mod mc´ister/ kørsel ville være kanon... gerne med hjertemassage også.

 :roll: og og og .. hvad fanden .. VI VIL SGU HAVE DET HELE MED :!:  :lol:
MASTURBATING IS NOT A CRIME!!!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Førstehjælp?
« Svar #18 Dato: Maj 08, 2006, 08:00:48 pm »
Røde kors har førstehjælpskursus som kun går op i mc.ister... hvad det koster ved jeg ikke... Men mon ikke jeg kunne forhandle mig frem til en pris da Aagesen  ( Jeg ) sponsere gamle hjelme til dem .... :o)

Jeg forhører mig lige ad... Og ellers er der jo mig... :o)

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
Førstehjælp?
« Svar #19 Dato: Maj 08, 2006, 09:49:03 pm »
Citat fra: SVea


Jeg er oprigtig ked af, hvis jeg har stødt nogen eller været for meget off topic i denne tråd. Det har aldrig været min mening. Måske skulle jeg bare have holdt min kæft som så mange gange før... Held og lykke med jeres kursus.


SVea - Jeg ser ingen grund til at DU undskylder noget.
Det må være som på tv - ser du noget du ikke ka' li' så sluk - fremfor at lade det ødelægge dit - forhåbentlig - gode humør.

Hilsner 8)
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Sole

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Førstehjælp?
« Svar #20 Dato: Maj 08, 2006, 10:20:50 pm »
Tråden gik vist lidt off topic, håber ikke det har slået den helt ihjel  :shock:

Ideen var simpel og ligetil, jeg var nysgerrig med hensyn til hvor mange herinde som havde taget førstehjælp, og hvis der var interesse at de samler sig og tager et kursus, om det så er falck, røde kors, majse, er egentlig ret ligemeget, bare det bliver stablet på benene.

Med hensyn til sygdomme, var det jo næppe fordi der skulle deles skavanker, men hvis man tilbringer tid sammen med nogen som har en potentiel alvorlig "skavank" som der kan gøres noget ved, sparer det meget tid hvis man ved hvad det er og hvad der skal gøres, det er jo små svært at spørge en der ikke kan trække vejret, eller er besvimet.

Jeg har selv familie, venner og en kæreste som har allergi, astma, diabetes, som man kan hjælpe skulle der ske noget, hvis man ved hvad det er, og hvilken behandling der skal til som førstehjælp.

Og ja klart mund til mund kan bruges, men hvis man kan gøre noget inden da, er det da bedre!?!?!

Må nok holde det her, og bare sige at jeg syntes dit indslag var rimelig usmageligt, og taget helt ud af det blå Bongers.

mvh Sole

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Førstehjælp?
« Svar #21 Dato: Maj 08, 2006, 11:48:16 pm »
Count me ind, hvis der bliver arrangeret et udvidet førstehjælpskursus, der evt. er specielt orienteret mod MC-ulykker og lign.
Theis

Ex. SV650S ejer.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Førstehjælp?
« Svar #22 Dato: Maj 08, 2006, 11:59:50 pm »
Jeg er egentlig også interesseret i et MC-relateret kursus, hvis det bliver aktuelt.
Jeg er dog helst fri for at blæse luft i flere gummidukker, og at pakke halvdelen af holdet ind i tæpper og lægge den anden halvdel i aflåst sideleje tror jeg også godt, jeg kan undvære.
Men teorien vil jeg gerne have.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Førstehjælp?
« Svar #23 Dato: Maj 09, 2006, 01:34:44 pm »
Citér
="Benjii":
Jeg ved det af personlig erfaring, da jeg nu har levet med det i ... host ihvertfald 27 år  :oops:


Fik du det virkelig først da du var 10år gammel??  :shock:  :shock:  :shock:

 :wink:  :wink:

Vi ses måske iaften, røverhuller  8)

/ Nælz
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Førstehjælp?
« Svar #24 Dato: Maj 09, 2006, 02:06:12 pm »
Citér
Freddy
Jeg er dog helst fri for at blæse luft i flere gummidukker...



 :lol:  :lol:  LOL ... Busted !  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Førstehjælp?
« Svar #25 Dato: Maj 09, 2006, 02:16:04 pm »
Citér
Luske:
Citér
Freddy
Jeg er dog helst fri for at blæse luft i flere gummidukker...



 :lol:  :lol:  LOL ... Busted !  :D
Damn... hvorfor VIDSTE jeg bare, den ville komme...  :?
 :lol:  :lol:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Førstehjælp?
« Svar #26 Dato: Maj 09, 2006, 03:29:46 pm »
Jeg vil godt undskylde til forumet – for mit indlæg omkring sygdomme blandt forumet medlemmer !!

Jeg kan nok bare ikke forstå denne overbeskyttende træng til at vide hvad folk fejer – jeg kan se ideen hvis man har en lidelse der gøre at man spontant reager ukontorleret, i sådan en grad at man volder stor smerte på sig selv (som stærke epileptiske anfald) ellers noget hvor indsatsreaktionstiden skal være meget lille. Men hvis man mener at det er nødvendigt at informer omkring dette – så ligger det ved i ens natur.

Men jeg skal ikke stå i vejen for at man gøre dette, og man derved føler sig trykkere, på ture mv.

Det er ikke fordi jeg er lige glad med, hvad man fejler, syne bare man skal have lov at komme her, uden at trække sine sygdomme med!
Men vil da selv være glad, hvis der er nogen der kan reager hensigtsmæssigt, når jeg selv en dag får et ildebefindende!
 
Men min baggrund for indlægget er at de fleste på forumet har MC-kørekort, og der igennem, er den mest udsatte del af befolkningen sorteret fra! Og efter hvad de kloge sider (det svenske, ”Sikkertrafik”) er den største fare, at en af os får et hedeslag – men kun undtagelsesvist ser man nogle drikke vand, eller der huske andre på det, eller være opmærksom på andre der har drukket spiritus

Så har nok bare misforståede denne træng til at vi alle skal værne om hinanden. Når man tidligere har set gennem finger med flere ting!

Men indlæg var ikke hæftet på SVea – som jeg kan forstå nogle tolket det som, ej heller som en kritik af jeres iterativ om et kursus.

Jeg vil gerne undskylde over for dem jeg har støt og indrømme at jeg ikke skulle havde svaret på det indlæg.

/Anders
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Benjii

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
Førstehjælp?
« Svar #27 Dato: Maj 09, 2006, 05:43:27 pm »
:D det sgu iorden Bongers  :D Du er tilgivet igen  :wink:
MASTURBATING IS NOT A CRIME!!!

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Førstehjælp?
« Svar #28 Dato: Maj 09, 2006, 08:02:11 pm »
HVA SKER DER  :?:  :?:
dette indlæg har været adskillige minutter undervejs, da jeg har svært ved at finde den rette kommentar. -så dette er den pæne version..  :wink:

jeg modtog et førstehjælps kursus, da jeg blev uddannet elektriker og da jeg tog taxa-kørekort, men det er "udløbet" :wink:
  så jeg kunne godt tænke mig at få det frisket op og gerne MC relateret.

Og det gør mig ikke det fjerneste, at jeg ved hvad folk fejler - så er der mulighed for at jeg hurtigere kan hjælpe til, hvis uheldet er ude.


og skulle der være én en dag, der har sure og tvære knapper på sit tastatur..  så giver jeg gerne en øl, og siger "De bliver nok gode igen, en af dagene"   :wink:  :wink:

vi ses derude  :D
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Førstehjælp?
« Svar #29 Dato: Maj 09, 2006, 09:48:50 pm »
Lad os få denne tråd tilbage på rette spor!! Bongers og jeg har taget snakken privat uden at råbe højt eller noget. Måske blev vi ikke enige omkring denne tråd, men sådan er der så meget. Næste gang jeg overvejer at skrive, at jeg  har menstruationssmerter, brystspændinger eller graviditetsgener, så skal jeg nok søge andre steder at skrive det  :wink:  :wink:

Synes det lød spændende det Majsepigen skrev, omkring Røde Kors, der afholder MC Første Hjælp. Jeg afventer spændt resultatet... Indtil da må vi bare bruge sundt fornuft og passe på hinanden det bedste vi nu kan...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"