Forfatter Emne: Uden nr. plade  (Læst 3461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Uden nr. plade
« Dato: Maj 05, 2006, 08:27:15 pm »
Hej

Er der nogen der ved hvad konsekvensen evt. ville være ved at "have tabt" sin nr. plade - hvis man blev stoppet.?
Spørger fordi jeg i sidste uge slap for en rigtig grim bøde, da de sagde de ikke havde en måling på mig  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

I DAG mødte jeg så "manden med den gule blok" (121 kmt = 2K + klip :twisted:  :evil:  :twisted:)  på landevej, fik heldigvis bremset ned da en bilist blinkede til mig :D , men tænkte at de jo nok målte i HANS køreretning - har egentlig aldrig før set at de målte i begge retninger.

Så tror nok at jeg "taber nr pladen" hvis det ikke har for vilde konsekvenser.....for så kan man da selv vælge om man vil stoppe.
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Uden nr. plade
« Svar #1 Dato: Maj 05, 2006, 08:46:05 pm »
Jeg er ked af at skulle sige det (igen).

Men hvis du kan køre for stærkt, så kan du sgu' også betale bøden!

Mht. til bøde for pladen, så kender jeg ikke prisen, men vil tro omkring 500,-  Det er altså hvis du kan overbevise ordensmagten om at du vitterligt har tabt den. Jeg tror ikke det er noget de ser med milde øjne på sagen hvis de tror du vil snyde, og du får næppe lov til at køre videre uden plade.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Uden nr. plade
« Svar #2 Dato: Maj 05, 2006, 10:25:52 pm »
Tak....

Du lyder lidt frelst  :roll:, eller har du bare været mere heldig end jeg mht. at møde politiet.  :lol:

Jeg syntes bare ikke at bøde størrelsen står mål med "forbrydelsen"
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Uden nr. plade
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2006, 12:00:09 am »
Citér
Fartbøllen
Hej

Er der nogen der ved hvad konsekvensen evt. ville være ved at "have tabt" sin nr. plade - hvis man blev stoppet.?
Spørger fordi jeg i sidste uge slap for en rigtig grim bøde, da de sagde de ikke havde en måling på mig  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

I DAG mødte jeg så "manden med den gule blok" (121 kmt = 2K + klip :twisted:  :evil:  :twisted:)  på landevej, fik heldigvis bremset ned da en bilist blinkede til mig :D , men tænkte at de jo nok målte i HANS køreretning - har egentlig aldrig før set at de målte i begge retninger.

Så tror nok at jeg "taber nr pladen" hvis det ikke har for vilde konsekvenser.....for så kan man da selv vælge om man vil stoppe.


der er vist flere spgrgsmål gemt her... hvis du har "tabt"nrpladen og bliver stoppet uden at have overtrådt loven vil jeg ikke tro at der sker andet end at du får en løftet pegefinger samt at du skal betale for en ny,
hvis du har "tabt" den , bliver målt til at køre for stærkt og stoppet er bøden vel den samme som med nrplade.
hvis du kører for stærkt kyler nr pladen ad h... til og stikker af tror jeg nok at det er nrpladen som vil være din mindste bekymring.
Mht til fotovogne som "blitzer" dig tja ingen plade- så må man håbe at du ikke bliver snuppet inden for kort tid i samme område ellers vanker der nok  klaps(money klaps og en strømer røffel), husk lige på at du vel ikke hele tiden har brug for at køre "under cover" du bor jo ike i bathulen vel...

det blev til meget bla bla.. kør efter forholdene lad være med at give håndrulle nær de obligatoriske fartfælder(der er intet federe end at trille forbi en fartkontrol med 50km/t mens brian i sin snotslæde får en bøde) , vil man køre stærkt må man også betale bøden, og det skal lige siges at ude på Lars tundskids marker hvor der kommer 0,5 gyllespreder i døgnet, der er der sjældent kontrol :wink: samt de fedeste SVing
   

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Uden nr. plade
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2006, 01:49:09 am »
@ Moolex

Citat: og det skal lige siges at ude på Lars tundskids marker hvor der kommer 0,5 gyllespreder i døgnet, der er der sjældent kontrol  

DER tager du bare SÅ meget fejl... de er da gået helt amok i det område jeg bor i. De står de sygeste steder, hvor ALLE PÅ MC MED 100% sikkerhed ville køre for stærkt (JA også de frelste), det er det der er hele grundlaget for mit spørgsmål. Hvis 121 kmt giver klip, og kontrollen fortsætter i samme omfang, bliver det lidt træls og dyrt.

Tak for SVarene....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Sole

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 37
Uden nr. plade
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2006, 04:41:26 am »
husk også skulle du "tabe" nummerpladen, så vil det ikke hjælpe dig at køre pænt, da samtlige strissere der ser dig, vil stoppe dig og give dig bøder.

jeg ville ihvertfald ikke komme langt inde i kbh uden plade på, så skulle man da hele tiden køre fra en eller anden  :shock:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Uden nr. plade
« Svar #6 Dato: Maj 06, 2006, 08:32:49 am »
Citér
Tak....

Du lyder lidt frelst  :roll:, eller har du bare været mere heldig end jeg mht. at møde politiet.  :lol:

Jeg syntes bare ikke at bøde størrelsen står mål med "forbrydelsen"


Frelst? Næppe. Jeg har da fået mine bøder gennem tiden.
Men ligegyldigt om man kan acceptere det eksisterende forhold mellem forbrydelse og straf, så er er svaret vel næppe at begive sig ud i flere lovovertrædelser?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Uden nr. plade
« Svar #7 Dato: Maj 06, 2006, 09:01:00 am »
Nyg er ikke frelst.

Han er det tohjulede svar på antikrist, iført sin karakteristiske rød/sorte dragt, syet i halvfjerserne af polske børnearbejdere under gunpoint.

Og en flink fyr (og kæmpestor, så jeg skal ikke have sagt noget...) :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Uden nr. plade
« Svar #8 Dato: Maj 06, 2006, 10:13:31 am »
Citat fra: Paw
Nyg er ikke frelst.

Han er det tohjulede svar på antikrist, iført sin karakteristiske rød/sorte dragt, syet i halvfjerserne af polske børnearbejdere under gunpoint.

Og en flink fyr (og kæmpestor, så jeg skal ikke have sagt noget...) :lol:


Hahahaha, "he is the anti-christ, and you got him in a vendetta kind of mood"  :lol:  :lol:  :lol:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Ja, pas der ikke havner sådan et i din seng...
« Svar #9 Dato: Maj 06, 2006, 10:47:53 am »
'nuff said....  :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Uden nr. plade
« Svar #10 Dato: Maj 06, 2006, 01:43:33 pm »
Færdselsloven § 72, stk. 1
&
Færdselsstyrelsens bekendtgørelse nr. 1350 af 18. december 2000 om registrering og syn af køretøjer m.v. § 76, stk 1 og § 78

Her fremgår det at såfremt nummerplader mangler, eller hvis en bil er ført med blot en nummerplade så er bøden på 500,- dkr. Hvis nummerpladen er tilsløret, bøjet eller på anden måde gjort ulæselig koster det også 500,- dkr.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Uden nr. plade
« Svar #11 Dato: Maj 06, 2006, 03:50:15 pm »
Pragtfuld debat  :D

"Nyg den hellige" Den er sgu lige i skabet  :mrgreen:

M.h.t. det med at "tabe pladen" så tror jeg kun det er ovre i nord Tyskland, man kan slippe afsted med den (for en tid)  :roll:
Det er almindeligt kendt at "dem med den gule blok" også somme tider benytter sig af hærens piskeris, og lur mig om ikke den lille fyr ville vise RET stor interesse hvis en MC uden plade stak af fra en fartkontrol  :?

Hvis man virkelig vil fyre den af, findes der banedage som "vores" egen, hvor den slags kan klares.
Sjovt som dem der er "smartest" på landevejene, ofte ikke kan følge med  :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Uden nr. plade
« Svar #12 Dato: Maj 07, 2006, 10:23:03 pm »
Undskyld jeg blander mig.... men er det ikke en lidt latterlig debat. Det kan da ikke være en mulighed at køre uden plade - kunne forestille mig at det ville give en del opmærksomhed fra politiet....

Nå, men hvorom alting er så æd dog bare de bøder det giver. Jeg er ikke frelst, har selv betalt til politiets kaffekasse i et omfang så det kan finansiere flere bageres samlede donut-udsalg.... Men det ved jeg jo inden jeg drejer rullen!

Kør fornuftigt - og er det ikke spændende nok så find nogle mindre veje - det giver en langt federe oplevelse at tage et skarpt sving med en indgangshastighed på 40-50 og en udgang på 80-100 end at køre 120 på en snor lige landevej!!!

- det kan være jeg også er frelst nu?!?!
YAMAHA FZS 600 Fazer

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Uden nr. plade
« Svar #13 Dato: Maj 08, 2006, 12:56:27 am »
:mrgreen: Det med at være frelst var jo altså en joke.....og blev sagt for at undgå en masse : hvis man kører for hurtigt, så må man betale bøde osv - indlæg... Fiasko der.

Det er jo ikke fordi jeg ikke ved at det koster at kører for hurtigt, det er det klip det giver over 104 kmt jeg syntes er rigtig træls. SÅ hurtigt syntes jeg altså ikke 104 er.

Så ville jeg da foretrække nogle bøder a 500 kr istedet for klip, da risikoen for at møde politiet HER er ret lille, medmindre det er i en fartkontrol.


@ ANDERS: Hvis den vej man nu engang skal benytte fra punkt A til B ER en snorlige landevej, er det da svært ikke at overskride de 80, eller 100. Eller er det bare mig ?? Og er det ufornuftigt at kører 104 på en mega landevej, uden trafik ??

@ NYG... :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  for hestehovedet.....
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Anders

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 391
    • http://www.nif-trading.dk
Uden nr. plade
« Svar #14 Dato: Maj 08, 2006, 08:44:00 am »
Citér
@ ANDERS: Hvis den vej man nu engang skal benytte fra punkt A til B ER en snorlige landevej, er det da svært ikke at overskride de 80, eller 100. Eller er det bare mig ?? Og er det ufornuftigt at kører 104 på en mega landevej, uden trafik ??


Jeg har aldrig sagt det er uforsvarligt. Jeg pendler selv til og fra arbejde på MC og det foregår for 75% vedkommende af snorlige landeveje og motorvej - og også med højere end tilladt hastighed.
Det kunne lige så godt være mig som dig der blev taget. Jeg var bare heldig og du var uheldig.

Pointen er blot at det ikke kan betale sig at bruge mere tid på det - og at det nok var en skidt idé at pille pladen af af den grund.
YAMAHA FZS 600 Fazer