Forfatter Emne: Tilbagerykkersæt  (Læst 6714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

knolp

• Gæst
Tilbagerykkersæt
« Dato: Maj 04, 2006, 11:23:04 pm »
Hej
Jeg har brug for nogle råd. Jeg vil være SV650 ejer men forudser at jeg vil få problemer med at klemme mig ned på cyklen da jeg er 198 cm høj. Men er det et problem? I må have svaret-

Jeg har prøvet en SV fra 99 hvor mine lår måtte stritte op over bencintanken og det er surt da det er den model jeg har råd til. I en forretning har jeg tilsneget mig et prøvet sit på en 2005 model og der kan jeg lige akkurat side i spænd.

Findes der et færdigt fabriks tilbagerykkersæt på markedet?
(Hvad hedder den slags på henholdsvis tysk og engelsk?)

På forhånd tak for hjælpen

Henrik

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Tilbagerykkersæt
« Svar #1 Dato: Maj 04, 2006, 11:54:23 pm »
Det eneste jeg kunne finde på tysk, er fra Rizomas hjemmeside. Der hedder det "Zurückverlegte Fussrastenanlage".
På engelsk hedder det bare "Rearsets".

Der er et hav af den slags derude. Du kan evt. starte med at kigge på http://www.svrider.com
Der burde være en del at lure på.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Tilbagerykkersæt
« Svar #2 Dato: Maj 05, 2006, 01:07:20 am »
Rune, nyg og Bongers i hvert fald, er også omkring de 2 meter... De må kunne berette noget spændende om det... Kan ikke tro der er problemer med det, det kan dog i visse tilfælde se en anelse spas ud med sådan en høj mand på sådan en bette cykel (ingen navne nævnt Bongers)
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Tilbagerykkersæt
« Svar #3 Dato: Maj 05, 2006, 07:06:18 am »
Der er bedst plads på den "nye" model, men ellers kan du gøre som Thomas Brun: http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=427
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

• Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • Halvtids dum !!
Tilbagerykkersæt
« Svar #4 Dato: Maj 05, 2006, 08:02:27 am »
Jeg er ved at teste et hjemme gjort sæt – ”Brun delux” – modellen  :roll:

Indtil videre funger det  :P og som jeg mindes det fra en tidligere tråd, så er der også nogen her inden fra, der kan sørge for at det kan blive produceret  :wink:  – så vent med at købe, kommer med en udmelding i midten af næste uge!

SVea –-> mine to meter, har vi vist en aftale om du ikke nævner på forumet  :wink:  :wink:
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Tilbagerykkersæt
« Svar #5 Dato: Maj 05, 2006, 08:30:12 am »
Citér
SVea
Rune, nyg og Bongers i hvert fald, er også omkring de 2 meter... De må kunne berette noget spændende om det... Kan ikke tro der er problemer med det, det kan dog i visse tilfælde se en anelse spas ud med sådan en høj mand på sådan en bette cykel (ingen navne nævnt Bongers)

Er som sagt selv 2 meter på en 2004 SV650S.
Synes ikke jeg har de store problemer med det, men jeg kører mest korte til mellemlange ture. På de meget lange ture ville det nok kunne mærkes mere, selvom jeg oftest får ondt i "bagdelen" før benene.
Det er med de originale fodhvilere.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

knolp

• Gæst
Tilbagerykkersæt
« Svar #6 Dato: Maj 05, 2006, 10:02:46 am »
Tak for jeres hurtige indlæg!

Jeg har da flere spørgsmål...

Er der advarselstrekanter jeg bør være specielt opmærksom på ved køb af en SV 650 fra 99 kørt 35.000?

Det ville være en del kilometer på en etcylindret motor. Hvor mange kilometer er der egentlig i en SV'er? (mit gæt, maximalt 120.000?)

Er der kendte problemer på en standardcykel fra denne årgang jeg skal være opmærksom på?

Bliver jeg glad for den?

Jeg har tidligere kørt en totakts cykel og forsøger netop at sælge en Suzuki Freewind som optakt til en opgradering. Jeg elsker sogneveje og jeg kan lide at modificere og lave mindre reperationer.

Henrik

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Tilbagerykkersæt
« Svar #7 Dato: Maj 05, 2006, 10:20:10 am »
Mit SVin har kørt 101.000 Km og intet tyder på at den er ved at stå af, så jeg gætter på over 120KKm  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Tilbagerykkersæt
« Svar #8 Dato: Maj 05, 2006, 12:27:35 pm »
Mht til problemer: er der ikke noget med at der er et par stykker, som her efter vinterhi, har oplevet startproblemer fortrinsvis "startrelæet" som var finito(mener jeg) ellers er der vist kun dette:
Citér
Alex
Kan godt forstå du er faldet for en "old -school" sv'er

..det er vi flere der er  :D

mht hvad du skal kigge efter..  det er ikke noget kort svar..  for der kan være mange ting, så jeg vil anbefale at hive en kammerat med, der har (mere) forstand på tingene..

men grundlæggende:  ser maskinen ud til at være i orden..  helhedsindtrykket altså.

kontrollér sliddele, dvs bremseklodser for og bag, bremseskiver - der er ofte nogle riller i bremseklodserne, der indikerer hvor meget materiale der er tilbage på klodsen.

Dæk: der skal minimum være 1mm mønster tilbage for at kunne syne den. og det gør bestemt ikke noget at der er mere mønster, nye dæk koster 2-3000 kr

kæde: den skal være i god stand og være smurt. og må på ingen måde se tør ud.
kæden kan kontrolleres ved at hive ud i kæden på bagtandhjulet, bagerst på tandhjulet.
en ny kæde kan ikke give sig,  hvis den giver sig omkring 1-2 mm er kæden bare alm brugt og kan nok godt køre 7-10.000 km uden problemer. bare du husker at smøre den !!
kan du hive kæden mere en 3 mm ude fra tandhjulet, står den foran en udskiftning inden alt for mange km.
når cyklen står på støttebenet, skal kæden kunne give sig 2-3 cm op og ned. ikke mere og ikke mindre.

batteri og lade relæ:
på den gamle model, er laderelæet ved at være udtjent. dette er nemlig også en sliddel.
tag evt et multimeter med, sæt det på volt DC. mål på batteriet inden du starter den - skal ligge over 12,4 volt og med motoren startet skal den lade med 13,8 - 14,4 volt DC

pakdåser i forgaffel:
disse skal være intakte !!   kontrolleres ved at sidde på cyklen, holde forbremsen og trykke forgaflen kraftigt sammen flere gange.
derefter tører du lige med en finger på inder-røret, her må IKKE være ny olie !    (der kan godt være en smule snavs og meget lidt olie)
men hvis pakdåsen er utæt er du ikke i tvivl..

lys/lygter:
virker kort og langt lys. blinklys og bremselys både ved for- og bagbremse

cyklen generelt:   er der ridser/skrammer.  der er mange cykler der har div skrammer efter mindre eller større uheld (jeg taler af erfaring)
dette behøver du ikke at lade dig skræmme af. langt de fleste skader bliver lavet ordenligt igen.
større skader (svært at sige noget smart om) ..men er der buler i stellet.
revner ved kronrøret. skæv bagaksel.. andre tossede ting..
så hold dig fra det !!

motor:  ER DER OLIE PÅ ??
På den gamle model KAN knastkæden godt rasle lidt (ikke alle), dette er ikke umiddelbart noget farligt, men afhænger selvfølgelig af hvor meget den rasler.
 en for løs knastkæde kan resultere i at den hopper en tand på krumtap eller på knasthjul..  og DET er du ikke interesseret i.   tro mig !

ventiler kan godt tikke lidt, mit første svar er: godt. så står de inden for tollerancerne.
en helt tyst motor (altså ingen lyd fra ventiler) er ikke godt, og skal sikkert justeres.
(men 12.000 km er ikke krittisk)

er pakninger og pakdåser i motoren tætte ?  den gamle motor kan godt "svede" lidt ved foreste cylinder, og samler lidt skidt omkring startermotoren.

.. det var hvad jeg kunne huske i skrivende stund..
andre er også velkommen til at tilføje (eller rette)

knolp

• Gæst
Tilbagerykkersæt
« Svar #9 Dato: Maj 05, 2006, 03:05:15 pm »
Tak for svar og tak for nu! Jeg vender tilbage når jeg har fået en SV'er mellem benene.

K

• Plastikrocker
Tilbagerykkersæt
« Svar #10 Dato: Maj 09, 2006, 11:01:47 pm »
Jeg har også lige købt en SV'er fra 99 der har gået 54k nu, her i foråret.
Der er heller ikke de vilde problemer, skulle dog skifte tåndrør før jeg rigtig fik gang i SVinet, og ja så har jeg ladet batteriet.. Der er også en lille smule raslen/tikken, men det er slet ikke noget der virker slemt eller kan overdøve mivv potten :lol:  

Så held og lykke med købet kan kun anbefale det ind til videre med min lille smule erfaring... men når du først har prøvet den kommer du ikke lige af den med det samme, og du har ikke ro i sjælen før du ved hvornår du kan tage den næste tur.... :?
mvh

Kenneth (SV650S)

knolp

• Gæst
Tilbagerykkersæt
« Svar #11 Dato: Maj 11, 2006, 08:33:31 am »
Nu er jeg tilbage som new born SV ejer.

Fed fed cykel!

Kald den bare 'old school' eller en 'and'.
Jeg synes det er min første 'rigtige' motorcykel som kører fedt, lyder fedt og ser fed ud.
Tak for overbevisning og gode råd.

Fedt forum, fedt vejr, fedt at holde for rødt, fedt at køre lidt for stærkt i sving. Fedt at ligge på 120 og dreje på håndtaget. Sejt at trille over langelinie med få omdrejninger. Dejligt at spise en is og nyde udsigten til en SV'er og glæde sig til hjemturen

Jeg glæde mig til at vi mødes derude.

Henrik

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
Tilbagerykkersæt
« Svar #12 Dato: Maj 11, 2006, 08:57:18 am »
Tillykke med SVinet... :lol:

Men men men Henrik... Der er bare et problem med din mc. :oops:

Du kan se her hvad:
http://forum.svrider.dk/album_personal.php?user_id=486
 :wink:  :lol:  :lol:

knolp

• Gæst
Tilbagerykkersæt
« Svar #13 Dato: Maj 11, 2006, 09:19:13 am »
Det er rigtigt... :oops:

Jeg tager kamera med ud i dag...

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
Tilbagerykkersæt
« Svar #14 Dato: Maj 11, 2006, 09:36:33 am »
Citér
knolp:
Det er rigtigt... :oops:

Jeg tager kamera med ud i dag...

:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: