Forfatter Emne: Overhaler du?  (Læst 8779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Overhaler du?
« Svar #30 Dato: Maj 09, 2006, 07:01:34 pm »
Nåe nej  :oops:
Hvad mig angår har Luske ret!
Der er faktisk nogle lystmcklemmere derude :!:
Men........
Det er selvfølgelig både forkert og uværdigt at tabe hovedet... :shock:
Næste gang tror jeg sgu jeg vil prøve at smile idioten til døde istedet for :D  :D  :D
Hvorfor pokker er der ikke en smiley med en glorie på :?:
Kom nu sikkert hjem allesammen.
 8)   Ritzau
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Overhaler du?
« Svar #31 Dato: Maj 09, 2006, 07:04:34 pm »
   

KB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 40
Re: Overhaler du?
« Svar #32 Dato: Maj 13, 2006, 02:19:53 pm »
Det gjorde jeg sidste år:
to rækker holdende biler, holdende for rødt - mig stille og roligt op imellem rækkerne og op foran - væk ved grønt.
Bliver vinket ind af den grønneste færdselsbetjent NOGENSINDE !!
 :roll:
Færdselsloven
Særlige bestemmelser for motorcykler
§ 52, stk. 1 Ført motorcykel ved siden af andet køretøj
500 kr i bøde......
:evil:
SV 1000S Fuldkåbe Baghugger Nrpladeholder Ixil carbon potter Spyball ClearAlternative baglygte m.int blink Forblink i pos.lys

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Overhaler du?
« Svar #33 Dato: Maj 13, 2006, 04:23:56 pm »
Vold har aldrig løst noget i trafikken ... så ville vi jo nok have hørt om det.

Men når det er sagt, så er der jo tidspunkter, uanset om man kører MC eller bil, hvor man godt kunne tænke sig at give "tåben" en opsejling ... enig. Men det hjælper som regel ikke. Alle bilister syntes jo de er verdens bedste ...  :wink:

Men B2's køreregler giver nu meget go mening (ved ikke om politiet syntes det samme) men at køre efter forholdene (op mellem rækkerne) er alt i alt ok.

Medmindre man er formand i en af de der klubber med rygmærke ... og kan larme sig ned gennem rækkerne med 110 kmt .... uden styrthjelm ... så bør man nok følge B2-reglerne  :wink:


xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Overhaler du?
« Svar #34 Dato: Maj 16, 2006, 12:45:25 pm »
Det gjorde jeg sidste år:
to rækker holdende biler, holdende for rødt - mig stille og roligt op imellem rækkerne og op foran - væk ved grønt.
Bliver vinket ind af den grønneste færdselsbetjent NOGENSINDE !!
 :roll:
Færdselsloven
Særlige bestemmelser for motorcykler
§ 52, stk. 1 Ført motorcykel ved siden af andet køretøj
500 kr i bøde......
:evil:

Det er også noget andet... DER ER RØDT... så må man ikke, det er logisk.... Men kører du på en flersporet vej så må du gerne trække forbi på bilens venstre side i samme vejbane.. Det vil sige giver han ikke plads, så er det bare ærgeligt makker... bliv bag ved... men gør han er det fuldt lovligt og passere i moderat tempo = langsomt.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Overhaler du?
« Svar #35 Dato: Maj 16, 2006, 12:48:01 pm »
Det gjorde jeg sidste år:
to rækker holdende biler, holdende for rødt - mig stille og roligt op imellem rækkerne og op foran - væk ved grønt.
Bliver vinket ind af den grønneste færdselsbetjent NOGENSINDE !!
 :roll:
Færdselsloven
Særlige bestemmelser for motorcykler
§ 52, stk. 1 Ført motorcykel ved siden af andet køretøj
500 kr i bøde......
:evil:

Det er også noget andet... DER ER RØDT... så må man ikke, det er logisk.... Men kører du på en flersporet vej så må du gerne trække forbi på bilens venstre side i samme vejbane.. Det vil sige giver han ikke plads, så er det bare ærgeligt makker... bliv bag ved... men gør han er det fuldt lovligt og passere i moderat tempo = langsomt.

Bilens venstre side ?? .... dvs. højre vejbane's venstre side ..... ellers rammer du sku autoværnet  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Overhaler du?
« Svar #36 Dato: Maj 16, 2006, 10:48:07 pm »
Har en kollega som er patrulje-betjent (på orlov): Man må ikke køre ind imellem rækkerne. Det er som beskrevet ovenfor: §52 stk. 2.....

Det ser ud som om også politiet er uenige........

Men han gør det også selv i civil !
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Overhaler du?
« Svar #37 Dato: Maj 16, 2006, 10:58:17 pm »
Har en kollega som er patrulje-betjent (på orlov): Man må ikke køre ind imellem rækkerne. Det er som beskrevet ovenfor: §52 stk. 2.....

Det ser ud som om også politiet er uenige........

Men han gør det også selv i civil !

Et eller andet sted er der vel ikke så meget at være uenig om, altså om det er ulovligt.
Det er svært at argumentere mod en paragraf der klart beskriver hændelsen: Særlige bestemmelser for motorcykler
§ 52, stk. 1 Ført motorcykel ved siden af andet køretøj

Jeg kan da også huske et eller andet fra køreskolen med at en mc fylder det samme som en bil  :? :lol: :lol: :lol:
Det afholder mig dog ikke fra at smutte imellem, ifølge B2's regler   :D :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Overhaler du?
« Svar #38 Dato: Maj 17, 2006, 11:29:35 am »
Har en kollega som er patrulje-betjent (på orlov): Man må ikke køre ind imellem rækkerne. Det er som beskrevet ovenfor: §52 stk. 2.....

Det ser ud som om også politiet er uenige........

Men han gør det også selv i civil !

Et eller andet sted er der vel ikke så meget at være uenig om, altså om det er ulovligt.
Det er svært at argumentere mod en paragraf der klart beskriver hændelsen: Særlige bestemmelser for motorcykler
§ 52, stk. 1 Ført motorcykel ved siden af andet køretøj

Jeg kan da også huske et eller andet fra køreskolen med at en mc fylder det samme som en bil  :? :lol: :lol: :lol:
Det afholder mig dog ikke fra at smutte imellem, ifølge B2's regler   :D :D :D

Den paragraf er da også helt ude i skoven  :!:

Du kan jo tolke det som at motorcykler aldrig må overhale en bil, da vi så fører MC'en ved siden af andet køretøj.
 ...  :?:

Læs det engang her:

Kapitel 9. Særlige regler for motorcykler

§ 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.

Stk. 2. Motorcyklist må kun anvende fortov eller gangsti i de
tilfælde, der er nævnt i § 27, stk. 2.

Hvis det skal tolkes ... og det skal det vel ... så er står der vel:

Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj i samme vejbane

En MC = Bil ..

Læg til at du ikke må køre slalom på motorvejen heller ... og det begynder at ligne en klar overtrædelse af mere end en lov.

Gad nu godt få en uofficiel betjent til at .... lukke op for hva de "tåler" af overtrædelse her ...  :wink: syntes nu ikke det står helt klart i loven ...  :lol:

Der er iøvrigt en lang tråd her der viser at det er ok, men at bilisterne ikke kan li at MC'ere kommer før dem .. hummm

http://debat.jubii.dk/archive/index.php?t-171000.html
« Senest Redigeret: Maj 17, 2006, 11:53:06 am af Banditten »
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Overhaler du?
« Svar #39 Dato: Maj 17, 2006, 12:19:49 pm »
Kæft mand, en laaaaaang og håbløs tråd!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Overhaler du?
« Svar #40 Dato: Maj 17, 2006, 02:56:54 pm »
Kæft mand, en laaaaaang og håbløs tråd!

 :shock: :shock: :shock: Og jeg troede vi kunne trække en lang tråd  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Overhaler du?
« Svar #41 Dato: Maj 17, 2006, 10:59:03 pm »
Vi er da godt igang... :D

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Overhaler du?
« Svar #42 Dato: Maj 17, 2006, 11:03:21 pm »
Vi er da godt igang... :D

Jeg vil vove den påstand, at vores er en anelse mere overskuelig OG saglig!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Overhaler du?
« Svar #43 Dato: Maj 18, 2006, 09:03:13 am »
Det er også noget andet... DER ER RØDT... så må man ikke, det er logisk.... Men kører du på en flersporet vej så må du gerne trække forbi på bilens venstre side i samme vejbane.. Det vil sige giver han ikke plads, så er det bare ærgeligt makker... bliv bag ved... men gør han er det fuldt lovligt og passere i moderat tempo = langsomt.

Jeg er så en af dem der også gører det ved rødt  :o :o (jeg er så ikke så logisk!!!) - men jeg gøre det snedigt   :D :D

Jeg har planlagt min myldertidstrafik således at det så meget det er muligt, foregår på veje hvor der er 1½ vognbane i hver retning !! langs indersiden af søgerne (KBH) er et pragtfuldt eksempel   :)

Der er en halv vongbange til bage, når bilerne holder i kø !! og de steder hvor der er 1½ vognbane, ved lyskryds (omkring forum) køre jeg også altid op til stoplinjen, eneste undtagelse er hvis der er fyldt med cykler !!

Men jeg har reserveret et kip til hassaderet kørsel, som jeg tror de vil benævne det - den dag jeg bliver fanget  8)

(Og tror ikke at ”politistaten” har en uofficiel holdning til en enkelt trafik gruppe – Det ville være et kæmpe minus ved vores demokrati, og hvis der var en memo på det (som formentelig rigspolitichefen skulle havde udformet!!) , vil man straffet det efter grundloven !!)


Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Overhaler du?
« Svar #44 Dato: Maj 18, 2006, 01:19:55 pm »
Jeg overhaler!
Tænker sådan her; Danmark er et EU-land hvilket må betyde noget med ens "regler" etc. ,og eftersom det ikke er noget problem at køre mellem rækkerne i et tysk motorvejs-vejarbejds-helvede i feriesæsonen mener jeg det er min pligt at opdrage på de danske bilister så de kan lære at se fordelen i at udnytte pladsen på asfalten optimalt.
Exempel : A=bil B=SV C=bil,kørende i den rækkefølge efter hinanden. B overhaler A,A opfatter dette som at rykke en plads tilbage i køen hvilket ikke er tilfældet under forudsætning af at hastigheden ikke nedsættes.A's position er altså uændret!(det er her det går galt for den lille mand i hans dyre læskur). B's fordel er indlysende og direkte afhængig af antallet af gange manøvren udføres. C's fordel er begrænset til at "han" kan rykke to meter længere frem i køen(milisekunder tidligere hjemme!).  Status: B og C "vinder" på dette ,A er uændret.

Det er faktisk lykkedes mig at overbevise min farbror fra Glamsbjerg om at ovenstående er helt korrekt!

-Giver ikke fingeren mere efter en episode på Hareskovvejen hvor det gik ud over en mini-bus fyldt med nonner!
Vinker,smiler(med integral-hjelm?!) og prøver i det hele taget at opføre mig galant og overbærende overfor andres livstruende fejl. Og de gange mobiltelefoner er indblandet glæder jeg mig over vores lands strenge våbenlove :twisted:
Nu med Flystøj