Jeg har (og har haft de sidste fire år ) fornøjelsen af
Køge bugt motorvejen både morgen og aften.
Og jeg smutter ofte op i mellem rækkerne når det hele går i stå.
Jeg gør det efter et par "regler" jeg har udviklet gennem tiden.
1. Rækkerne skal være tætte, d.v.s der skal ikke være for store huller mellen bilerne i de to rækker jeg vil op imellem. Årsagen er den at de "friske" bilister lynhurtigt smutter over i sådan et hul, og det sker i 95% af gangene UDEN at se sig for
2. Rækkerne skal ikke køre hurtigere end ca 40Km/t, og skal helst holde nogenlunde samme hastighed. For stor fartforskel på rækkerne bringer igen de "friske" bilister på banen
3. Vejen/vejret skal helst være tørt. Våde striber er noget lort, og et vådt visir gavner ikke just overblikket
4. Vores venner med blå blink, skal helst ikke være til stede. Det skulle (men hvor står det ? være tilladt at trille langsomt op mellem stillestående rækker, så længe man holder sig i samme vognbane, og til venstre for bilen man passerer. Et par sving skulle også tollereres, men lidt mere og det er "slalom" = Klip
Generelt holder jeg mig dog i skindet, for jeg gider bare ikke få en bøde/klip, fordi en eller anden betjent har en dårlig dag.
Mine "regler" virker sikkert som det rene tøsekørsel på nogen, men de har forhindret en hver form for uheld og bøder i køerne de sidste fire år