Forfatter Emne: Dekk til SV650S  (Læst 5410 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Dekk til SV650S
« Svar #15 Dato: Maj 07, 2006, 10:40:50 am »
Citér
nyg:
Citér
Freddy:
Jeg kan kun tilslutte mig hvad B2 skriver. Jeg har hørt mange steder, at man simpelthen skal holde sig fra "super benzin", når man kører MC.

Pladderballe!

Hvorfor skulle det være så dårligt til MC'er generelt?  Måske har det en skidt effekt på modeller med karburator, men for indsprøjtningsmodeller er der altså ingen problemer.
Ja, hvad ved jeg... Jeg siger blot, jeg har hørt mange have problemer med "super-benzin". Og den oplysning kan jeg så blot viderebringe.
Jeg har ikke selv haft problemer med skidtet, for jeg har ikke turdet hælde det på.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Dekk til SV650S
« Svar #16 Dato: Maj 07, 2006, 11:45:38 am »
Citér
Citér
nyg:
Citér
Freddy:
Jeg kan kun tilslutte mig hvad B2 skriver. Jeg har hørt mange steder, at man simpelthen skal holde sig fra "super benzin", når man kører MC.

Pladderballe!

Hvorfor skulle det være så dårligt til MC'er generelt?  Måske har det en skidt effekt på modeller med karburator, men for indsprøjtningsmodeller er der altså ingen problemer.
Ja, hvad ved jeg... Jeg siger blot, jeg har hørt mange have problemer med "super-benzin". Og den oplysning kan jeg så blot viderebringe.
Jeg har ikke selv haft problemer med skidtet, for jeg har ikke turdet hælde det på.


Nej der er mange gode vandrehistorier i omløb.
Men den primære egenskab ved "luxus-benzin" skulle være en rensende effekt på insprøjtningsanlæg.
Det betyder formodentlig at der er mere rensmiddel i end i normale bezintyper?? De enkelte selskaber holder jo kortene tæt til kroppen, så det kan være svært at vide.
Men der er mig bekendt tilsat rensemiddler (syndeter) til alle bezintyper.

Men problemet er ikke så stort: Bare lad være med at hælde andet på end det der står i instruktiosnbogen.

Jeg kørte 95 oktan på min i 2004, V-power 97 oktan i 2005, og i år er jeg skiftet til de foreskrevne 92 oktan.

Mellem de to første år har jeg ikke kunne se nogen forskel i bezinøkonomi, eller føle nogen ændring i effekt.  I år har jeg indtil videre heller ikke kunnet se nogen ændringer.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Dekk til SV650S
« Svar #17 Dato: Maj 25, 2006, 10:31:06 pm »
Så fikk jeg satt på nytt fordekk på min SV. Det ble Pirelli Diablo(samme som bak), og jeg må si at dekket imponerer. Griper veldig bra, styrefølelsen er utrolig.
Så langt anbefales det..

Er litt usikker på hvor fort det slites, ser ikke ut som bakdekket kommer til å vare så veldig lenge(har vel kjørt ca 4000km på det så langt)..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window