Forfatter Emne: Dekk til SV650S  (Læst 5643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Dekk til SV650S
« Dato: Maj 03, 2006, 09:04:53 pm »
Hei!
Jeg er ny i dette forum og ser frem til å kunne diskutere SV-stoff.

Hva slags erfaringer har dere med dekk til SVene her? Kjører selv på Pirelli Diablo bakdekk, men skal bytte fordekket som er Dunlop Sportmax. Det står mellom Pirelli Diablo og Bridestone Battlax BT-014.
Noen som har ideer??
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Dekk til SV650S
« Svar #1 Dato: Maj 03, 2006, 09:09:51 pm »
Det siges at være en fordel at køre med samme mærke/model på både forhjul og baghjul, dels fordi så er dækkene lavet i samme compound og har dermed samme bid, og dels fordi dækkenes mønster er lavet til hinanden og dermed er mere effektive til at dræne vand ved regnvejrskørsel.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Dekk til SV650S
« Svar #2 Dato: Maj 03, 2006, 09:10:21 pm »
Hej velkommen til,
Jeg vil gerne anbefale Michelin Pilot Power.  Der er mange her på forum som kører med dem, og de er meget gode på både tørt og vådt underlag.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Dekk til SV650S
« Svar #3 Dato: Maj 03, 2006, 09:21:44 pm »
Takk for tips.
Skal gjerne sjekke ut priser på Michelin også.
Ellers må jeg gjøre noe med forgaffelen også, den er nok for myk.
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Dekk til SV650S
« Svar #4 Dato: Maj 03, 2006, 11:01:02 pm »
Velkommen til hr. GTI

Ja, som Nyg skriver er Michelin Pilot Power rigtig godt, og også noget jeg vil anbefale !

dækket har ligget nr 1 i alle dæk-test hele sidste år.
Pilot Power er nu også kommet i en ny version: 2ct

Pilot Power 2ct er et dual compound dæk med alm Pilot power i midten og Pilot Race i siderne. et ideelt "trackday-dæk"

de andre dæk du nævner er ikke dårlige, men Power bremser bare 30% bedre en stort set alle andre i regnvejr..  det er jo også en slags forsikring.  :wink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Dekk til SV650S
« Svar #5 Dato: Maj 04, 2006, 09:10:46 am »
Jeg har lige skiftet til Pilot Power, men har endnu ikke fået testet dem i regnvejr.
Men som Alex siger, har de vundet samtlige tests.

Med hensyn til din bløde forgaffel kan jeg anbefale et sæt prograsive fjedre, har selv fået monteret Hyperpro (af Alex) og det virker bare  :D
Men om de hedder Hyperpro, Öhlins eller White Power osv. er nok det samme :?
Men hvis du er i Danmark er jeg sikker på at Alex har et sæt til din også  8)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Dekk til SV650S
« Svar #6 Dato: Maj 06, 2006, 12:45:28 am »
Takk for gode tips.
Snakket med det lokale Suzuki verksted i dag, han mente også nye progressive fjærer ville gjøre susen.
Får tak i Øhlins til en rimelig penge(ca 1400 NOK).

Et annet spørsmål til dere her. Kjører dere 95 oktan bensin eller 98 oktan på sykkelen? Og i så fall, merker dere noe forskjell?
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Dekk til SV650S
« Svar #7 Dato: Maj 06, 2006, 06:37:59 am »
Af en eller anden obskur årsag er det stort set umuligt at finde 98 oktan her i Danmark. Så valget står som regel mellem 92 og 95. Og da Suzuki foreskriver oktan 95, er valget ikke så svært.
Jeg har dog prøvet at køre på oktan 100 i Tyskland, og kunne ærlig talt ikke rigtig mærke nogen som helst forskel.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Dekk til SV650S
« Svar #8 Dato: Maj 06, 2006, 08:41:33 am »
Citér

Et annet spørsmål til dere her. Kjører dere 95 oktan bensin eller 98 oktan på sykkelen? Og i så fall, merker dere noe forskjell?


Jeg kører nu på 92 som Suzuki foreskriver til SV1000.

Jeg har kørt shell V-power 97 oktan i et par år, men kan ikke mærke forskellen (kun i prisen)

Jeg vil tro at Den nye SV650 også kan køre på 92 oktan.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Dekk til SV650S
« Svar #9 Dato: Maj 06, 2006, 04:00:07 pm »
Til "gamle" SVin vil jeg klart anbefale at man holder sig fra V-power, min har gået af helvede til de par gange jeg har prøvet det  :evil:
Jeg har ikke prøvet de andre selskabers "super benzin" af fryg for samme reaktion fra dyret  :?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Dekk til SV650S
« Svar #10 Dato: Maj 06, 2006, 05:03:25 pm »
Jeg kan kun tilslutte mig hvad B2 skriver. Jeg har hørt mange steder, at man simpelthen skal holde sig fra "super benzin", når man kører MC.
Men jeg har lige fundet ud af, at "min" Statoil (hjørnet af Klampenborgvej/Lundtoftegårdsvej her i Lyngby) har almindelig blyfri oktan 98 (nu har jeg også kun boet her i 9 måneder), så det vil jeg da prøve at køre med et stykke tid, og se om det reelt har nogen effekt frem for oktan 95.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Dekk til SV650S
« Svar #11 Dato: Maj 06, 2006, 09:56:26 pm »
Skal prøve ut 98 oktan blyfri selv og ligge unna 95oktan V-Power..
Synes jeg merker noe forskjell på min bil(Peugeot 307CC) når jeg kjører 98oktan da..
92 oktan finnes forresten ikke i Norge..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Dekk til SV650S
« Svar #12 Dato: Maj 06, 2006, 11:00:13 pm »
Citér
den norske olie baron
Skal prøve ut 98 oktan blyfri selv og ligge unna 95oktan V-Power..
Synes jeg merker noe forskjell på min bil(Peugeot 307CC) når jeg kjører 98oktan da..
92 oktan finnes forresten ikke i Norge..

ja det er typisk, i beholder alle de gode varer til jer selv og så må vi andre nøjes med Lada benzin :evil:



 :wink:
   

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Dekk til SV650S
« Svar #13 Dato: Maj 07, 2006, 09:32:45 am »
Citér
Freddy:
Jeg kan kun tilslutte mig hvad B2 skriver. Jeg har hørt mange steder, at man simpelthen skal holde sig fra "super benzin", når man kører MC.

Pladderballe!

Hvorfor skulle det være så dårligt til MC'er generelt?  Måske har det en skidt effekt på modeller med karburator, men for indsprøjtningsmodeller er der altså ingen problemer.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Dekk til SV650S
« Svar #14 Dato: Maj 07, 2006, 10:13:28 am »
Citér

Hvorfor skulle det være så dårligt til MC'er generelt?  Måske har det en skidt effekt på modeller med karburator, men for indsprøjtningsmodeller er der altså ingen problemer.


Oplever heller ingen problemer - hælder også "flower-power-benzin" på min MC hvis jeg kan komme til det..

Den kører da fint?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.