Bare for at være med er bestillingslisten så (for en konvertering);
1 stk 750/1000 forgaffel med bremser og pads
1 stk SV1000 eller GSXR forhjul med skiver (hvad er størrelsen ??)
1 stk Fender fra GSXR
1 stk GSXR Rotor og speedsensor
1 stk Speedohealer
Du kan beholde upper og lower triple fra SV ?
??? mangler der noget ud over værktøj, penge og tid ?
Lige for at give hvad jeg ved:
1) Ja, evt. en 600 forgaffel fra 2004 da den også er upside down
Jeg kender ikke til at 2004 forgafler ikke skulle passe.
Jeg har dog læst
et enkelt sted at "offset" er ændret på 2004'erne.
Offset er den afstand gaffelbenene er rykket frem i forhold til kronrøret og mindre offset rykker derved forhjulet nærmere motor/køler og ændrer lidt på styreegenskaberne.
Hvorvidt der er hold i denne offset teori har jeg ikke fået bekræftet.
2) ja, størrelsen er den samme som en SV650 fælg 17x3,5 tommer, men den bruger en tykkere aksel. Bremseskiver har forskellig størrelse på hhv SV1000, GSX-R med almindelige bremser og GSX-R med radial bremser.
3) Ja, men den skal vist matche hvorvidt det er en forgaffel med radial bremser eller ej
4) Ja, hvis du vil flytte sensoren som tidligere nævnt
5) Ja, jvf. nr. 4
Det skal som sagt være GSX-R tripler. Til en gammel model SV650 skal du have en SRAD top triple, der har tændingsnøglen i midten.
Hvis ikke virker styrlåsen formentlig ikke.
Desuden er der et lille "issue" omkring kronrørslejerne da den gamle model SV650 har et anderledes leje i bunden eller toppen i forhold til GSX-R'eren.
Desuden kan anbefales at få en GSX-R mastercylinder (forbremsegrebet) for at få tilstrækkelig bremsetryk. Eller i hvertfald for at få bedre bremseeffekt end original SV.
Pyha, noget jeg mangler ?