Forfatter Emne: GSX-R forgaffel  (Læst 21834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Redneck

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
GSX-R forgaffel
« Svar #30 Dato: Januar 31, 2005, 05:43:51 pm »
Hvis der er nogen der er interesseret så er der en hel forgaffel til en '03 GSXR 750 der løber ud om 12 timer på eBay. Jeg ved han sender til DK for jeg har spurgt ham ad. Mindsteprisen er ikke opnået men der kan ikke være langt.. og det er en komplet gaffel med mindre end 1600km på klokken :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4521856346&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT
- Smith & Wesson -
the original point and click interface

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
GSX-R forgaffel
« Svar #31 Dato: Februar 03, 2005, 01:41:35 pm »
Bare for at være med er bestillingslisten så (for en konvertering);


1 stk 750/1000 forgaffel med bremser og pads
1 stk SV1000 eller GSXR forhjul med skiver (hvad er størrelsen ??)
1 stk Fender fra GSXR
1 stk GSXR Rotor og speedsensor
1 stk Speedohealer

Du kan beholde upper og lower triple fra SV ?

??? mangler der noget ud over værktøj, penge og tid ?
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Redneck

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
GSX-R forgaffel
« Svar #32 Dato: Februar 03, 2005, 01:56:12 pm »
Citat fra: PWEE
Bare for at være med er bestillingslisten så (for en konvertering);


1 stk 750/1000 forgaffel med bremser og pads
1 stk SV1000 eller GSXR forhjul med skiver (hvad er størrelsen ??)
1 stk Fender fra GSXR
1 stk GSXR Rotor og speedsensor
1 stk Speedohealer

Du kan beholde upper og lower triple fra SV ?

??? mangler der noget ud over værktøj, penge og tid ?


1) ja en 750er gaffel ell. en 1000er men kun til og med 2003 så vidt jeg ved er kronrøret større på 2004 og frem

2) mht. hjulet tror jeg ikke du får en SV fælg på en GSXR gaffel med mindre du kan fixe en custom for-aksel

3) 1 stk fender til en GSXR upsidedown gaffel jepps

4) GSXR Rotor og speedsensor afhænger af om nogle der er fikse på fingrene kan lave den før omtalte for-aksel, hvis man kan få SV hjulet på GSXR gaflen behøver man ikke flytte pickuppen og har ikke brug for hverken rotor/sensor fra GSXR eller en SpeedoHealer.

Det ville også gøre det hele noget billigere at kaste sig ud i  :D

5) Tripple's (broer) kan ikke genbruges da den nye gaffel er upsidedown og så at sige er omvendt af den originale SV så hullerne i original broen
er for små.

...og så blev man endnu mere forvirret   :shock:
og jeg har sikkert glemt en masse  :D
- Smith & Wesson -
the original point and click interface

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
GSX-R forgaffel
« Svar #33 Dato: Februar 03, 2005, 02:13:37 pm »
Koster en forhjul til GSXR ikke en halv arm ?

Og hvis man før et SVforhjul på, er bremskiverne så ikke for små ? eller passer det sammen (her under forudsætning af at det er jeres K3/K4)
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GSX-R forgaffel
« Svar #34 Dato: Februar 03, 2005, 02:39:45 pm »
Citat fra: PWEE
Bare for at være med er bestillingslisten så (for en konvertering);


1 stk 750/1000 forgaffel med bremser og pads
1 stk SV1000 eller GSXR forhjul med skiver (hvad er størrelsen ??)
1 stk Fender fra GSXR
1 stk GSXR Rotor og speedsensor
1 stk Speedohealer

Du kan beholde upper og lower triple fra SV ?

??? mangler der noget ud over værktøj, penge og tid ?


Lige for at give hvad jeg ved:

1) Ja, evt. en 600 forgaffel fra 2004 da den også er upside down
Jeg kender ikke til at 2004 forgafler ikke skulle passe.
Jeg har dog læst et enkelt sted at "offset" er ændret på 2004'erne.
Offset er den afstand gaffelbenene er rykket frem i forhold til kronrøret og mindre offset rykker derved forhjulet nærmere motor/køler og ændrer lidt på styreegenskaberne.
Hvorvidt der er hold i denne offset teori har jeg ikke fået bekræftet.

2) ja, størrelsen er den samme som en SV650 fælg 17x3,5 tommer, men den bruger en tykkere aksel. Bremseskiver har forskellig størrelse på hhv SV1000, GSX-R med almindelige bremser og GSX-R med radial bremser.

3) Ja, men den skal vist matche hvorvidt det er en forgaffel med radial bremser eller ej

4) Ja, hvis du vil flytte sensoren som tidligere nævnt

5) Ja, jvf. nr. 4

Det skal som sagt være GSX-R tripler. Til en gammel model SV650 skal du have en SRAD top triple, der har tændingsnøglen i midten.
Hvis ikke virker styrlåsen formentlig ikke.

Desuden er der et lille "issue" omkring kronrørslejerne da den gamle model SV650 har et anderledes leje i bunden eller toppen i forhold til GSX-R'eren.

Desuden kan anbefales at få en GSX-R mastercylinder (forbremsegrebet) for at få tilstrækkelig bremsetryk. Eller i hvertfald for at få bedre bremseeffekt end original SV.

Pyha, noget jeg mangler ?  :?
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GSX-R forgaffel
« Svar #35 Dato: Februar 03, 2005, 02:44:02 pm »
Citat fra: PWEE
Koster en forhjul til GSXR ikke en halv arm ?

Og hvis man før et SVforhjul på, er bremskiverne så ikke for små ? eller passer det sammen (her under forudsætning af at det er jeres K3/K4)


Det koster nok mere end 100,- kr.  :wink:

Nej, bremseskiverne er faktisk 10 mm for små hhv. 290 mm mod GSX-R'erens 300 mm.
Min plan er at bruge SV forhjulet. Men hvis jeg ikke kan montere 300 mm GSX-R skiver, så vil jeg prøve at bruge SV'erens egne. Det giver nok ikke fuld effekt og der vil være en lille del af bremseklodserne der ikke bliver slidt, men det skulle kunne lade sig gøre.
Jeg havde spurgt om det på svrider.com og de mente også det ville være OK selvom skiverne var lidt for små.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
GSX-R forgaffel
« Svar #36 Dato: Februar 03, 2005, 03:23:23 pm »
SRAD ??? :roll:

Mindre bremseeffekt, det lyder ikke sundt ?  :shock: du mindsker bremseeffekten ? dvs du ikke opnår fuld effekt på dine bremseklodser.....hmmmmm

Kig i mit -Amlum- :lol:  der er en artikel omkring James Holland fra JHS, der kan man SE en GSXR forgaffel på en SVSK1, med TL1000 forhjul....og wavediscs...mmmmmm
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GSX-R forgaffel
« Svar #37 Dato: Februar 03, 2005, 03:42:45 pm »
Citat fra: PWEE
SRAD ??? :roll:

Mindre bremseeffekt, det lyder ikke sundt ?  :shock: du mindsker bremseeffekten ? dvs du ikke opnår fuld effekt på dine bremseklodser.....hmmmmm

Kig i mit -Amlum- :lol:  der er en artikel omkring James Holland fra JHS, der kan man SE en GSXR forgaffel på en SVSK1, med TL1000 forhjul....og wavediscs...mmmmmm


SRAD er GSX-R generationen før K-serien fra 2001 (hhv. K1, K2 osv)
Dvs. SRAD er årgang 2000 eller ældre (ved ikke hvornår den kom frem)
SRAD er bare noget der stod på dem (Suzuki Ram Air Direct)

Med mindre bremseeffekt menes i forhold til GSX-R'erens, men det vil stadig være bedre end normal SV.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Redneck

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
GSX-R forgaffel
« Svar #38 Dato: Februar 03, 2005, 05:46:41 pm »
Citér


1) Ja, evt. en 600 forgaffel fra 2004 da den også er upside down
Jeg kender ikke til at 2004 forgafler ikke skulle passe.
Jeg har dog læst et enkelt sted at "offset" er ændret på 2004'erne.
Offset er den afstand gaffelbenene er rykket frem i forhold til kronrøret og mindre offset rykker derved forhjulet nærmere motor/køler og ændrer lidt på styreegenskaberne.
Hvorvidt der er hold i denne offset teori har jeg ikke fået bekræftet.


har set det skrevet flere steder at broerne fra en '04 ikke passer på en '03 gaffel så det er meget muligt det er fordi benene er flyttet ud.

har også set en hel del skriveri om at en gaffel fra '04 1000er ikke
passer på SV... forstod på det at grunden var kronrørets tykkelse
men har nok ikke fattet det rigtigt  :wink:

kan vi blive enige om at en 600/750/1000 gaffel fra '01 - '03 passer uden problemer, så er jeg glad  :D  (de er også billigere)

komplet forhjul fåes på eBay for mellem 125-200$, også med skiver.

et link til en god "currency converter" så man kan se hva det koster
i rigtige penge  :shock:

http://www.wmeinc.com/Converter.asp
- Smith & Wesson -
the original point and click interface

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GSX-R forgaffel
« Svar #39 Dato: Februar 03, 2005, 05:54:09 pm »
Citat fra: Redneck

Kan vi blive enige om at en 600/750/1000 gaffel fra '01 - '03 passer uden problemer, så er jeg glad  :D  (de er også billigere)


Ja  :)

Men lige en ting til, 600 gaflen fra 01-03 er jo altså ikke upside-down.

Og der er lige det med kronrørslejet hvis man har en gammel SV.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Redneck

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
GSX-R forgaffel
« Svar #40 Dato: Februar 03, 2005, 07:41:03 pm »
Godt, så har jeg ro i sindet igen  :)
jeg snakkede forøvrigt med ham gutten jeg købte gaflen af (en ophugger)
omkring det med master cylinderen foran og han sagde der ikke var nogen grund til at skifte den med en GSXR. ifølge ham var effekten så lille at det var en unødvendig investering.
Jeg kender ikke diameteren på stemplet i de to modeller men jeg valgte
at stole på det og spare de penge i første omgang. Så hellere nogle armerede slanger  :P
- Smith & Wesson -
the original point and click interface

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
GSX-R forgaffel
« Svar #41 Dato: Februar 03, 2005, 07:45:05 pm »
Citat fra: Redneck


et link til en god "currency converter" så man kan se hva det koster
i rigtige penge  :shock:

http://www.wmeinc.com/Converter.asp


bortset fra at knalperlerne forveksler Euroen med Eurodollar, som er noget ganske andet... :evil:  :evil:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Redneck

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
GSX-R forgaffel
« Svar #42 Dato: Februar 03, 2005, 07:58:00 pm »
okay så lærte jeg også noget idag  :D
hvad er forskellen, troede faktisk det var det samme ups  :oops:

passer kursen ikke nogenlunde sammen ?
- Smith & Wesson -
the original point and click interface

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
GSX-R forgaffel
« Svar #43 Dato: Februar 03, 2005, 08:41:53 pm »
Citat fra: Redneck
okay så lærte jeg også noget idag  :D
hvad er forskellen, troede faktisk det var det samme ups  :oops:

passer kursen ikke nogenlunde sammen ?


Jo, det passer med Euro kursen.

Definitionen på en Eurodollar kort fortalt:
En amerikansk dollar ihændehavet af fremmed institution udenfor U.S.A, sædvanligvis en bank i Europa, ofte som følge af den betaling  virksomheder uden for U.S.A. modtager for deres varer eller serviceydelser.
Eller på engelsk:(planket fra nettet)

U.S. dollar-denominated deposits at foreign banks or foreign branches of American banks. By locating outside of the United States, eurodollars escape regulation by the Federal Reserve Board.
 
Originally, dollar-denominated deposits not subject to U.S. banking regulations were held almost exclusively in Europe; hence the name eurodollars. These deposits are still mostly held in Europe, but they're also held in such countries as the Bahamas, Canada, the Cayman Islands, Hong Kong, Japan, the Netherlands Antilles, Panama, and Singapore. Regardless of where they are held, such deposits are referred to as eurodollars.

Since the eurodollar market is relatively free of regulation, banks in the eurodollar market can operate on narrower margins than banks in the United States. Thus, the eurodollar market has expanded largely as a means of avoiding the regulatory costs involved in dollar-denominated financial intermediation.

 

Så har du ganske rigtig lært, at der er forskel - og hvorfor...Men det er nok mere for de med interesse i finansverdenen, end det er for eBay'ende MC'ister... :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
GSX-R forgaffel
« Svar #44 Dato: Februar 03, 2005, 10:07:54 pm »
jeg bruger www.valutakurser.dk den har været korrekt indtil nu  :)
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)