Forfatter Emne: Vedligeholdelse af MC  (Læst 8573 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Capone

• Sandt SVin
Vedligeholdelse af MC
« Dato: Juli 08, 2004, 11:09:45 pm »
Er der nogen her på forum som har gjort erfaringer med Ultraglozz. Jeg tænker ikke kun på om MC-en kommer til at skinne som lovet, men også om glansen holder og det virkelig beskytter mod småridser??

Jeg ville sætte stor pris på at høre om folks måder at holde MC på. Hvad vasker I MC-en I/med. Hvad fjerner I kædespray med (fra fælg osv). Hvad bruger I til beskyttelse af "blanke" dele. Efter behandler I med noget specielt efter en vask?

Hvad skal man specielt være opmærksom på??

:?:  :?:  :?:  :?:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Kenn H. Jensen

• Plastikrocker
    • http://www.multi-max.dk
Re: Vedligeholdelse af MC
« Svar #1 Dato: Juli 08, 2004, 11:50:11 pm »
Citat fra: Capone
Er der nogen her på forum som har gjort erfaringer med Ultraglozz. Jeg tænker ikke kun på om MC-en kommer til at skinne som lovet, men også om glansen holder og det virkelig beskytter mod småridser??

Jeg ville sætte stor pris på at høre om folks måder at holde MC på. Hvad vasker I MC-en I/med. Hvad fjerner I kædespray med (fra fælg osv). Hvad bruger I til beskyttelse af "blanke" dele. Efter behandler I med noget specielt efter en vask?

Hvad skal man specielt være opmærksom på??

:?:  :?:  :?:  :?:

Jeg har brugt Ultraglozz et par gange, og den bliver da flot. Men jeg bruger ligeså gerne en hvilken som helst anden voks, f.eks. Turtle. Problemet med Ultraglozz, Turtle og mange andre er at de indeholder kridt, og det giver sådan nogle kedelige hvide "efterladenskaber" der hvor man ikke lige kan komme til at tørre det af. Det er også et problem hvis man får ramt noget af det sorte plastik på MCen. (Hvad får man egentlig det af med? )

Til rengøring af fælge plejer jeg at bruge lugtfri petroleum. Det kan være en fordel at komme det i en forstøverflaske, og så have et par klude til at tørre efter med. WD40 kan selvfølgelig også bruges, men det er noget dyrere ;-)

Hvis nogen af jer kender til et voksprodukt der ikke laver de hvide "efterladenskaber", så hører jeg gerne om det. Jeg har endnu ikke fået nogle på min egen, men kammeraten fik hjælp til sin, og der blev altså ramt ved siden af  :(
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - Tidl. SV650S ´00
http://www.dfmc.dk/?id=271 www.dmcn.dk #816
Køb de populære MultiMax - Max Lite - Laser Lite ørepropper på www.multi-max.dk

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Vedligeholdelse af MC
« Svar #2 Dato: Juli 09, 2004, 08:24:03 am »
Jeg brugte Ultraglozz et par dage efter jeg købte min SV'er (d. 2/4 i år) mest i håb om at det ville give lidt beskyttelse mod småridser.
Jeg har (endnu) ikke givet den en ny omgang.
Men jeg har da ikke fundet nogle småridser endnu  :D
Jeg har dog også sat en tankbeskytter på siden da...

Sidst jeg rengjorde fælge brugte jeg bare petroleum på en klud, det tog alle pletterne.
Petroleum kan også bruges på kæden, gerne vha. en pensel eller børste.

Jeg har også prøvet noget Motorex Chain Cleaner, på spraydåse, men det kan det samme som almindelig petroleum og koster noget mere.

Almindelig vask af mc'en, der bruger jeg Alaska Autoshampoo, sammen med en autovaskebørste, som er meget blød.
Jeg har bare fulgt vejledningen på dunken: skyl mc'en med vand, vask/skrub med vand med autoshampoo, skyl af og tør efter.
og hvis jeg samtidig har rengjort kæde smører jeg den.

Det eneste jeg er rigtig opmærksom på, det er at undgå at sprøjte vand ind "over" motoren, altså der hvor karburatorer/spjældhuse m.m. sidder.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Capone

• Sandt SVin
Vedligeholdelse af MC
« Svar #3 Dato: Juli 09, 2004, 10:00:31 am »
:!: Jeg har læst at hvis man får hvide striber fra Ultraglozz på plast/vinyl kan det fjernes med Ultraglozz vinyl rens, men det skal gøres indenfor 6 timer!!!

Jeg har ikke hørt om produkter som ikke giver striber, men efter sigende skulle Sonax produkter være lettere at arbejde med end ultraglozz. Ved så ikke om det virker/beskytter lige så effektivt.

Tak for jeres svar. Og kan vi så snart få noget solskin!!!!   8)

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Vedligeholdelse af MC
« Svar #4 Dato: Juli 09, 2004, 10:25:00 am »
Citat fra: Capone
Og kan vi så snart få noget solskin!!!!   8)

Ja tak !
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

michael.

• Plastikrocker
Vedligeholdelse af MC
« Svar #5 Dato: August 16, 2005, 08:36:14 pm »
haloo noget der er godt og jeg mener MEGET GODT er noget der hedder SONAX XTREME det er for mig det bedste der findes har brugt det i snart 10 år. men det er også lidt dyrt. kan fås på de forskellige tankstationer og i BILKA har jeg også set det koster ca 100.kr for 250ml. hygge til alle og kør pænt derude :lol:  :lol:  :lol:
suzuki Hayabusa...

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Vedligeholdelse af MC
« Svar #6 Dato: August 16, 2005, 11:46:55 pm »
Ultragloss virker røv.... har du set mine ridser  :lol:  :lol:  :lol:

Det ´r gas, jeg syntes det er godt men du skal være noget omhyggelig for at få alt voksen væk i samlinger ol. specielt på en mørk maskine men du kan altså altid få det af og det skader i hvert fald ikke!!

Lampeolie (petrolium) virker fint til olieræster på hele maskinen :idea:

Ellers er Motorex Chain Cleaner som nævnt også godt (men dyrt i forhold til..) ligesom deres kædeolie også er rigtig god!!
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

jeppe

• Plastikrocker
Silkolene Pro-Prep
« Svar #7 Dato: August 17, 2005, 12:40:08 am »
jeg bruger noget der hedder  Silkolene Pro-Prep det er en spray voks der ikke efterlader hvide striber på plastik og lig.. i mine øjne et genialt produkt.

vaks cyklen tør den af så den er tør,sprøjt Pro-Prep og tør det af med en blød klud og overfladen bliver som numsen på en supermodel.

jeg mener det koster ca 60kr pr dåse

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Freno

• Roadracer
Vedligeholdelse af MC
« Svar #8 Dato: August 17, 2005, 08:31:05 am »
Mener at du kan undgå hvide striber, ved først at smøre plast ind i sonax kunstgele.
Men ellers har jeg købt en voks som er uden kridt, finder lige ud af hvad den hedder til i morgen.
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Vedligeholdelse af MC
« Svar #9 Dato: August 17, 2005, 10:12:23 am »
Turtle Wax, det virker bare :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Bongers

• Gæst
Vedligeholdelse af MC
« Svar #10 Dato: August 17, 2005, 10:15:10 am »
Det har været oppe før - og nogen bør skrive en guide
 :wink:  :wink:
tror jeg, engang påtog min opgaven  :cry:  men jeg har nok fejlet  :oops:  :oops:  undskyld gutter, tilgiv mig..

Freno

• Roadracer
Vedligeholdelse af MC
« Svar #11 Dato: August 17, 2005, 10:19:44 am »
Citat fra: Bongers
Det har været oppe før - og nogen bør skrive en guide
 :wink:  :wink:
tror jeg, engang påtog min opgaven  :cry:  men jeg har nok fejlet  :oops:  :oops:  undskyld gutter, tilgiv mig..

Får dårligt.. du har fejlet.. nu er du også et dårligt menneske..  :twisted:  :twisted:  :shock:  :wink:
/Martin 'Freno'
Rød SV1000S K4, med kåbe

Nunc est bibendum

SVX

• Søndagskører
  • **
Vedligeholdelse af MC
« Svar #12 Dato: August 17, 2005, 11:13:17 pm »
jeg bruger også lampeolie til og fjerne olierester på fælg mm.
SV 650 S '00 BLACK, AKRAPOVIC TITAN

Anita

• Plastikrocker
Vedligeholdelse af MC
« Svar #13 Dato: August 18, 2005, 05:40:40 pm »
Citat fra: Hønse
Lampeolie (petrolium) virker fint til olieræster på hele maskinen :idea:

Har også prøvet lampeolie og kan kun sige det funker perfekt  :D Brugte også lampeolie til at fjerne klistermærker, der ikke liiiige ville gå af, selv om jeg brugte det gamle  trick med at opvarme mærket først med f.eks. en hårtørrer.........
SV1000S K4