Forfatter Emne: Kåbe Defekt.  (Læst 2445 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Kåbe Defekt.
« Dato: April 19, 2006, 10:10:31 am »
Jeg har fra ny fået en Fuldkåbe på min SV1000s. Nu efter 1 år og ca. 13000 km. er lortet begyndt at lave revner rundt omkring.
Er der nogen der har oplevet det samme?
Burde det ikke være muligt at få den udskiftet på garantien da den kun er 13 mdr. gammel?
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Kåbe Defekt.
« Svar #1 Dato: April 19, 2006, 10:20:25 am »
Er kåben købt monteret på cyklen, fra forhandleren ??

For så har du ret til at få den udbedret – med mindre at forhandleren kan påvis at du har misvedligeholdt cyklen – eller brugt den i mod al sundfornuft ??
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Kåbe Defekt.
« Svar #2 Dato: April 19, 2006, 10:27:27 am »
Ja forhandler har monteret den fra ny, men jeg har dog selv demonteret den i forbindelse med service. Men eller er den som den skal være.
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Kåbe Defekt.
« Svar #3 Dato: April 19, 2006, 10:36:48 am »
Hvis det er revner, der er opstået grundet rystelser i plasten – mindre revner gerne omkring samlinger/skruer. Så havde man som kunde ikke forventet denne form for slidtages da du købte varen – og derfor bør det udbedres af sælger!

Du skal henvende dig til forhandleren, hurtigst muligt – du kan ringe og aftale tid, ellers skrive en mail, om at du har opdaget fejlen/manglen og at du kommer forbi inden for rimelig tid (en uge).

Forhandleren kan herefter udbedre skaden, ombytte – eller med i accept give nedslag i prisen.
Han må ikke beholde den i 14 dage (det er en vurderingssag, efter skaden størrelse) – men kan sige hvornår du skal komme igen for at få det lavet !!

Men du har to års klageret, så brug den – og tror ikke han kan tilbage vise den der!!

Evt poster et billede af skaderne !!
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Kåbe Defekt.
« Svar #4 Dato: April 19, 2006, 10:42:06 am »
Jeg har ikke mulighed for et billede, da min maskine ikke rigtig er kommet frem fra garagen endnu. Ringer til min forhandler er til middag så er spændt på hvad han siger.
Han er bare den type der kommer med en total dårlig undskyldning hver gang man har en klage. Men nu må vi se. ellers må man jo tale med store ord.  :evil:
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Kåbe Defekt.
« Svar #5 Dato: April 19, 2006, 10:46:03 am »
Citat fra: Claus

Han er bare den type der kommer med en total dårlig undskyldning hver gang man har en klage. Men nu må vi se. ellers må man jo tale med store ord.  :evil:


Det sku vel ikke være MC hjørnet  LOL ...

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Kåbe Defekt.
« Svar #6 Dato: April 19, 2006, 10:49:35 am »
Tror ikke du behøves at tale med store ord  :? Bare sætte dig ind i tingene først  :wink:

Brug nogle minutter her !! http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/reparationer/

Men tage nogle billeder - og hvis han afviser dig, så skriver du til ham, hvis han afviser det eller negliger det - så klager du bare.. (kåben er en del af hele varen (mc) så klagen udregnes efter hele maskinens pris !!)
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Kåbe Defekt.
« Svar #7 Dato: April 19, 2006, 10:49:54 am »
Nej :D  Det er en lille suzuki forhandler som hedder Linnet´s auto og MC som ligger i sønderjylland. Manden som ejer butikken er skide flink og giver gerne lidt rabat+ hvis man mangler en special del til sin kværn så prøver han gerne på at hjælpe, istedet for bare at sige at det findes ikke.
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Claus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Kåbe Defekt.
« Svar #8 Dato: April 19, 2006, 11:02:16 am »
Har lige snakket med ham og han har oplevet det før. de havde før skiften en så det var ikke noget problem. Jeg skal bare aflevere maskinen på lørdag og så kigger han på det. Skide godt :D
SV1000S Sølv. Ritzoma Blink. Komplet Shark udstødning. Pipercross stage 2. Ermax Hugger. Anden Bagende. Kåbe.

Meldal

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Kåbe Defekt.
« Svar #9 Dato: April 19, 2006, 08:38:00 pm »
Jeg vil tro at:
Hvis ikke kåben er ophængt i gummibøsninger, vil den med tiden revne omkring hvor den er spændt fast.

Pga vibrationer.

Så det nytter måske ikke bare at skifte den.... :?
SV650N '99 Med masse gejl og hjemmelavet lir - Nu også med SV1000 S styrkåbe!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Kåbe Defekt.
« Svar #10 Dato: April 19, 2006, 11:29:26 pm »
Husk nu kvitering på reperationen/udskiftningen, da din garanti starter på ny på den repererede/udskiftede del. :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing