Forfatter Emne: Software til forum  (Læst 10592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Software til forum
« Svar #30 Dato: April 10, 2006, 10:02:44 am »
Citat fra: Jannik
Citat fra: Bongers
Ved ikke, om de der siger, at de nok skal betale er fordi de støtter op om forumet – eller de mener det er den bedste software løsning til forumet  :?


Alle os som ikke kender de forskellige programmer støtter op om Ole´s valg da han jo er den IT-kyndige på forumet ik´? :wink:  :wink:


Jeg tilholder mig begge dele. Elsker det her forum!!! Jeg er helt overbevist om, at Ole ved hvad han gør, og vi har flere gange sagt til Ole, at mangler der penge til noget, så skal han endelig råbe op. Det gør han så nu!! Jeg har ærlig talt ikke sat mig ind i, hvad det er for noget software, for jeg stoler 100% på, at Ole som altid gør hvad der er bedst for forum!! Hvis Ole skrev, at han manglede penge til næste måneds husleje, ja så havde jeg sgu nok også spædet til der... Synes han har gjort et ualmindelig godt arbejde, og glæder mig til at se det nye der skal ske...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Software til forum
« Svar #31 Dato: April 10, 2006, 10:19:38 am »
Ole råber ikke op om penge – han spørge om vi skal indkøbe et stykke software… om vi skal skifte forumet ud med noget andet – og hvad det skal være

At købe noget i forening – det er et skridt længere mod  at blive medlemmer, betalende medlemmer, og vi er blevet enige om at der nok ikke mange der var kommet her ind første gang, hvis det havde koste 100 kroner at oprette dig

Jeg var selv indkasso/vandbære, sidst da Ole skulle havde penge og gik rundt og bad folk om at smide hvad de gerne ville, for at beholde serverpladsen. Så jeg anfægter ikke Ole, eller betalinger !!

Men om det er forumets bedste løsning – og det er der som jeg nævnte første gang, hvis Ole ved hvordan det virker !! Men har svært ved at tror at der ikke findes noget freeware der er lige så godt (vi har jo ikke en million brugere der skal styres med hårdhånd, og en holdning der gør at vi er hacker mål for alle – så måske er det software et overkill )

Men jeg tyre mere til banner reklamer, eller links – og så holde det uden medlemmer
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Software til forum
« Svar #32 Dato: April 10, 2006, 10:55:12 am »
Citér

Men jeg tyre mere til banner reklamer, eller links – og så holde det uden medlemmer


Det mener du ikke seriøst vel?? - Orker ikke endnu én side med bannere
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Software til forum
« Svar #33 Dato: April 10, 2006, 11:08:51 am »
Citér
Citér

Men jeg tyre mere til banner reklamer, eller links – og så holde det uden medlemmer


Det mener du ikke seriøst vel?? - Orker ikke endnu én side med bannere
Jeg er nu også helst fri for alt det skrammel :?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Software til forum
« Svar #34 Dato: April 10, 2006, 11:24:16 am »
Citér

Jeg kan forstå at dette er den bedsteløsning, hvis Ole ved hvordan skidtet virker eller vil jeg kraftigt foreslå phpnuke ! ved godt det lugter af det nuværende, men det har både sine fordele og sine ulemper !!


Det løser jo ikke forum-problematikken.. PHPNuke er portal-software, ikke forumsoftware.. Og den integrer til phpBB og ærlig talt, jeg gider ikke phpBB mere.. Jeg er fint med på noget portal-halløj, men det bliver ikke med phpBB.. :) I øvrigt så imponerer php-nukes hjemmeside mig ikke.. Den skræmmer mig nærmere.. :)

Jeg holder mere på den mkportal, som Hønse fandt.. Den integrerer fint til vBulletin..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Software til forum
« Svar #35 Dato: April 10, 2006, 11:38:34 am »
Citat fra: Bongers
Ole råber ikke op om penge – han spørge om vi skal indkøbe et stykke software… om vi skal skifte forumet ud med noget andet – og hvad det skal være

At købe noget i forening – det er et skridt længere mod  at blive medlemmer, betalende medlemmer, og vi er blevet enige om at der nok ikke mange der var kommet her ind første gang, hvis det havde koste 100 kroner at oprette dig


Når man skal indkøbe et stykke software, så koster det også penge  :wink:

Og egentlig er jeg helt ligeglad med, om alle betaler eller om det er os, der bruger forum mest, der betaler gildet... Føler ikke at vi skal til at være et betalende forum af den grund. Synes ikke 160$ er frygtelig mange penge Slet ikke når jeg tænker på hvad sådan en som mig har fået ud af at være her...
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Software til forum
« Svar #36 Dato: April 10, 2006, 11:48:20 am »
Citat fra: SVea
Slet ikke når jeg tænker på hvad sådan en som mig har fået ud af at være her...


Uhhh... SVea.. du lægger dem lige til højre benet..

Jeg skal nok holde min mund  :wink:  :wink:  HÆÆHÆHÆ :twisted:  :twisted:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Software til forum
« Svar #37 Dato: April 10, 2006, 12:20:35 pm »
@ Ole: Jeg er ikke den store tilhænger af PHP i det hele taget, men jeg går ud fra at din platform er opsat med PHP i tankerne. Apacheserver på en Linuxbox?
Har du overvejet phpBB2? Eller er den lige så crappy som den nuværende?
PHPNuke er måske lidt overkill, netop fordi der er så meget andet inkluderet, som ikke er nødvendigt blot for at drive et forum.
Min klan (ja, jeg spiller lidt CS fra tid til anden) har netop implementeret et nyt site, baseret på Joomla (en videreudvikling af Mambo), hvor man kan køre med lige nøjagtig de moduler man har brug for. Forummet dertil er noget, der hedder JoomlaBoard, men om det kan køre standalone, ved jeg ikke. Det var måske værd at kigge på?
Anyway, så er det vist altsammen freeware, så hvis det ikke er for besværligt at have med at gøre, er det måske et alternativ?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Software til forum
« Svar #38 Dato: April 10, 2006, 12:24:22 pm »
Citat fra: Luske
Citat fra: SVea
Slet ikke når jeg tænker på hvad sådan en som mig har fået ud af at være her...


Uhhh... SVea.. du lægger dem lige til højre benet..

Jeg skal nok holde min mund  :wink:  :wink:  HÆÆHÆHÆ :twisted:  :twisted:

Nej, nej, nej Luske, sig frem  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Software til forum
« Svar #39 Dato: April 10, 2006, 12:33:22 pm »
Citat fra: Zierra
@ Ole: Jeg er ikke den store tilhænger af PHP i det hele taget, men jeg går ud fra at din platform er opsat med PHP i tankerne. Apacheserver på en Linuxbox?
Har du overvejet phpBB2? Eller er den lige så crappy som den nuværende?
PHPNuke er måske lidt overkill, netop fordi der er så meget andet inkluderet, som ikke er nødvendigt blot for at drive et forum.
Min klan (ja, jeg spiller lidt CS fra tid til anden) har netop implementeret et nyt site, baseret på Joomla (en videreudvikling af Mambo), hvor man kan køre med lige nøjagtig de moduler man har brug for. Forummet dertil er noget, der hedder JoomlaBoard, men om det kan køre standalone, ved jeg ikke. Det var måske værd at kigge på?
Anyway, så er det vist altsammen freeware, så hvis det ikke er for besværligt at have med at gøre, er det måske et alternativ?


Jep.. Det er en Linux-box.. Ja, Joomla ser meget interessant ud.. Jeg kigger lige lidt muligheder.. Vi har flere gange snakket om noget stort og flot integreret halløj, men det er faldet til jorden hver gang.. (Som regel fordi det falder tilbage på mig :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Software til forum
« Svar #40 Dato: April 10, 2006, 12:41:09 pm »
Citér
Ole:
Jep.. Det er en Linux-box.. Ja, Joomla ser meget interessant ud.. Jeg kigger lige lidt muligheder.. Vi har flere gange snakket om noget stort og flot integreret halløj, men det er faldet til jorden hver gang.. (Som regel fordi det falder tilbage på mig :) )
Jeg er ikke nogen haj til web, men har da været lidt med til de indledende manøvrer på føromtalte CS-klans nye site. Så hvis jeg på nogen måde kan være behjælpelig, er jeg da frisk.
Jeg kiggede selv (jeg er "webmaster" for en MC-klub i Vejleområdet) tidligere på et andet system der hedder e107. Det så også rimeligt interessant ud, og var nogenlunde let at gå til. Skønt det har mange fornuftige funktioner, er det ikke lige så hardcore som Joomla. Dog tror jeg nok det har alt det som SV-forum har brug for.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Software til forum
« Svar #41 Dato: April 10, 2006, 12:45:47 pm »
Jeg er også med på at give en skarv, hvis det er det der skal til.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Software til forum
« Svar #42 Dato: April 10, 2006, 01:19:12 pm »
Citér
Jeg er ikke nogen haj til web, men har da været lidt med til de indledende manøvrer på føromtalte CS-klans nye site. Så hvis jeg på nogen måde kan være behjælpelig, er jeg da frisk.
Jeg kiggede selv (jeg er "webmaster" for en MC-klub i Vejleområdet) tidligere på et andet system der hedder e107. Det så også rimeligt interessant ud, og var nogenlunde let at gå til. Skønt det har mange fornuftige funktioner, er det ikke lige så hardcore som Joomla. Dog tror jeg nok det har alt det som SV-forum har brug for.


Det lyder godt.. Det er altid godt at have nogen at snakke med om tingene.. Det er ofte de samme problemer, man render ind i.. Jeg prøver at kigge lidt på Joomla med Simple Machines forum eller JoomlaBoard..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Software til forum
« Svar #43 Dato: April 10, 2006, 04:58:57 pm »
Citat fra: Bill
Jeg er også med på at give en skarv, hvis det er det der skal til.


Det er vist en vadefugl, men ok... :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Anita

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 133
Software til forum
« Svar #44 Dato: April 10, 2006, 07:54:45 pm »
- Er med - bare sig tíl.........
SV1000S K4