Jeg er i og for sig enig med Rune, men har lige et par kommentarer:
Er 7800,- ikke lidt for dyrt når de på deres hjemmeside reklamerer med et pakke tilbud til en GSX-R1000 til 6995,- Det indeholder også PCIII, KN-filter og én typhoon potte.
Hvis du endelig går og drømmer om en fuld udstødning, så bør du nok overveje hvad præcis det vil komme til at give dig i forhold til en slip-on. Du får sikkert en vægt besparelse, men den kan de fleste nok se bort fra. Blærerøvsfaktoren kan have betydning, men hvor meget ved du kun selv..
Nogle 'fulde' udstødninger er ikke helt komplette, da de ikke har den sidste bukning ind mod cylindrene med, men om det har nogen betydning for effekten skal jeg ikke kloge i. Ej heller om der er noget besvær forbundet med at omgå lambdasonden (er der sådan en på650'eren?)
Under alle omstændigheder er det en god idé at få kværnen på rulle felt.
- Hvis du vælger at købe en fuld/slip-on udstødning uden at montere PCIII, så kan en omprogrammering af ECU'en rette på brændstoftilførslen
- Hvis du køber en PCIII'er så kan en tur på feltet ligeledes 'specialsy' et styringsprogram til netop den kombination af luftfilter/udstødning du kører med.
- Et high-flow luftfilter vil nok altid være en god investering, da det har længere levetid end de (temmelig dyre) originale filtre.
Det skal dog bemærkes at nogle vælger at montere luftfilter og potter uden justering da ECU i et vist omfang kan kompensere, men så vidt jeg husker fik Jannik at vide at hans kørte meget magert, og justeringen havde været en god investering.
Men fortæl lige hvad for en Yoshimura kombination du er ude efter, jeg er sikker på at vi kan google en bedre pris et eller andet sted i Europa...