Forfatter Emne: Map til Powercommander  (Læst 2960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Map til Powercommander
« Dato: Marts 17, 2006, 04:55:56 pm »
Hej allesammen,
Min mekanikker har, efter jeg har fået monteret den komplette yoshimura udstødning, anbefalet mig at købe en Powercommander.

Jeg så på Powercommmanders hjemmeside at der er maps til en standard sv 650 og Europæisk standard SV 650. Så jeg skrev til dem om det map til SV 650 med komplet Yoshimura så kunne bruges til en Europæisk SV med Yoshimura.

Jeg fik så hurtigt en mail tilbage fra dem, at det kunne den ikke, for vores brændstof her i Europa er anderledes end deres.

Er der nogen her der ligger inde med et map til Europæisk SV 650 med komplet Yoshimura udstødning?

Er der iøvrigt nogen der ved hvor man billigst finder en Powercommander (og evt. får den installeret?)

Mange venlige hilsner
Jeppe.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Map til Powercommander
« Svar #1 Dato: Marts 17, 2006, 05:27:44 pm »
Hej,

Det billigste er at købe en powercommander på eBay - det burde ikke koste mere end ca. 1800,- dkr.
( http://cgi.ebay.co.uk/DYNOJET-Power-commander-III-USB-suzuki-sv1000-2003-04_W0QQitemZ8046218953QQcategoryZ10534QQssPageNameZWD7VQQrdZ1QQcmdZViewItem )

Den er rimelig enkel at montere: Du skal finde plads til den under bagsædet, og så koble den til tre steder.  
1. imellem en samling af de originale stik
2. strømforsyning på batteriet  
3. klipses på en ledning med en strømtyv (kan med fordel monteres ved at lodde ledningerne sammen)

Så vil jeg til gengæld anbefale at du glemmer alt om at indlæse et map som ikke er lavet til din cykel, og i stedet ofrer de penge du har sparet, på at få den justeret ordentligt hos en fagmand.

Jeg fik det gjort hos Mr. Dyno på midtsjælland.  Det tog tre timer á 500,-
Det er billigt taget i betragtning at det er noget ret moderne og smart udstyr han råder over. Han er den eneste i Danmark som råder over en DynoJet 250i testbænk og som servicerer andet end Hardley Ableson
( http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/firmafacts/approved_powercommandercenter )

Der er selvfølgelig andre der laver justeringer på rullefelt, men ikke alle er lige gode (har jeg desværre selv måtte erkende).
i dette link: http://www.mc-hospitalet.dk/default2.htm er der en forklaring på hvad der bør udføres.

Husk at udføre alle ændringer inden du tager til justering - også hvis du skal have nyt luftfilter.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson