Forfatter Emne: Digital temp. måler på SV650s K2  (Læst 3909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

JFK

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Digital temp. måler på SV650s K2
« Dato: Marts 12, 2006, 03:37:31 pm »
Er der nogen der ved hvordan man monterer en digital temperaturmåler på en SV650?

Hvor skal den monteres? Og hvor man kan købe den?

Desuden er det bedst at ha olie eller vand temp?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Digital temp. måler på SV650s K2
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2006, 04:22:29 pm »
Citat fra: JFK

Desuden er det bedst at ha olie eller vand temp?


Jeg vil jo umiddlebart syntes det er olietemperaturen der er mest interessant. Det er den som kan fortælle dig om motoren er driftsvarm (læs: kan få kniven).

Et termometer til olien kan sættes istedet for skruelåget ved påfyldningshullet.  Fås eksempelvis hos Louis, men sikkert også i gennem en af MC-nøglens forhandlere?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Digital temp. måler på SV650s K2
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2006, 06:42:24 pm »
Citat fra: nyg
Et termometer til olien kan sættes istedet for skruelåget ved påfyldningshullet.  Fås eksempelvis hos Louis, men sikkert også i gennem en af MC-nøglens forhandlere?


Sådan en har jeg, og jeg håber den er dårlig - jeg skal i hvert fald tæve modellen uendeligt for at få olien op på 60 grader  :shock:

Man kan købe en bundprop med føler - tror det er et bedre bud. Ellers kan man vel skifte de to følere der allerede er, ud med nogen man kan få et ordentlig signal ud af. Tilføj en kontakt og et display, og så har man temperatur på både vand og olie  8)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(