Forfatter Emne: start hjælp:-(  (Læst 8408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Dato: Marts 09, 2006, 08:55:10 pm »
Hey, nu har jeg her de sidste dage kæmpet med at få liv i min sv'er jeg hentede i søndags... første dag løb den tør for strøm, det er så hvad det er, nu har det jo ikke været brugt så meget i vinter... men nu har jeg fået købt en lader og har fået det ladet op nogle gange og der er fuld knald i det, men fuck da jeg kan sgu stadig ikke få det lort til at køre.... jeg har sent maskinen i gang 2-3 gange ved sælger.. den blev også startet kold i søndags hos ham, men den var en lille smule sløv om at komme igang, men det har jo nok været batteriet.... men nej det hele køre fint rundt og der er benzin på osv. men der sker sgu ikke lige det vilde... er der nogen der kan hjælpe?? evt. en der kunne have lyst til måske at komme ned og starte skidtet for mig :oops:
mvh

Kenneth (SV650S)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
start hjælp:-(
« Svar #1 Dato: Marts 09, 2006, 09:16:21 pm »
Bare nogle strø-tanker...

Specielt her når det er koldt, skal jeg give min et ordentlig riv i øret mens jeg trykker på startknappen. Når den er varm kan jeg nøjes med bare at trykke på knappen.

Engang er jeg også blevet bildt ind at hvis man stopper motoren inden den har kørt sig varm, er det fare for at tændrørene ryger. Jeg er sgu ikk' så mekanisk anlagt at jeg ved om det er rigtigt, men siden I har stået og sparket dæk og sådan, er det måske det?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Svar #2 Dato: Marts 09, 2006, 09:21:53 pm »
nej jeg har sgu heller ikke den store mekaniker desværre.... :( jeg overvejede godt nok også om det ikke kunne være tændrør, og slog op i manualen, for at se om det var noget jeg kunne fikse, det ene er godt nok nemt nok, men den andet så sgu lidt besværligt ud, så det droppede jeg ligesom igen... men syntes det er lidt utroligt den lige kommer fra service og den så næsten er umulig at starte... :cry:
mvh

Kenneth (SV650S)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
start hjælp:-(
« Svar #3 Dato: Marts 10, 2006, 05:26:43 am »
du havde den i frigear ikke!!! koblingen trukkket osv...
   

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Svar #4 Dato: Marts 10, 2006, 08:31:28 am »
hehe jo jo, starter osv. køre fint... og der er masser power på batteriet... men tror sgu jeg vil prøve med nogle nye tændrør... og ellers må jeg jo smide skidtet på et værksted. :cry:
mvh

Kenneth (SV650S)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
start hjælp:-(
« Svar #5 Dato: Marts 10, 2006, 08:55:35 am »
afbryderen ved starteren....?? er der benzin på???
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
start hjælp:-(
« Svar #6 Dato: Marts 10, 2006, 08:57:54 am »
Citat fra: K
hehe jo jo, starter osv. køre fint... og der er masser power på batteriet... men tror sgu jeg vil prøve med nogle nye tændrør... og ellers må jeg jo smide skidtet på et værksted. :cry:


kan du starte den eller ej????? :?: jeg er forvirret
ellers ring til forhandleren og prøv om de kan hjælpe
   

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Svar #7 Dato: Marts 10, 2006, 11:35:26 am »
nej den kan ikke starte, men der sker noget når jeg prøver at starte den, dvs. starteren og motoren køre rundt men starter ikke.... der er benzin på, men jeg prøver at smide noget nyt på i dag, jeg ved ikke om det kan være sådan noget når det har stået hele vinteren.. men jeg har lige været inde og købe nye tændrør de snakkede om de det nemt kunne sode til især hvis den har været startet nogle gange uden rigtig at være blevet varm, så det må sgu næsten være det :roll:
mvh

Kenneth (SV650S)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
start hjælp:-(
« Svar #8 Dato: Marts 10, 2006, 12:19:06 pm »
Citat fra: K
nej den kan ikke starte, men der sker noget når jeg prøver at starte den, dvs. starteren og motoren køre rundt men starter ikke.... der er benzin på, men jeg prøver at smide noget nyt på i dag, jeg ved ikke om det kan være sådan noget når det har stået hele vinteren.. men jeg har lige været inde og købe nye tændrør de snakkede om de det nemt kunne sode til især hvis den har været startet nogle gange uden rigtig at være blevet varm, så det må sgu næsten være det :roll:


Er det den gamle model? Hvis ja, så tøm svømmehusene.. Den kan ikke starte på rustent vand :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Svar #9 Dato: Marts 10, 2006, 12:58:14 pm »
ja det er en 99'er.. hmmm det ved jeg sgu ikke om jeg lige har mod på, er der noget der er rimelig til at have med at gøre for sådan en uden den store erfaring???
mvh

Kenneth (SV650S)

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
start hjælp:-(
« Svar #10 Dato: Marts 10, 2006, 01:34:21 pm »
Citat fra: K
ja det er en 99'er.. hmmm det ved jeg sgu ikke om jeg lige har mod på, er der noget der er rimelig til at have med at gøre for sådan en uden den store erfaring???


Så er jeg næsten hel sikker på, det er det der er problemet.. Ja, det skulle være til at finde ud af.. Der skulle gerne gemme sig en bundskrue på så'en karburator og så skal du have en slange på vaccuumhanen så du kan suge den åben, så der pisser bezin gennem systemet.. Og så skulle den gerne starte.. Og check så lige tanken for råddenskab :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
start hjælp:-(
« Svar #11 Dato: Marts 10, 2006, 03:10:44 pm »
Du er ikke kommet til at afbrude tændingen på den lille afbryder på styret ved siden af gashåndtaget.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
start hjælp:-(
« Svar #12 Dato: Marts 10, 2006, 03:15:59 pm »
Fyld strøm på cyklen og sæt de nye tændrør i...  prøv at se om den kan starte..    hvis ikke den lyder som om den er lige ved at starte, så STOP !!  

hvis du kører på starteren i "længere tid" uden der sker noget, ødelægger du tændrørene !,   så hvis du har kørt længe på starteren (som jeg har en mistanke til allerede) så er det bare med at få nogle nye tændrør i.

hvis de nye rør og et helt opladet batteri ikke giver resultater, så følg Ole's råd.

Men det kan være noget så basalt som at dine tændrør er stået af og at der ikke er nok saft på batteriet til at lave ordentlig gnist. Nu hvor du ik er så fiks på fingrene, så ville jeg forsøge med de nye rør først, hvis ik det er problemet så har du i det mindste et sæt nye rør til den nye sæson.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
start hjælp:-(
« Svar #13 Dato: Marts 10, 2006, 03:52:24 pm »
Citat fra: Luske

Men det kan være noget så basalt som at dine tændrør er stået af og at der ikke er nok saft på batteriet til at lave ordentlig gnist. Nu hvor du ik er så fiks på fingrene, så ville jeg forsøge med de nye rør først, hvis ik det er problemet så har du i det mindste et sæt nye rør til den nye sæson.


Test evt. tændrørene ved at skrue dem ud, ligge dem MED tændkablet på motorblokken og se om der kommer gnist..

Kommer der fin gnist kan tændrørene vel udelukkes?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 182
start hjælp:-(
« Svar #14 Dato: Marts 10, 2006, 07:08:34 pm »
ja vi må se men der må sgu næsten komme en gnist, for den var jo startet i sidste weekend... men det kan så være tændrørne er blevet svinet godt til fordi den ikke blev varm og jeg så har prøvet at starte den nogle gange uden held..

nu jeg skal til den forresten cylinder skal jeg så til at have hele kåben af eller er der nogle trick der? (jeg har fuldkåbe på min)
mvh

Kenneth (SV650S)