« Svar #15 Dato: Januar 08, 2005, 11:38:32 am »
Sjovt, jeg har aldrig hørt om 2 og 3 gears lydtest
Hvis sådan en test eksisterer, vil jeg gerne have et link til regler af sådan en test, og ikke bare noget der er skrevet i et forum...
Jeg har heller hørt at der skulle eksistere danske regler på dette område, men da Danmark ikke ligefrem er det største marked i EU er det da sandsynligt MC'er bliver EU-typegodkendt andetsteds. En MC der bliver godkendt i et EU land skal uden videre kunne godkendes i et andet. Derfor har vi også fået lempelsen med hensyn til bagskærme for nylig
Ledningerne forsinker tændingen, hvis i ikke ved det... (pga. miljøet)
Har i nogen sinde set en dyno udskrifter fra mc´er med standart potte??? Check lige 6000 omdr NM hullet, det er lige meget om det er en SV650, Hayabusa eller Gsx-r 600. Hmm hvorfor hmm mærkeligt, hmm nu er det vel ikke fordi lydt testen måles kun ved 6000 omdr, international standart. Sjovt nok med en larme-potte er hullet væk
Hmm... prøv at se på dyno charts for SV1000 med larmepotte alene - der er hullet altså ikke forsvundet. Der skal en remapping af ECU'en eller en PCIII'er til. Så det er nok i højere grad et spørgsmål om den får tilstrækkeligt at leve af( se evt. www.mc-specialisten.dk for grafer eller Powercommander hjemmesiden for skemaer med brændstoftilførsels værdier ved forskellige motor omdrejninger/gashåndtagsindtillinger )
Logget
"Faster! Faster! Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson