Forfatter Emne: hjælp. problemer med cyklen  (Læst 12081 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Dato: Februar 21, 2006, 11:14:10 pm »
Først et hej til alle sammen og tak for en kanon side. har faktisk først lige fundet den ved et tilfælde (nok fordi jeg kører GSXR), selvom jeg har kørt i 5-6 år efterhånden. og har sku savnet en fornuftig side hvor man kan finde relevante indlæg og kommentarer om alt hvad der har m mc at gøre.
Nå men til selve problemet.
Jeg har en GSXR 600 fra 99 som hugger op til ca 6000 omdr efterhånden, det startede så smådt efter en tur først på sæsonen sideste år hvor jeg røg ind i en omgang rimtåge som dannede is på mig, cyklen osv og den endte med at gå i stå. eftefølgende har jeg haft den adskildt flere gange, renset karburator, skiftet tændrør, fået den justeret (ikke dysset om, det er den) fået justeret ventiler. og hver gang er problemet det samme. den kører fint indtil første gang jeg lukker op for dyret, så kommer problemet igen, og lad mig bare sige den kender efterhånden sin plads i garagen :(
det er efterhånden blevet så slemt at jeg føler jeg sider på en kænguru når jeg sætter langsomt igang (lidt besværlig og starte m 4000 omdr i morgen trafikken) fra et kryds ell. ligende.
værkstedet jeg har brugt efter jeg er flyttet til slagelse er et lorteværksted som bare siger at der ikke er noget galt når de ruller den på feltet, men det er en mc og ikke en kænguru jeg har.
er der nogen der nogen somhelst gode ideer og forslag til hvad det kan være.
nu med gixxer 1000k8:o)

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #1 Dato: Februar 21, 2006, 11:28:19 pm »
Nu har du vel ikke hældt DIESEL på den ,vel!? :wink:

Havde en gang et "kænguru"-problem på SVinet. Det viste sig at der var vand i tanken(og også lidt benzin :D ). Noget med en overløbsslange der havde fået et knæk så regnvand opsamlet omkring tankdækslet ikke susede ned på gulvet men løb over i tanken,eller noget,vist nok et kendt problem på de første SV'r :? (fik jeg nogensinde udbedret den fejl??)
Købte noget et-eller-andet vædske ,hos Enghave mc, der skulle drive vand ud af tank og karburatorer. Det hjalp! Kostede vist en hund.
Om der overhovedet VAR vand nogen steder ved jeg ikke; kun at "medicinen" virkede!
Nu med Flystøj

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #2 Dato: Februar 21, 2006, 11:33:12 pm »
:D nej har ikke hældt diesel i tanken.
har prøvet alt fra karburator sprit til de forskellige tilsætningsmidler vi bruger på det autoværksted hvor jeg arbejder. har også haft tanken af og tømt den. tømmer jænligt svømmer husene i HÅBET om det forsvinder
nu med gixxer 1000k8:o)

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #3 Dato: Februar 21, 2006, 11:35:53 pm »
har snakket med det "så populære lydmuren" om problemet. heinrich sagde han havde haft et par stykker inde hvor strålerøret var slidt ovalt, og dermed fik den for meget benzin. synes bare det lyder utroligt hvis det er det, den har kørt ca 30000, så er det ikk li dt tidlig mine karburatorer skullle være slidt op
nu med gixxer 1000k8:o)

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #4 Dato: Februar 22, 2006, 08:50:26 am »
Vand var også min første tanke  :?
Min anden tanke var mangel på luft ( i tanken) Kommer der ikke luft til tanken, kommer der heller ikke benzin ud, noget med vacum (tror jeg)
Har selv prøvet med en tanktaske der var godt spændt på  :(
Så kunne den pludselig ikke køre over 120 km/t, og det er vist ikke det der er problemet vel.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #5 Dato: Februar 22, 2006, 09:15:24 am »
Citat fra: scar
har snakket med det "så populære lydmuren" om problemet. heinrich sagde han havde haft et par stykker inde hvor strålerøret var slidt ovalt, og dermed fik den for meget benzin. synes bare det lyder utroligt hvis det er det, den har kørt ca 30000, så er det ikk li dt tidlig mine karburatorer skullle være slidt op


Har du Factory jet kit i den?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #6 Dato: Februar 22, 2006, 11:47:33 am »
strålerørene kan sagtens være slidt, hvis den har kørt med jetkit det meste af sin levetid...


endnu engang.. kig på  http://www.gixxer.com det er det ultimative sted, hvis du har en GSXR.. (der er temmelig mange folk derinde.. så der skal du nok få gode forslag)

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #7 Dato: Februar 22, 2006, 04:12:46 pm »
ja jeg tror faktisk det er et factory kit der sidder i. den har vel kørt ca 15000 med kittet i. tror ikke på det er mangel på luft, da den så nok nermere ville tøve ellere nærmere blive kvalt, og det er ikke på den måde den hugger
nu med gixxer 1000k8:o)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #8 Dato: Februar 23, 2006, 12:43:27 am »
Citat fra: scar
ja jeg tror faktisk det er et factory kit der sidder i. den har vel kørt ca 15000 med kittet i. tror ikke på det er mangel på luft, da den så nok nermere ville tøve ellere nærmere blive kvalt, og det er ikke på den måde den hugger


Det kan være din strålerør er slidt op.. af JetKittet

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #9 Dato: Februar 23, 2006, 07:23:46 am »
det kunne jo godt tyde på det er mine strålerør der er slidt op :(  men hvorfor er det lige at et jetkit slider strålerørne op så hurtigt?? og er der nogen der ved hvem der laver sådan noget, for er ikke meget for at sende min karburator til lydmuren, for ved han sender den ud i byen for at få lavet nye strålerør, (til ca 3000 kr) og der er sku ingen grund til han tjener penge på noget han ikke laver noget ved selv.
nu med gixxer 1000k8:o)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #10 Dato: Februar 23, 2006, 11:00:20 am »
Citat fra: scar
det kunne jo godt tyde på det er mine strålerør der er slidt op :(  men hvorfor er det lige at et jetkit slider strålerørne op så hurtigt?? og er der nogen der ved hvem der laver sådan noget, for er ikke meget for at sende min karburator til lydmuren, for ved han sender den ud i byen for at få lavet nye strålerør, (til ca 3000 kr) og der er sku ingen grund til han tjener penge på noget han ikke laver noget ved selv.


desværre på dine karburatorer, så er strålerørene en del af selv karburatoren.. og ikke en udskiftelig del, som på nogle andre karburatorere.  Hvis du ska ha nye strålerør i, skal de fræse ud i de eksisterende og lægge ny foring/strålerør i.. kan stortset ikke betale sig..

prøv på http://www.ebay.co.uk der er jeg faldet over adskillige SRAD 600 karburatore.. i mine mange forskellige søgninger.

Hvis du nu ikke kan finde andet end 750 Karburatore og ikke kan finde 600 karburatorer, så er er jeg villig til at bytte, (fordi jeg har et sæt 600 karburatorer på en 750 motor på baneraceren - efter sigende skulle 600 karburatorne ikke være justeret ind til min motor endnu, så der er god chance for at de er llige til at sætte på din MC og køre relativt godt, indtil du måske vælger at få den på bænk og se om alt er som det skal være)

Se også at få oprettet dig på http://www.gixxer.com det koster ingen ting.. og der er al den hjælp du får brug for

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #11 Dato: Februar 23, 2006, 01:20:24 pm »
med hensyn til hvem der laver reperationer af karburatorer, så er Mr. Dyno et godt bud.

Han beskæftiger sig nærmest udelukkende med udvikling, reperation og justering af indsugning og karburering/indsprøjtning, og er derfor nok en af de mest erfarne i DK.

Om det kan betale sig skal jeg ikke kunne sige, men han vil nok kunne konstatere om det vitterligt er der fejlen ligger.

Manden er meget reel.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Helge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 28
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #12 Dato: Februar 23, 2006, 04:35:23 pm »
jeg havde et problem på min bil der minder utroligt meget om det du beskriver. det viste sig at være en revne i slangen fra luftfilteret til indsugningsmanifold. revnen gjorde at der blev suget falsk luft og den hoppede som en brunstig kænguru. slangen blev lappet og bilen kørete perfekt igen. ved godt det var på en bil men det kunne jo være...
i Australien med cbr 600

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #13 Dato: Februar 23, 2006, 08:14:53 pm »
ja jeg har godt hørt at strålerørene på mine karburatorer er en integreret del af mine karburatorer, hvilket ikke passer mig så godt :( det er jo ikk ligefrem en hobby for mig at få tingene til at blive så dyrt som muligt :D ) Har skiftet hvad der sidder af slanger og har også gået alle menbraner og pakninger efter, så tvivler lidt på det er en utæthed, desværre. Tror lige jeg finder mr. dyno og hører om han har nogle kloge ord. Hvad koster et sæt nye karburatorer? for hvis det endelig skal være skulle man måske overveje et sæt fra kihnin.
nu med gixxer 1000k8:o)

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
hjælp. problemer med cyklen
« Svar #14 Dato: Februar 23, 2006, 08:17:37 pm »
og selvfølgelig skal den på bænk m det samme :lol: der er rimelig stor forskel med og uden kit på min model synes jeg
nu med gixxer 1000k8:o)