Forfatter Emne: Hvad er forskellene på SV og SV-S ??  (Læst 6833 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Dato: Februar 11, 2006, 07:50:48 pm »
Hej. Nyt medlem på banen - og snart på 2 hjul igen.

Jeg har de sidste par år luret lidt på SV650 (med og uden "S") - og nu skal det være. Men hvilke forskelle er der på "nøgen" og S???

Kåben selvfølgelig, og så er der vist noget om at "S" har kortere bagsvinger og lavere styr.... :?:

En af mine tanker er at købe en Naked, og så selv smide en kåbe på hvis jeg fortryder, og når byggetrangen melder sig :P   (skal pendle 35 km fra Solrød til Kgs. Nytorv HVER dag i HELE sæsonen!!! :D )

Hilsen
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2006, 07:55:29 pm »
Køb en naked (kaldes en "and")... Kåber er for kyllinger :!:  :twisted:  :wink:

Muhahahahahahah :mrgreen:  :lol:  :twisted:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #2 Dato: Februar 11, 2006, 08:05:23 pm »
Der kan muligvis være en forsikrings fordel i at købe en naked, frem for en s, det er også værd at huske!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2006, 08:12:17 pm »
Jeg tror de færreste forsikringsselskaber gør forskel (arbejder selv i ét, og jeg er med til at sætte tariffen....) Men måske du kan overbevise en assurandør om at du er til rolig og afdæmpet kørsel pga manglende kåbe  :D

Jeg er selv mest til noget a la StreetFighter look, så jeg kan godt undvære kåben !!!!! Men komfort og ydersæson tæller jo også.... :(
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2006, 08:14:45 pm »
På den gamle model 99 - 02 var den nøgne lavere gearet.
 :!:
Gul SV 650S K5

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #5 Dato: Februar 11, 2006, 08:24:49 pm »
Hej og velkommen til, de gør faktisk forskel n modeller er billigere at forsikre,da de ryger i touring kategori hvorimod s-modellen ligger i sport-touring klassen... mht kåben hvis du skal pendle hver dag på dødsruten, har du alligevel ikke den store glæde af kåben da hastigheden jo sjældent kommer over 80km/t, dog findes der mindre Givi-styrkåber som giver hæderligt "læ", det er dog mere omfattende at ombygge "anden"(n-modellen) til s-model, jeg tror at "anden" vil være et godt valg til pendling da den jo, som du skriver har højere styr, ellers kig på 1000'eren der er stadigvæk enkelte til gammel pris 100k ("bom" herindefra har sin til salg)
   

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #6 Dato: Februar 11, 2006, 08:27:36 pm »
Hva forsikringsselskab arbejder du da i. For alle dem jeg kender, der er der foreskel...
Og velkommen til  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #7 Dato: Februar 11, 2006, 08:39:57 pm »
Tak for den fine velkomst og de mange hurtige svar.....checkede lige de forskellige fora ud inden jeg skrev mit indlæg - troede jeg var helt alene, og at alle SV-kørere var ude at pudse, eller inde at se Grand Prix 8)

Vedr "Dødsruten": Hvorfor dæ.. tror du jeg skifter til 2 hjul? Jeg kører sku imellem eller udenom når der er kø - det var da planen :lol:

Vedr. forsikring så mente jeg at kunne huske at SV'eren er placeret i samme kategori uanset type, men det kan være jeg lige skal checke op på data........

Men: Tilbage til mit oprindelige spørgsmål...Kender nogen til en liste/link over forskellene (jeg kan selvfølgelig tage fat i forhandleren) men jeg er bare lige blevet lidt ivrig..
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #8 Dato: Februar 11, 2006, 08:48:39 pm »
det nemmeste er vel at prøve en tur på hver model hos forhandleren, for du har jo ikke meget glæde af at jeg skriver at n-modellen har en mere oprejst siddeposition, længere bremse/koblingsslanger, beslag til hugger sidder anderledes, rund forlygte, runde sidespejle, bremsevæske-beholder af metal osv....  :D
   

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #9 Dato: Februar 11, 2006, 08:53:19 pm »
Jeg giver Mooelx ret. Og en "kiloand", kan jo fåes for billege penge  :D  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #10 Dato: Februar 11, 2006, 10:30:43 pm »
Citat fra: Moolex
Hej og velkommen til, de gør faktisk forskel n modeller er billigere at forsikre,da de ryger i touring kategori hvorimod s-modellen ligger i sport-touring klassen...


Sorry Moolex, det gælder vist kun for SV1000. Jeg har ihvertfald min SV650S forsikret som touring cykel i Tryg og så vidt jeg er orienteret forsikrer de fleste andre selskaber også SV650S som en touring cykel.

Finkster, du skal ud og sidde på dem. Tag forbi en forhandler og prøv kørestillingen for det er den eneste mærkbare forskel på de to. På N sidder du mere oprejst og selvfølgelig ikke i læ af kåben hvilket efter min mening er et minus, specielt når det er til hverdags pendling. Jeg mener ikke at der er noget andet mekanisk som adskiller de to maskiner end hvad der allerede er nævnt i denne tråd.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #11 Dato: Februar 12, 2006, 09:07:11 am »
Citat fra: Capone

Sorry Moolex, det gælder vist kun for SV1000. Jeg har ihvertfald min SV650S forsikret som touring cykel i Tryg og så vidt jeg er orienteret forsikrer de fleste andre selskaber også SV650S som en touring cykel.


Tryg er blevet rablende sindssyge! Jeg fik tilbud fra dem, og de kunne give en fin pris på MC'en.. Men så da vi kom til bilen.. 10 år gammel Nissan, stor og farlige 1.6'er. Pris for ren ansvarsforsikring: 8000,-  :evil:  :roll: Hvad sker der? Jeg betaler 3500 hos Fair i dag?!?!

"Vi har ændret vores bilforsikring, så den er bedst for elite-billister". Ja det skal jeg godt nok love for.
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #12 Dato: Februar 12, 2006, 08:08:42 pm »
Tak alle-zusammen. Jeg skulle bare lige have lidt info, nu hvor alt er frosset fast (incl. muligheden for prøveture hos forhandlerne :( )

Jeg er mere end klar til prøveture - og det er da en klar del af købet.......men vi skal jo liiiiige have sneen af banen først....

Jeg kan næsten ikke vente, og en 1000'er er da også med i overvejelserne......Jeg er dog sikker på at behov og pengepung peger mere på 650 + lidt udstyr, så medmindre at 1000'er holder en bedre brugtpris, så bliver det nok en "lille"....

Vi ses derude, om ikke så længe !

PS: Ole - du er landet det rigtige sted... :wink:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #13 Dato: Februar 12, 2006, 08:35:05 pm »
Citat fra: Finkster

PS: Ole - du er landet det rigtige sted... :wink:


Hehe.. Så det er dig, vi skal presse for at få en god klubrabat? :) Jeg mister min rabat, nu hvor jeg skifter arbejde.. (Så er jeg bare almindelig guldkunde)

I øvrigt, ville fair have 97.000,- (ja, syvoghalvfemstusinde) for en Yamaha YZF 1000 Tunderace.. Så de kan også godt  :lol:
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Hvad er forskellene på SV og SV-S ??
« Svar #14 Dato: Februar 13, 2006, 09:22:48 pm »
Citér
I øvrigt, ville fair have 97.000,- (ja, syvoghalvfemstusinde) for en Yamaha YZF 1000 Tunderace.. Så de kan også godt


Viste ikke at Fair solgte motorcykler  :roll: for det var vel en salgspris, du lige slungede ud :shock:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool