Forfatter Emne: Drosling af sv1000 i Norge  (Læst 8593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Drosling af sv1000 i Norge
« Dato: Februar 06, 2006, 04:58:25 pm »
Hey gutter og gutinder...

Er der nogen der ved hvordan de i Norge drosler SV1000 så den kun har 100 hk??

Jeg er blevet spurgt af en nordmand om jeg vidste hvordan man kunne fjerne droslingen... :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #1 Dato: Februar 06, 2006, 06:17:35 pm »
jeg mener englænderne får neddroslet 650'eren med en anden ECU.

Måske det er det samme  :?:  :!:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #2 Dato: Februar 06, 2006, 07:16:09 pm »
Citat fra: Jannik
Hey gutter og gutinder...

Er der nogen der ved hvordan de i Norge drosler SV1000 så den kun har 100 hk??

Jeg er blevet spurgt af en nordmand om jeg vidste hvordan man kunne fjerne droslingen... :wink:

Ja, det er pærelet!

Jeg læste om det her:
http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=1955&highlight=removing+restriction

Det gælder visse EU modeller, så måske er der nogen her på forumet der kører rundt med 20HK for lidt...?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #3 Dato: Februar 06, 2006, 07:41:34 pm »
Skægt! Det nye engelske Bike er lige kommet ind ad døren. Her har de en feature hvor de sammenligner forskellige gamle modeller med den nuværende model.

F.eks. TL1000S mod SV1000S under overskiften "They sucked the fun out of my motorcycle". Det slutter med "If the TL motor could make 120bhp in 1997, why not in 2006? A full-power SV would be stunning".

De skulle bare vide  :P
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #4 Dato: Februar 07, 2006, 08:45:17 am »
Citat fra: nyg
Ja, det er pærelet!

Jeg læste om det her:
http://www.sv1000.zyns.com/forums/showthread.php?t=1955&highlight=removing+restriction

Det gælder visse EU modeller, så måske er der nogen her på forumet der kører rundt med 20HK for lidt...?


Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles  :?:  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #5 Dato: Februar 07, 2006, 09:55:54 am »
Citat fra: n00bsmurf
Skægt! Det nye engelske Bike er lige kommet ind ad døren. Her har de en feature hvor de sammenligner forskellige gamle modeller med den nuværende model.

F.eks. TL1000S mod SV1000S under overskiften "They sucked the fun out of my motorcycle". Det slutter med "If the TL motor could make 120bhp in 1997, why not in 2006? A full-power SV would be stunning".

De skulle bare vide  :P


Jeg er også abbonent på det blad, og har været det i en årrække.

Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.

Det plejer de at være.

Skal en god TL ikke smide 120 på hjulet :?:  Anyone...

Under alle omstændigheder så har en SV1000 aldrig smidt 120 på hjulet, eller...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #6 Dato: Februar 07, 2006, 10:12:02 am »
Citat fra: Paw
Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.

Hmm, jeg er ikke helt sikker på hvad du siger?

Jeg har ikke lige bladet ved hånden, men mener der er to effektkurver for de to maskiner de står med, og der er da tydelig forskel. Har den testede SV1000S ikke 106 heste?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2006, 10:56:41 am »
Der står at de første TL1000 var gode for 120hk. De sidste ydede kun lige 100hk.
De ruller en 04 SV, den har 102,4hk og en 97 TL som har 116,5hk.

Min kommentar gik såmænd bare på at når det nævnte magasin tester effekt, så opgiver de den gerne i heste på hjulet.

Det var det hele... Jeg ved ikke engang hvor meget en SV er opgivet til, og endnu mindre en TL :oops:

Har Henrik ikke fået rullet sin før og efter mods :?:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #8 Dato: Februar 07, 2006, 11:31:41 am »
Citat fra: Paw
Der står at de første TL1000 var gode for 120hk. De sidste ydede kun lige 100hk.
De ruller en 04 SV, den har 102,4hk og en 97 TL som har 116,5hk.

Min kommentar gik såmænd bare på at når det nævnte magasin tester effekt, så opgiver de den gerne i heste på hjulet.

Det var det hele... Jeg ved ikke engang hvor meget en SV er opgivet til, og endnu mindre en TL :oops:

Har Henrik ikke fået rullet sin før og efter mods :?:

Jo, ingen store ændringer i top effekt. godt 113hk eller 110-111HK alt efter Dynamometer. ca. 4-6 HK at hente i mellemområdet (5-7k rpm) med KN-filter PCIII og bolt-ons.
Man kunne nok liste et par ekstra ud af den med et fuldt system, men det er nok også så langt man kan nå med K3 & K4 modellerne uden at lave noget ved motoren.
Det højeste jeg har set målt er +15hk. Det var med fuldt system

Fra K5 og frem er indsugningstragtene lidt større i diameteren, så de har ab fabrik lidt flere heste.

JHS rcaing laver forskellige kits til SV'eren så man kan få den op på 145 baghjuls HK.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #9 Dato: Februar 07, 2006, 02:52:28 pm »
Citat fra: Paw


Jeg er helt sikker på at de effektangivelser der tales om er på hjulet.

Det plejer de at være.

..


Når de skriver "BHP" så er det på hjulet (Brake Horse Power)

klart det bedste sted at måle, for det er ens for alle MC'ere. ( der er ingen kardantræk, remtræk, eller kæde, til at variere det relle output til asfalten)  :D

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #10 Dato: Februar 07, 2006, 03:07:09 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles  :?:  :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #11 Dato: Februar 07, 2006, 03:11:12 pm »
Citat fra: Jannik
Citat fra: runes-mc.dk
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles  :?:  :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?


Det var fordi jeg læste hele indlægget som Nyg linkede til og i starten nævnes kun pin 23, men så kommer der en og sår tvivl om hvad den gør og nævner pin 25.

Se post #14 af Flipper på side 1.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #12 Dato: Februar 07, 2006, 03:42:58 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: Jannik
Citat fra: runes-mc.dk
Hmm... Pærelet siger du.
Men var det pin 23 eller 25 der skulle frakobles  :?:  :wink:
Hvor læser du pin 25 Rune??? :?


Det var fordi jeg læste hele indlægget som Nyg linkede til og i starten nævnes kun pin 23, men så kommer der en og sår tvivl om hvad den gør og nævner pin 25.

Se post #14 af Flipper på side 1.


Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans.  :?  :?  :?  Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #13 Dato: Februar 07, 2006, 03:58:30 pm »
Citat fra: Capone
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans.  :?  :?  :?  Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.


Jaa, måske.
Jeg synes bare ikke der var et klart svar.

Måske er jeg bare træt...  :roll:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Drosling af sv1000 i Norge
« Svar #14 Dato: Februar 07, 2006, 04:14:00 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: Capone
Nu gider jeg ikke lige læse det igen, men var ham flipper ikke en som kørte en ikke-droslet SV1000 - og så stivnakket hævder at det ikke har nogen effekt at fjerne droslingen på hans.  :?  :?  :?  Jeg tror aldrig helt jeg fattede hvor han ville hen.


Jaa, måske.
Jeg synes bare ikke der var et klart svar.

Måske er jeg bare træt...  :roll:


Nu fik du mig alligevel til at læse det  :lol:
Det ham Flipperen ævler om, er at han mener pin 23 er til advarsels lampe for fuel injection (FI) og at han ikke kan se hvordan det kan have noget at gøre med en effektforøgelse. Han mener så også at han på en fransk side har læst at det var pin 25 der skulle disconnectes.

Men de når vist aldrig til enighed om det faktisk virker på de droslede maskiner.  :?

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.