Forfatter Emne: køb af sv  (Læst 8003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K

• Plastikrocker
køb af sv
« Dato: Februar 03, 2006, 12:59:04 pm »
Hej Folkens måske i kan hjælpe mig

Jeg kigger lidt på en brugt SV 650 vil gerne have modellen med købe på da jeg syntes den er den fedeste og da jeg nok vil komme til at køre lidt på motorvejen også er det nok også det meste behagelige. Nu har jeg faktisk fundet en der nogenlunde passer til min pengepung også, men har gået lidt over 50.000 km er det for meget ??? og hvor mange km er der i sådan en cykel før der kommer noget større der skal laves med motoren? jeg ved godt det kommer an på hvordan den er kørt osv. men bare sådan generelt?
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på ved købe af den 1999-2002 model?
mvh

Kenneth (SV650S)

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
køb af sv
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2006, 01:10:26 pm »
Jeg tror B2 her fra forummet har rundet 100.000 km. uden problemer.

Der er nok større chance for at affjedringen trænger til en renovering fremfor motoren.
Måske også kædekittet afhængig af hvornår det sidst er skiftet.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
køb af sv
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2006, 01:30:23 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Jeg tror B2 her fra forummet har rundet 100.000 km. uden problemer.

Der er nok større chance for at affjedringen trænger til en renovering fremfor motoren.
Måske også kædekittet afhængig af hvornår det sidst er skiftet.
Problemer og problemer  :roll:
Jeg er blevet afhængig  :?

Men bortset fra lidt raslen fra knastkæden ( der skal laves i år) har den ikke lavet numre  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

K

• Plastikrocker
køb af sv
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2006, 01:39:11 pm »
Hvor tit skal kædekittet skiftes på sådan en fætter?

og er der nogen der ved hvor man for sådan noget forsikret med ansvar og kasko til en fornuftig penge?
mvh

Kenneth (SV650S)

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
køb af sv
« Svar #4 Dato: Februar 03, 2006, 01:48:27 pm »
Citat fra: kek
og er der nogen der ved hvor man for sådan noget forsikret med ansvar og kasko til en fornuftig penge?

Det kommer selvfølgelig an på så meget, men vi har en samling af priser her http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=192
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Re: køb af sv
« Svar #5 Dato: Februar 03, 2006, 02:16:17 pm »
H
Jeg kigger lidt på en brugt SV 650 vil gerne have modellen med købe på da jeg syntes den er den fedeste og da jeg nok vil komme til at køre lidt på motorvejen også er det nok også det meste behagelige. Nu har jeg faktisk fundet en der nogenlunde passer til min pengepung også, men har gået lidt over 50.000 km er det for meget ???

Hvad er dit budget?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
køb af sv
« Svar #6 Dato: Februar 03, 2006, 04:25:38 pm »

det kommer jo helt an på alder og ancinnitet

K

• Plastikrocker
køb af sv
« Svar #7 Dato: Februar 03, 2006, 05:59:47 pm »
Budgettet kommer egentlig lidt an på hvordan cyklen står, men jeg startede med en 40k og det ved jeg godt jeg ikke får en sv for og det er sådan en jeg vil have, men tror ikke vi skal så meget højere op end 70k der skal jo også noget udstyr osv. til det kan jo også hurtigt rende op.
mvh

Kenneth (SV650S)

helle merete

• Sandt SVin
køb af sv
« Svar #8 Dato: Februar 04, 2006, 05:35:47 pm »
Hey.
Jeg købte min SV650 (2000) sidste sommer og havde samme bekymringer som dig, da den havde kørt 65.000km.
Derfor lavede jeg en aftale med en forhandler (Stevens på Amager) som ville gå motorcyklen igennem for mig, når jeg havde den ude på prøvetur. Det resulterede i at jeg kunne køre tilbage til stedet hvor jeg skulle købe den og sige at jeg ville have lavet dét og dét, eller have nedslag i prisen! Det er en god idé at have en kyndig person med på råd, hvis man ikke selv kan gå en MC ordentligt igennem.
Hvor meget skal du betale? Jeg fik min for 50.000kr...
KH Helle Merete
SV650SK3

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
køb af sv
« Svar #9 Dato: Februar 04, 2006, 07:10:54 pm »
Budgettet kommer egentlig lidt an på hvordan cyklen står, men jeg startede med en 40k og det ved jeg godt jeg ikke får en sv for og det er sådan en jeg vil have, men tror ikke vi skal så meget højere op end 70k der skal jo også noget udstyr osv. til det kan jo også hurtigt rende op.

For under 70K bør du sagtens kunne finde en old-skool sv'er. Både S og N.. Det er ikke noget, der tyder på, du skal være bange for, hvis den har gået lidt mange km.. Det er vigtigere at se efter, hvordan resten af cyklen er, og om den har fået passet sine service-eftersyn.. (Evt af en småfanatisk privatperson :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
køb af sv
« Svar #10 Dato: Februar 05, 2006, 02:02:54 am »
Jeg solgte min SV650s fra 2000 med alt i udstyr for 70K og den havde kørt 32.000km og det var i 2004.
Mit råd er at smide andre fjedre i forgaflen under alle omstændigheder, for den er MEGET blød i forgaflen. (spørg eks. Alex om råd og priser på dele)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

K

• Plastikrocker
køb af sv
« Svar #11 Dato: Februar 05, 2006, 09:28:53 pm »
tak for de mange svar, det lyder jo nærmest som om jeg bare skal springe på den... skal dog lige have styr på konen og forsikringen;-)

Hvad koster sådan engang med fjedrene tror i?
mvh

Kenneth (SV650S)

K

• Plastikrocker
køb af sv
« Svar #12 Dato: Februar 06, 2006, 02:19:17 pm »
Nå for den da der er grønt lys fra forsikringen lidt over 4k i ansvar og kasko kanon som nybegynder selvrisikoen er godt nok 4 eller 8 k, men 4k kan godt gå nu må vi lige se hvad de kommer frem til, men det kan jeg da leve med første bud var 10k på forsikringen og det er sgu for vildt i mine øjne!
mvh

Kenneth (SV650S)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
køb af sv
« Svar #13 Dato: Februar 06, 2006, 02:38:39 pm »
Nå for den da der er grønt lys fra forsikringen lidt over 4k i ansvar og kasko kanon som nybegynder selvrisikoen er godt nok 4 eller 8 k, men 4k kan godt gå nu må vi lige se hvad de kommer frem til, men det kan jeg da leve med første bud var 10k på forsikringen og det er sgu for vildt i mine øjne!
Det lyder ret fornuftigt  :D

Hvem er det du har snakket forsikring med ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
køb af sv
« Svar #14 Dato: Februar 06, 2006, 03:03:56 pm »
Hmm. Måske ham her http://forum.svrider.dk/album_pic.php?pic_id=2198

kunne overtales til at sælge sin SV :?:

Han ser meget forelsket ud i den R6 :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.